Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Med å skru av alle lysene i huset, er det ikke det som er meningen da? Her har ungene snakket om det på skolen og er opptatt av at alle skal være med, så det er vi. Skulle vel egentlig skrudd av tv også, men den får stå på
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Har ikke engang fått det med meg at det er nå.. Tid starter det da?Sitter allerede med avslåtte lys og tente stearinlys da, så da fortsetter jeg med det. Skrur liksom ikke på lysene igjen bare for å være vrang.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Har ikke engang fått det med meg at det er nå.. Tid starter det da?Sitter allerede med avslåtte lys og tente stearinlys da, så da fortsetter jeg med det. Skrur liksom ikke på lysene igjen bare for å være vrang. Begynte nå 2030-2130:P
Gjest Hercule Poirot Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Har slått av det meste av lys nå, gidder ikke å gå og slå av utelysa, to små lamper lyser inne her, tv-en står på og det brenner 10 - 12 telys her. Første gang vi deltar.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Hva er greia med å skru av lysene? Tv og pc og bla bla står jo fortsatt på? Gubben her mente vi skulle ta hovedsikringa, om vi skulle blitt med! Hehe. Droppa hele greia da.. Hjelper det miljøet at vi kun markerer problemet med lysene våre liksom?
Gjest yrild Skrevet 31. mars 2012 #10 Skrevet 31. mars 2012 Har skrudd av alt lyset unntatt nattlampene til barna (de er for små til å forstå noe av noe slikt), så jeg sitter her i mørket med PCen :-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Hva er greia med å skru av lysene? Tv og pc og bla bla står jo fortsatt på? Gubben her mente vi skulle ta hovedsikringa, om vi skulle blitt med! Hehe. Droppa hele greia da.. Hjelper det miljøet at vi kun markerer problemet med lysene våre liksom? Selvfølgelig hjelper det! Om alle sammen skrur av 70% av lysene de vanligvis har på hver kveld blir det ganske mye strøm spart til sammen. Kommunen jeg bor i er med, og dagen etter skriver de i lokalavisen hvor mye strømnedgangen er den timen og i fjor ble det ganske betydelig altså. Jeg synes det blir gøy å se i morgen hvor mye strøm denne kommunen sparte i dag. Her i huset er nå lysene slått av og pc'en går på batteri denne timen, tv står på. Selvfølgelig bruker vi da mindre strøm enn vi gjorde i går kveld, om flertallet gjør det samme blir summen av spart strøm faktisk ganske høy.
Trønderbærta Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Deltar. Har slått av absolutt alle lys i huset, og tv og data er avslått. Sitter med masse tente stearinlys og trykker på tlf ;-) Å ja det hjelper å slukke lys og slikt selv om tv står på ;-)
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Er jo snakk om bevisstgjøring, at vi skal tenke litt på hvor mye unødvendig strøm vi bruker uten å tenke over det engang...
Sjokoladebanan Skrevet 31. mars 2012 #14 Skrevet 31. mars 2012 har ikke tenkt over det før jeg så denne tråden. Men slo av alle lysene, og tente på litt telys. Tvn er av, men ikke pcn Er jo egentlig litt koselig i grunn
Gjest AnneS Skrevet 31. mars 2012 #15 Skrevet 31. mars 2012 Deltar ikke. Er bevisst strømbruken min og sparer hele året isteden.
geitemarken Skrevet 31. mars 2012 #16 Skrevet 31. mars 2012 Vi var med. Slo av alt utenom filmen jeg og ungene så på. Vi er med på dette for å tydeliggjøre strømsparing mer for barna selv om vi er bevisst på dette hele året.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå