Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Ingenting er det greit å spise lenger. Bytt ut olivenolje med trøffelolje. Ikke rør produkter uten rent kjøtt. Fisk (ren selvsagt) tre ganger per uke. Grønnsaker dagen lang. 30g godteri på lørdag. zzzzznork. Når ble dette så kult?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Du må jo presentere maten ordentlig i går spiste jeg en peppermarinert filet med dampkokte partypoteter, smørmarinerte brokkoli og en fløtebassert peppersaus... For noen år siden så hadde jeg spist biff med kokte poteter, i dag skal jeg spise ovenstekt potet, med skinke, mais, hjemmelagd rømmedressing og hjemmelagd kryddersmør oversatt bakt potet... ARG!!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Ingenting er det greit å spise lenger. Bytt ut olivenolje med trøffelolje. Ikke rør produkter uten rent kjøtt. Fisk (ren selvsagt) tre ganger per uke. Grønnsaker dagen lang. 30g godteri på lørdag. zzzzznork. Når ble dette så kult? Du må skille mellom matsnobberi og det å velge å spise sundt. I Norge har vi sjelden spist så sundt som vi gjorde under krigen, mye fisk, mye grønnsaker osv, men det var ikke mye snobberi ved maten.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Henger meg på innlegget over. Kan ikke se at det er snobbete å spise sundt. Personlig synes jeg også rent kjøtt er bedre enn farseprodukter/blandingsprodukter. Jeg tror ikke du finner mange gourmeter som mener du skal bytte olivenolje med trøffelolje. Sistnevnte er en fin ingrediens som kan brukes forsiktig i enkelte retter - mens olivenolje jo er en all rounder som brukes til det meste. Jeg er opptatt av at maten skal være god, og jeg synes maten er best når den er mest mulig hjemmelagd på gode råvarer. Men hver sin smak :-)
Gjest thricane Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Når ble det snobberi å ikke ville fylle magen med dritt som MUK, stivelse, sukker, transfettsyrer og annet dall som kroppen ikke har noe nytte av, tvert i mot. Når barn vet hva kyllingnuggets er, men ikke tomater, så mener jeg det heller svikter andre veien. Så får du heller mene det er snobberi. Jeg mener det er sunn fornuft.
ellen-propellen Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Om det virkelig er sant at Grandiosa er Norges mest populære julemiddag, da vil jeg gjerne være en matsnobb!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Ingenting er det greit å spise lenger. Bytt ut olivenolje med trøffelolje. Ikke rør produkter uten rent kjøtt. Fisk (ren selvsagt) tre ganger per uke. Grønnsaker dagen lang. 30g godteri på lørdag. zzzzznork. Når ble dette så kult? Om man ser bort fra trøffeloljen, så er jo alt du nevner helt normalt. Om dette er snobberi for deg, hva spiser dere?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Enig med hi her. Jeg elsker god mat og er ganske flink. Men hater matsnobberi!!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Jeg tror nok HI reagerte på de mange innlegg her om foreldre som sender egen mat med barna i barnebursdag siden barna ikke skal smake på verken pølser, hamburgere, pizza osv. Om folk som lager ALT fra bunn (lurer på om de slakter oksen selv også), har alt uten sukker (som om FUN light, lettbrus og så videre er mye sunnere, når det er masse kreftfremkallende stoffer der som er farligere enn sukker). Som Må ha salat 3 ganger om dagen osv. De som går på ketolyse med BMI på 21. Det er greit med at man fokuserer på sunnhet (uten d altså ) og kvalitet, men ikke at man er mathysteriker og tar egen mat med på besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå