Gå til innhold

Grilling i rekkehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i rekkehus. Er det ok å grille i rekkehus med tanke på naboer og grillos? Har egen veranda og hageflekk, men bor jo ganske tett i rekkehus, og sier seg selv at naboen vil "lukte" oss.

Har ikke kjøpt grillen enda, men ønsker aller helst å grille på kull, selv om gass er et alternativ (men har absolutt ikke samme sjarmen, men mindre lukt da...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt. Ingen kan nekte deg å grille. Med mindre du bor i et kjipt borettslag.

Jeg bor i et tett byggefelt, og her lukter det grill hver dag om sommeren. Kan jo ikke nekte folk å grille i egen hage. Vi griller med kulegrill, og ikke fått klager på det. Sånt må man regne med når man bor tett.

Skrevet

Her er det lov å grille for de som har rekkehus med hage, men ikke for de som bor i samme borettslag og kun har veranda.

Du får lese vedtektene eller høre med de i styret hva som gjelder der du bor.

Skrevet

Nei, å grille I rekkehus er aldri greit, hold grillingen utendørs!!!

Skrevet

Jeg bor i blokk og griller på elgrillen min, sånn hvis det hjelper deg noe? Hehe;)

Men vi ser etter rekkehus, og jeg ser absolutt for meg å grille med kull i hagen da. Det er jo en av godene med hage ;)

Gjest stårma
Skrevet

Bor i rekkehus. Grilling er helt greit:) verre med naboer som røyker! Om sommeren når det er varmt og vi må ha vinduene på gløtt så lukter det røyk i hele huset vårt pga naboen og de ødelegger gleden ved å sitte ute

Skrevet

Nei, å grille I rekkehus er aldri greit, hold grillingen utendørs!!!

Hehe, ser den... Nei jeg tror nok vi må grille på verandaen/hageflekken UTENFOR rekkehusleiligheten ;)

Altså verandaen og hageflekken to går litt over i hverandre, men verandaen/plattingen er større enn hageflekken, og har skillevegg til naboen så man er mer skjermet... grillen kan evt stå på hageflekken mens spisingen blir oppå verandaen...

Står ikke noe i vedtektene mot å grille. Men tenkte litt på om det var uskrevne regler om dette, vil jo ikke gå til innkjøp av kullgrill for å så få klager på grillos etterpå og dermed "må" skifte til gassgrill eller noe. Men har absolutt sett frem til å grille (på kull da helst) nå som vi først har kjøpt oss rekkehusleilighet. Men etter en liten uoverenstemmelse om "bråk" fra oss med naboen så er jeg litt skeptisk bare. Vi vil ta hensyn, men ikke over alle grenser!

HI

Skrevet

hva med å høre med naboen om hva som er vanlig. Hvis de har bodd der en stund vet de sikkert det:)

Skrevet

hva med å høre med naboen om hva som er vanlig. Hvis de har bodd der en stund vet de sikkert det:)

Da kan jeg regne med å få til svar om at de ikke liker at folk griller i her. Av denne ene naboen jeg har snakket med iallfall som tydeligvis liker å ikke verken høre eller merke sine naboer selv om de oppfører seg noenlunde "sømmelig". Hun har bodd her siden de bygget på søttitallet tror jeg, og er vel i søttitallet selv, og synes nok derfor kanksje hun har "noe hun skulle ha sagt" selv om det ikke står i borettslagreglene. De andre har jeg ikke snakket med enda. Men det er vel litt med det at jeg ikke tør å spørre fordi jeg er redd for svaret, for sier de at man ikke skal bruke kull eller ikke grille i det hele tatt så "må" jeg liksom ta hensyn til svaret, ellers burde jeg ikke ha spurt. For da vet jeg at jeg gjør det mot deres vilje. Det jeg var litt ute etter her var å finne ut hva som er normalen, og følge den. For jeg vil jo ta hensyn for å beholde nabofreden, men som sagt ikke utover det man kan "forvente".

Men ser kanskje ut som jeg bør få lov til å grille med kullgrill her, og det er jeg veldig glad for :) Blir jo ikke hver dag i sommer uansett da. Men elsker grilling!

HI

Skrevet

Jeg hadde forholdt meg til det som står i reglene for borettslaget eller sameiet (eller hva dere har..)

Men, hvis du er redd for bråk eller at folk skal bli plaget, så ville jeg gått for en gassgrill.. Ganske mye mindre os

Skrevet

Vi bor i rekkehus, og her grilles det til stadighet. Bare kos det.

Skrevet

Hvis ikke noe er nevnt i vedtektene så er det bare å gå til innkjøp av grill, kull og tennvæske. Grill i vei og kos dere :)

Skrevet

Hva gjør naboene dine da? Om de grille så kan dere og ;) vi grillet ofte når vi bodde i rekkehus

Skrevet

Lukten av grill er jo lukten av sommer...Eneste problemet jeg har med grill lukt, er at jeg blir så sinnsykt sulten,hehe ;)

Skrevet

Hva gjør naboene dine da? Om de grille så kan dere og wink.png vi grillet ofte når vi bodde i rekkehus

Aner ikke, har bare bodd her i to uker foreløpig ;)

Men virker som de fleste gir meg grønt lys så da blir det nok den etterlengtede kullgrillen etter flere år uten mulighet for grilling i blokkleilighet :D

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...