Gå til innhold

Noen som vet, ang omsorg? jeg er redd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo skal gå fra hverandre.. har en gutt på 8 mnd, og han truer med at han skal ha 50/50 eller hele omsorgen på han..

Jeg har vært hjemme med han hver dag.. jeg har tatt morgenstell, kveldsstell, stått opp med han hver dag (hver helg).. ja, i det hele tatt gjort nesten ALT av omsorgsen på han til nå.....

Jeg er også den som handler inn alt av klær og utstyr han trenger!

Sambo vet knapt nok hva han spiser til middag... han har aldri badet han eller noe etter vi kom hjem..

Jeg koser og leker med han hver eneste dag. jeg elsker han overalt!!! Mannen vet jeg er glad i han så klart, men han har ikke brukt mye tid på han... sover lenge i helgene, har aldri tatt han med på trilletur etc...

Jeg er så redd for å miste omsorgen for han..jeg får ikke puste med tanken på at pappaen skal ta han.... jeg bare gråter og gråter....

vil selvsagt at pappaen skal ha kontakt med sønnen.. det er ikke det.. han er hjertelig velkommen til å komme hit hver eneste dag hvis han ønsker det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ingen som mener at 50/50 er til det beste for et så lite barn?

Og om du er den som har hatt hovedomsorgen (altså du som har vært hjemme med gutten) og det ikke er noe galt med hvordan du er mot sønnen din så skal det vel mye til at han får hele omsorgen eller 50/50. I hvertfall nå så tidlig.

Skrevet

Du kan bare slappe heeeeelt av!!! Han får aldri hverken hovedomsorg eller 50/50!!

50/50 er ikke anbefalt og ingen rettssak ville dømt det på et så lite barn!!!

Dette er bare tomme trusler. Han aner ikke hva han snakker om.

Ta kontakt med familievernkontoret og snakk med de!!

Skrevet

Nei, han er en veldig trygg liten gutt, og vi får masse skryt fra helsestasjonen :) så jeg vet gutten min har det bra... det er en av grunnene jeg går fra han nå også! Jeg og sambo har slitt lenge, og jeg vil ikke at sønnen min skal vokse opp med en mamma og pappa som ikke er glad i hverandre! Da er det bedre med to foreldre som er lykkelige hver for seg :)

Bare pappaen som truer med dette... dessverre har han ett litt løst forhold til sannheten! Han kan fortelle en historie i en versjon for hver gang han forteller den.. i tillegg har han en tendens til å overdrive og småjuge!

Han mener han iallefall MINST skal ha 50/50, eller hele omsorgen.. har har jo ikke tatt særlig ansvar hittil.. så jeg forstår ikke helt hvorfor! Han er dessverre veldig umoden.. og jeg har følt at i stedet for en partner, har jeg hatt en tenåring til i hus.....

Skrevet

Du kan bare slappe heeeeelt av!!! Han får aldri hverken hovedomsorg eller 50/50!!

50/50 er ikke anbefalt og ingen rettssak ville dømt det på et så lite barn!!!

Dette er bare tomme trusler. Han aner ikke hva han snakker om.

Ta kontakt med familievernkontoret og snakk med de!!

Takk! Sambo har vokst opp i en familie med mye kaos og dramatikk.. jeg vil nemlig ikke at sønnen min skal bli dratt inn i det dragsuget der! Sambo har i tillegg ADHD som betyr han er enorm ustrukturert, og han klarer ikke helt å følge opp ting som han bør! Livredd for at sønnen min skal vokse opp 100% der...

Men godt å høre.. kjente jeg ble litt lettet nå :)

Skrevet

Ingen domstol dømmer 50/50 når et barn er så lite så det trenger du ikke og bekymre deg over.

Så lenge det er du som har tatt deg av han til nå så har nok bf dårlige sjangser til og få hovedomsorgen, han kan faktisk ikke kreve og få han på overnatting ennda heller siden barnet er så lite. Men hvorfor vil han ha hele omsorgen eller 50/50 når han ikke er interessert i hverken lek, mating eller stelling av gutten?

Om han blir veldi vanskelig så kontakt advokat.

Dere må uansett på megling på famillievernkontoret og der fårhan nok beskjed om og jekke kravene sine kraftig.

50/50 deling er for større barn hvor foreldrene bor i samme skolekrets og som samarbeider godt.

Skrevet

Ingenting å bekymre deg for. Han prøver å skremme og manipulere deg. Fra 2-3 år (om foreldrene har bodd sammen frem til da), er det vanlig med delt omsorg.

Skrevet

Ta det helt med ro, han kommer ingen vei med dette kravet sitt.

Alle foreldre som går fra hverandre er pliktig til å møte på familievernkontoret for å sette opp en samværsavtale og der vil mannen din bli "satt på plass".

Man har ikke 50/50 på et så lite barn, det er overhodet ikke anbefalt før ungen er minst 3 år, og selv da mener ekspertene det ikke er bra.

Så lenge det er snakk om en liten baby på 8 mnd vil anbefalingen fra familievernkontoret bli hyppig og kort samvær med far. Kanskje et par ettermiddager i uken uten overnattig...

Bestill time på familievernkontoret med en gang du, så får dere dette på papiret. Og nekter far komme til melking kan du sette opp akkurat det samværet du ønsker og få underskrift fra familieterapeuten på avtalen uten at far har noe han skulle sagt. Om han nekter å komme til mekling mister han retten til å uttale seg.

Han kan selvfølgelig dra det til retten, men han vil aldri komme noen vei med kravene sine. Du har definitivt vært hovedomsorgspersonen til barnet så langt og det vil du fortsette å være, ikke bekymre deg for det!

Skrevet

Hvorfor sier alle at delt omsorg ikke er anbefalt for barn under 3 år? Ingen domstol dømmer slikt før barnet har fyllt 7.

Slapp helt av, hi:)

Skrevet

Vet ikke så mye om dette, men ser du har fått noen svar over her. Mine tanker er: Dette er jo en måte å bruke makt på. Bf vet at du lever for gutten, og det verste han kan gjøre mot deg er å kreve omsorg. Du må ikke vise deg svak, det vil bf utnytte (tenker jeg). Sett opp steinansikt, og si at du har kontaktet fam.vernktr., og i det møtet må du være helt klar på hvordan ting har vært. Ikke la han ta kontrollen over deg.

Lykke til! :-)

Skrevet

Hvis du ikke har noen skjulte spøkelser i skapet kan du slappe helt av. Du kan si til barnefar at om han ønsker 50/50 evt 100 % omsorg må han bare søke om det. Så får dere evt ta diskusjonen hos en mekler evt i en rettsak.

Ham kommer ALDRI til å vinne den saken. Jeg lover deg og skal kappe av meg armen om han nå mot all formidning skulle fått omsorgen.

Det han får er annen hver helg og en dag i uken.

Men han prøve å psyke deg ut . Ikke la deg vippe av pinnen, og be om at alt som har med samvær med barnet å gjøre skal taes igjennom familieværnkontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...