Gå til innhold

Gubben setter seg bare ned og spiser, mens jeg må

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikse maten til ungene...

Det vil si at han forsyner seg samtidig med at jeg forsyner ungene. Så må jeg kutte opp maten, skrelle poteter, sjenke drikke, blåse, plukke opp bestikk som detter ned og så videre.

Så kan jeg forsyne meg. Men da er jo gubben nesten ferdig med å spise.

Han hjelper selvfølgelig til hvis jeg ber om det. Men han klarer ikke å tenke selv at han skal hjelpe barna FøRST.

Er dette typisk mannfolk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt typisk, men det er jo bare å gi beskjed. Samboeren min har hatt litt tendenser til dette han også, men fikk klar beskjed et par ganger om å forsyne og hjelpe barna først. Dette har han tatt inn, og venter med å forsyne seg og spise til barnas mat er ordna.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tviler på om det er typisk mannfolk. De fleste menn jeg kjenner skjønner at det å være foreldre betyr at man må sørge for at barna har det de trenger før man tenker på seg selv.

Skrevet

Jepp... litt typisk...

Skrevet

Nei, det er ikke typisk mannfolk, kommer helt an på hva hva man er vant til og hvordan det fungerer i forskjellige heimer tenker jeg.

Skrevet

Vet ikke om det er typisk, jeg kjenner det ikke igjen. Har du snakket med han om det, eller godtar du det?

Skrevet

Det er hvertfall IKKE typisk for min mann. Andre kan jeg ikke svare for.

Skrevet

Du må jo ikke, men du gjør det. Mannelogikk tilsier da at han ikke trenger å bry seg med det. Slutt, så kanskje han begynner ;)

Skrevet

menn er vel som unger, de blir hva du gjør dem til.

krev av han at han skal forsyne barna først, hvis du sørger for å gjøre alt, og han VET at du gjør det, så gidder han vel ikke å tenke på andre enn seg selv.

eller sett du deg en dag ved bordet med din mat og vent på hva han gjør med seg selv og ungene.

Skrevet

Tror det er stor forskjell på mannfolk og det kommer nok litt ann på hvordan vi damer er også.

Hos oss har vi begge hjulpet ungene før vi har forsynt oss selv. Har ikke måtte mase eller noe.

Maser dama om hvordan han må gjøre det så skjønner jeg godt at mannen ikke gidder å hjelpe til.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Tror det er stor forskjell på mannfolk og det kommer nok litt ann på hvordan vi damer er også.

Hos oss har vi begge hjulpet ungene før vi har forsynt oss selv. Har ikke måtte mase eller noe.

Maser dama om hvordan han må gjøre det så skjønner jeg godt at mannen ikke gidder å hjelpe til.

HJELPER man til om man deltar i omsorgen for barna? Jeg skjønner ikke helt den tankegangen jeg altså...

I dag hjalp jeg mannen min, siden jeg vasket bilen vår.... er det sånn dere tenker?

Skrevet

Du må jo ikke, men du gjør det. Mannelogikk tilsier da at han ikke trenger å bry seg med det. Slutt, så kanskje han begynner wink.png

He-he. Du har nok rett :)

Han klarer det jo fint hvis jeg ikke er hjemme.

Tror jeg kanskje skal stokke om på barna rundt bordet slik at jeg ikke blir sittende mellom barna...

HI

Skrevet

Sånn er min og. Etter jeg tok en prat med ham bytte vi annethvert måltid på hvem som skal hjelpe barnet.

Skrevet

HJELPER man til om man deltar i omsorgen for barna? Jeg skjønner ikke helt den tankegangen jeg altså...

I dag hjalp jeg mannen min, siden jeg vasket bilen vår.... er det sånn dere tenker?

HEARTBROKEN, hva med å lese før du svarer?? liker tydeligvis å diskutere du! hvis dama maser om HVORDAN han skal gjøre det, så er det klart han blir irritert!

ikke 23.55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...