Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Jeg var i permisjon i fjor og hadde da permisjon med 80 % utbetaling begnte i jobb igjen i september 2011 og har siden da jobbet 80 %... aner for det første ikke hvor mange dager jeg har opparbeidet meg betalt ferie for i år.. for det andre er jeg meget forvirret når det gjelder om jeg kan ta fem uker ferie i år allikevel.. jeg jobber i Oslo kommune, jobber nå fire dager per uke... noen som kan hjelpe?
Hekleteppe Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Man har vel krav på 5 ukers ferie, uansett stillingsprosent? Men at noe av den ferien blir ubetalt fordi du bare har jobbet fra September? Så vidt jeg vet får man vel ikke feriepenger av permisjon? Kan du ikke høre med arb.giveren din?
AdrenaLine Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 (endret) Man får feriepenger av pengene man får utbetalt i barselspermisjonen jo. Fungerer på lik linje med vanlig lønn. Man får også feriedager på lik linje som vanlig men om man får færre dager når man har 80% permisjon/arbeid kan jeg ikke uttale meg om. Endret 1. april 2012 av Julibarn igjen <3
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Man får feriepenger av pengene man får utbetalt i barselspermisjonen jo. Fungerer på lik linje med vanlig lønn. Man får også feriedager på lik linje som vanlig men om man får færre dager når man har 80% permisjon/arbeid kan jeg ikke uttale meg om. Du får bare feriepenger av foreldrepengene om arbeidsgiver betaler de ut til deg, vi som får pengene direkte fra nav får bare feriepenger av de første 3 mnd. Men om du jobber i kommunen regner jeg med de betaler ut lønn hele permisjonen og da får du feriepenger som vanlig. Alle har krav på full ferie, spiller ingen rolle hvor stor stillingsprosent du har. Om du så jobber bare 20% har du krav på 5 ukers ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå