Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har en x-kjæreste, med en dobermann på 45 kilo.. Nå har xn spurt om jeg kan passe ett par dager. Hva hadde dere gjort? Han er ganske stor, 45 kilo.. Men veldig snill da.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde ikke turt det... Men jeg har ikke mye erfaring med hunder heller da. Er hunden vant med unger/babyer? Hvis ikke hadde jeg hvertfall ikke gjort det. Nei, jeg hadde ikke gjort det uansett altså... Tenk hvis noe skulle skje!
Gjest AnneS Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde ikke turt det... Men jeg har ikke mye erfaring med hunder heller da. Er hunden vant med unger/babyer? Hvis ikke hadde jeg hvertfall ikke gjort det. Nei, jeg hadde ikke gjort det uansett altså... Tenk hvis noe skulle skje! Hund og baby trenger jo ikke å være i samme rom engang, og en liten baby sover jo masse så de trenger nesten ikke treffes likevel. Går hunden greit i bånd er det jo topp å ta den med på trilleturer Det er jo ikke snakk om flere uker heller
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Tja, han går vel ikke akkurat pent i bånd, nei.. Han er midt i den verste trassalderen også, så han er en prøvelse. Men han har en anti-trekksele som gjør at han ikke klarer å trekke. Han er ikke vant til barn, nei, men han har vært her så mange ganger at han skjønner at baby må man være forsiktig med. Det eneste jeg må passe på er den slikkinga, han elsker å slikke på babyen. Det jeg tenker som kan bli en prøvelse, er å konstant holde øye med hva han foretar seg. Jeg kan jo ikke gå på do uten babyen heller, så hun får sove ute i vogna istedet for inne, kanskje. Jeg tror jeg gjør det Det skjer jo ingenting så lenge man passer på..
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Aldri i verden rett og slett! Hvorfor ikke? HI
Gjest AnneS Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Hunden må jo ikke gå løs inne hele tiden heller. Kan jo fint være i bånd inne mens babyen er våken, så kan den heller være løs når babyen sover i et annet rom Hadde vært noe annet med en 1 åring som forflytter seg selv synes jeg. En liten baby vet man jo hvor befinner seg Har hatt baby og hund selv jeg,ikke noe problem
jordbærsjokolade Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Aldri i verden rett og slett! Hvorfor ikke? HI Fordi jeg er livredd hunder:) Eller, jeg er livredd store hunder. Men det er meg da.
OssTre<3 Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Skjønner ikke helt hvorfor du spør her inne siden du sier at hunden er veldig snill. Hunder og barn pleier og gå veldig fint ilag, og må du på do/ut av rommet uten babyen så er det vel bare å ta hunden ut av rommet eller ta hunden med deg.. Du kjenner hunden og hunden kjenner deg, så hvorfor nøler du?
Netti*** Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Vi har hund og venter baby, den skal være her hele tiden :-) Er også hund enkelte er redd helt uten grunn, da det er små gneldre hunder som er værst. Kos dere masse, flott med trille kompis...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Virker som om du stoler på hunden, så da ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal det. At den er en doberman har jo ikke noe å si selv om mange tror de er kjempeskumle
Gjest Kira med en av hver Skrevet 31. mars 2012 #14 Skrevet 31. mars 2012 Ettersom babyen bare er 3 mnd gammel, så ser jeg ikke noe problem å ha dem sammen. Den lille kan jo bare ligge i f.eks en lekegrind eller flytt sprinkelsengen ut på stuen. Da ligger babyen trygt borte fra hunden. Vi har selv en hund på over 40 kg og to små barn (2,5 år og 5 uker).. Det har aldri vært noe problem når de er så små, det er verre når de begynner å krabbe.
Mamma´n til lillemor Skrevet 31. mars 2012 #15 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde nok gjort det hvis jeg kjente hunden og stolte på den. Vi har selv hund og det har ikke vært noe problem. Ligger hunden i bur, eller kan beordres til å ligge i senga si? Det gjør i alefall alt mye enklere. Noen bruker lekegrind, vi har ikke følt behov, men mange med hund gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå