stch85 Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Hei! reiser til syden om ca 3 uker og har bestilt time til voksing av legger noen dager før vi drar. Hvor vondt gjør det egentlig? hehe, og hvor lenge sparer dere for å få litt lengde på håra før voksing? og hvor lenge blir de borte?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Jeg jobber som hudterapeut og vokser ofte klienter i salongen. Hårene bør være 2-3 cm. Det er stor forskjell på hvor vondt folk synes det gjør, mange synes det gjør vondt 1 gangen, men så blir det mindre og mindre vondt....Viktig å ikke bruke krem, såpe, og stramme klær de første 24 timene etter voksingen, for unngå unngrodde hår og betente hårsekker må man la huden puste. Hårene befinner seg til enhver tid i ulike vekstfaser, så man kan oppleve at nye hår kommer til allerde dagen etter voksingen, dette er da hår som har befunnet seg i vekstfasen og ikke nådd gjennom huden enda. Men man får med alle hårene som er over hudoverflaten ved voksing. det varer alt fra 1-3 uker, viktig å huske at hår/negler vokser fortere i varmt klima (les "syden") Råder deg til å peele huden noen dager før voksingen, da vil sjansen for inngrodde hår minke og du vil få en jevnere brunfarge. Viktig å bruke høy solfaktor, slik at du unngår pigmentflekker. God ferie!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 det lurte jeg også på, takk for et bra svar! Men kan jeg spør om en ting, jeg har et operasjonsår nederst på skinnleggen (ca. 3år gammelt), men er fortsatt ømt pga de opererte vekk en del nerver.. Så lurer jeg på om det er noe salongene ikke vil behandle eller muligens bare vokse rundt såret..?!
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Anbefaller å kjøpe en epilator. Da epilerer jeg hver 3 uke. Er vontd første gangen men etterhvert går det fort (det vokser mindre og saktere) og det er jo kjempe enkelt å gjøre det før man skal dusje for eksempel. Bra investering!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå