Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Var i en barnebutikk i dag og overhørte ei samtale mellom en selger og en ung par som ventet sitt første barn. Dei så på barne bilstoler. Han viste og fortalte mye og hørtes ut som om han visste hva han snakker om. Men så stussa jeg på en ting, allle stolene hadde et eller anna lapp på at dei har vaert best i test (sikkert forskjellige år og forskjellige tester). Er dei alle like gode da? Og hvorfor har maxi cosi aldri vaert med på tester i det siste? Det virker jo som om det er den stolen de fleste bruker. Jeg tror jeg selv skal gå for britax babysetet. Liker det 5-punkt systemet på den.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Det er jo testene de siste årene som bør telle siden sikkerheten bare blir bedre og bedre, og så må man jo vite at det er en uavhengig tester (eks forbrukerrådet), sånn at de ikke er sponset av produsentene. Og så er det jo også hva slags stoff det er i stolene, enkelte stoler kan ha stoff med farlige flammehemmere og PAH-forbindelser. Enkelte stoler kan også ha direkte dårlig sikkerhet, google litt før du kjøper.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Av de mest kjente merkene kan du gå ut i fra at de er like gode alle ja. I og med at babybilstoler aldri er testet opp mot hverandre er det egentlig vanskelig å si hvilken som er best av de (som oftest er det bare en eller to bilstoler i gruppe 0/1 med i hver test.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå