Gå til innhold

uff, jeg har en forferdelig side...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ei KJERRING hjemme! mannen min: tar baby om natten, går på jobb (stress for tida der), kommer hjem og tar unger mens jeg får unna middag++ ifred. Han legger unger, steller og rydder og må legge seg tidlig. I dag er det lørdag, vi stod alle opp sju (har tre unger), og han sa jeg kunne ta med meg avis og legge meg litt med en kopp kaffe etc. Jeg gjorde det, og da jeg stod opp, begynner jeg å småkjefte og irritere meg over: at tøyet han tok av baby igår, fremdeles ligger i stua, at det må støvsuges, at ungene er klranglete, at jeg har mye å gjøre, at det er rotete osv. Jeg er hjemme med babyen i uka, og gjør naturlig nok mye hjemme, men merker jeg ikke takler rot. Han har jo ikke mange muligheter til å kunne sette seg ned hjemme om morran med litt nyheter og en kopp kaffe, og jeg kjenner at jeg BøR unne ham det før det blir ut av døra med unger, husarbeid osv. Men klarer jeg det? Neida! Kjerringa, det er meg, blææææææ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, høres ut som en super mann du har! Ta vare på ham. Er jeg sur og grinete for småting så tenker jeg etter hvordan jeg ville følt det dersom han ble borte fra meg. Da forsvinner bagatellene :) For litt rot er jo bare en bagatell.

Skrevet

ja, bare det at han er så VANVITTIG rotete. Ikker det at han aldri rydder, og at jeg må mase, men at hvis han kunne lagt ting der det hører hjemme i utgpunktet, kunne vi sluppet at alt hoper seg opp. I tillegg må jeg liksom ha oversikt over alt, mat, klær, hage hus... Men det er kanskje naturlig at jeg ser det som trengs siden jeg går hjemme....

Mensen nå, ja.....

HI

Skrevet

Ehhh...høres ut som hjemme hos oss ;)

Skrevet

HI, vi har det helt likt! Alt sammen faktisk:-D Og mensen er rett rundt hjørnet her også...

Skrevet

ah, godt å høre. Nå er han hjemme med kidsa, mens jeg er i byen. Sikkert bomba når jeg kommer hjem. Og han rydder det opp, men det må ligge helt til ungene har lagt seg ikvled, da syns han det er greit å begynne.

Hater kjerringbagateller som ødelegger hverdagen. Og tilsyvende og sist er det ungene jeg blir sur og utålmodig på...

Skrevet

Jeg er klin lik deg:) men gudsjelov er mannen min like blid

Skrevet

Jeg er helt lik deg! haha... :P Og jeg sover gjerne til 11.00 en lørdag mens mannen er oppe 7 om morningen, og til og med da kan jeg våkne å klage på rot, gjerne mens han har laget frokost, stelt barna osv osv...

Jeg har en fantastisk mann!!! Tror jeg er ganske kravstor.......

Skrevet

ah, godt å høre. Nå er han hjemme med kidsa, mens jeg er i byen. Sikkert bomba når jeg kommer hjem. Og han rydder det opp, men det må ligge helt til ungene har lagt seg ikvled, da syns han det er greit å begynne.

Hater kjerringbagateller som ødelegger hverdagen. Og tilsyvende og sist er det ungene jeg blir sur og utålmodig på...

Som sagt jeg er lik når det gjelder rot og sutring over rot..men synes det er rart du IKKE gidder tilbringe mer tid med familien din!

Hvordan hadde du klart deg alene med barna hvis noe skulle skjedd...hjelpes for en lat mor:( Og kjefte på ungene???

Skrevet

Herregud, du vet ikke hvor heldig du er. Du hadde sikkert kollapset fullstendig hvis du måtte klart alt dette selv, noe jeg stort sett må....

Skjønner virkelig ikke problemstillingen din.

Han mannen din minner meg litt om en kollega på jobb. Han må ta det meste hjemme, både før og etter jobb. Kona hans er uføretrygdet, men er mer på farten enn det han er. Vi synes alle synd på han.....

Pass deg så han ikke plutselig en dag får nok av deg:-P

Skrevet

Du her over som sier mannen din er like blid. Vel, det var kompisen min også, helt til han en dag satte foten ned. Da gadd han ikke mere kjefting og divanykker fra kjerringa.

De er skilt idag.

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Med fare for å bli skutt nå, men......

Hva hadde dere sagt om rollene var snudd?

Dette skriver du i hi:

Mannen tar babyen om natta, har en stressende jobb, tar ungene etter jobb, legger unger, og steller og rydder, mens du lager middag????? Ut ifra det du skriver så kan det umulig være Så mye å gjøre for deg når du går hjemme, om han rydder etter ungene er lagt, mener jeg?? Beklager, men jeg syns det er direkte slemt å da klage for at han ikke rydder slik du ønsker, for utifra hovedinnlegget så virker det egentlig som om du ikke bidrar noe særlig.. Du ser jo bare det han IKKE har gjort enn det han faktisk HAR gjort..??.. I tillegg skylder du på mensen?

Det er mulig det er jeg som er heeeelt ute og sykler nå, men den oppførselen du beskriver, jeg hadde ALDRI sluppet unna med det.. Så neste gang du kjenner irritasjonen bygge seg opp på grunn av "rotehuet", tell til ti og pris deg lykkelig for at dere har et så flott forhold. Vær glad for at det å være rotete er hans eneste last :)

Skrevet

litt enig med de andre ja....en plass går grensen.

Skrevet

jeg mener også folk bør rydde etter seg sjøl i et hjem. Men at det ikke blir gjort nøyaktig når noen mener det er best, er kanskje å kreve litt for mye. I tillegg tenker jeg at du trenger å komme deg ut og få noen andre problemer å bryne deg på, dette er bagateller! Og det er ikke mange forunt å ha en mann som tar baby om natta!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...