Gå til innhold

Hvor lenge er de baby? Inspirert av bhg-innleggene;

Anbefalte innlegg

Skrevet

i følge flyselskapene er de baby til de fyller to år :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det kommer an på ungen. Min sluttet å være baby når han var rundt 1år, da fikk han mer vilje og vile være selvstendig. Nå er han virkelig ingen baby lengre, han er mer "toddler". Han kan gå, løpe, hoppe osv ting som en baby ikke kan.

Sønnen til ei venninne er veldig baby enda, og han er 1,5år. Kan ikke gå, krabbe eller noe, og er veldig hjelpesløs. Han vil liksom ikke gjøre noe selv. Han er og veldig baby i kroppen og utseende.

Skrevet

I mine øyne er de baby til de er ca 1 år, etter det er de småbarn (toddler).

Skrevet

1 år vil jeg også ha sagt.

Følte iallfall at min var baby til ca da. Men tror kanskje det har litt med omgivelsene å gjøre også. Da begynner de å vokse ut av babytøy, man er ferdig med permisjon og de begynner i barnehagen (man er hjemme med "baby" i permisjon, men sender "barn" i barnehage), slutter som oftest å amme, kan spise vanlig mat og være mer "med".

Føler ikke at jenta mi på 15 mnd er baby lengre, nå er hun et småbarn :)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Har ikke følt at sønnen vår har vært baby siden han ble 4-5 mnd jeg da.. Så kommer nok ann på ungen

Skrevet

Den vanlige definisjonen er vel til de fyller 1 år. Selv føler jeg også at det har litt med barnet å gjøre. Min jente var liksom ikke baby lenger fra 10-11 mnd synes jeg. Størrelse, hvor mobile de er, utseende, hår ol har mye å si for inntrykket av om de er baby eller ikke. Venninna min sin var "baby" helt til hun var 18 mnd. Lita og lett, gikk ikke, forsiktig, "babyhår" osv.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Frøkna her i huset var ikke baby etter ca 7-8 måneder, følte vi. Da var hun utrolig mobil og babyfjeset var "borte". Masse hår og masse tenner. Var veldig "med".

Gutten derimot... ;-) Han var baby leeeenge.

Men etter min mening "slutter" barnet å være baby ved ca 10-12 mnd. alder. I alle fall etter de har fylt 1 år, da er de småbarn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...