Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Inne på runde 2 etter barnehagestart. Begynte med oppkast og diare onsdag kveld, men beholdt grøt og litt banan torsdag morgen. Diare og feber under torsdagen. Spiste lite og fortsatt diare igår fredag. Feberfri idag lørdag, og normal bæsj, men kastet opp grøt, banan og litt sprett yoghurt (spiste 1/2 av vanlig inntak men virket kjempesulten). Beholdt litt blåbbærsmothie til lunsj. Hva er "snill" mat för magen nå som han har matlyst igjen?
kinaputten Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 jeg vil si ting som ris, kylling, blåbærsaft, googlet og fant dette http://www.klikk.no/helse/dinkost/ernaring/article336259.ece
Mammahjertet <3 Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Vi hadde en grusom runde med omgangssyke og diare med lillegull for en tid tilbake. Vi fikk beskjed om at melkeprodukter var ganske sterkt for magen første dagene. Ikke gi søt melk eller ost. Hvis du skal gi litt melk kan du forsiktig prøve med Biola som regulerer magen. Ikke gi mat med mye fett som er tungt fordøyelig. Noen stikkord om tips vi fikk av legen: - godt modne bananer - loff(ikke brød eller knekkebrød med mye fiber). - etter noen dager, mild babygrøt(dvs. kjøp en type som er beregnet for mindre barn enn barnet ditt. Vi prøvde 8 mnd grøt). - utrørt farris med litt eplemost. Væske er mye viktigere enn mat ved omgangssyke og diarè. Ellers kan du også gi tynn saft hvis ikke farris frister. - kylling - kjeks, f. eks litt Mariekjeks Ellers prøv dere litt frem etter som dagene går. Det er ikke uvanlig å ha diare og veldig lys avføring i en hel uke etter omgangssyke.
sillyfilly og Olivia Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Kjeks ja, banan, ikke melk, eller mye fett. Havresuppe(altså veldig tynn avsilt havregrøt med litt sukker for å hjelpe på smaken). Loff. Ingenting grovt. Yogurt er gjere litt godt. Stivelse, jeg liker pommes frites eller stekt potet med salt når jeg har vært kvalm/hatt diare. Som hun sier over her, væske er det viktigste. Farris med eplemost, evt sånn salt og elektrolytt løsning som du får kjøpt på apoteket. Jeg blander det ut med saft så barnet mitt får i seg litt sukker(næring) og salt og elektrolytter som er det viktigste å få i seg i tillegg til væske.
Puppen og lillemor Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Tips fra min svigerfar - som han fikk servert av sin mor.. Revet eple, uten skall, som får stå fremme en liten stund. Da blir t brunt og ser helt j.... ut, men det funker faktisk.. Dette har blitt fast medisin her i huset.. Funker for både store og små
Dorrimor ♂♂ Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Eple er bra. Eller potetskruer. Vet d er fy fy til barn m salt og greier, m etter spysjuka vil litt salt bare være godt for dem. Også er d jo stas å få noe de ellers aldri får! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Salte fisk (fra chipshylla)Da binder vesken bedre og barnet får i seg litt mat også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå