Gå til innhold

Tips til dere som skal kjøpe vogn brukt, eller ny.


*Idae123

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare tipse folk om en ting.. Er vognen importert/kjøpt i utlandet og den skulle gå i stykker så får du ikke nye deler til den.. Fikk vite det igår, da jeg lurte på priser på deler til en vogn jeg kanskje skal kjøpe. Fikk beskjed om at dem hadde blitt strenge på det.. Og dem kan bare skaffe deler til norsk registrerte vogner...

 

Så vet dere det.. veldig kjedelig å kjøpe en brukt vogn som f.eks bremsen eller glidlåser er gåen og ikke får byttet dette...

 

Jeg snakket med en butikk hvor dem selger absolutt alt av barneutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger jo ikke si vognen er fra utlandet... Bare å si du skal ha den og den delen til vogna.... Er jo ikke akkurat sånnn at vognene er registrert noe sted....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, dem ser på serie nr på understelle på vogna, akkurat som på bil =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt noen problem med og få nye deler til vognene våre, har tre vogner og kjøpt diverse deler til dem gjennom årene. Har bare vært inni butikken som har samme type vogn og spurt om de kan bestille den og den delen. Det har gått kjempe fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare skriver det jeg har blitt fortalt.. en brems f.eks er nok litt mer avansert å bytt enn et trekk, eller ekstra utstyr til en vogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare oppspinn! Har flere veninner som har kjøpt vogn fra utlandet.. Er det noe galt så bare ta kontakt med en barnebutikk.. De aller fleste er behjelpelig og ser ikke på det som noe problem at den kommer fra nederland f.eks.. Hvor tror du OPPRINNELIG alle vognene blir laget da? Vertfall ikke i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bare oppspinn! Har flere veninner som har kjøpt vogn fra utlandet.. Er det noe galt så bare ta kontakt med en barnebutikk.. De aller fleste er behjelpelig og ser ikke på det som noe problem at den kommer fra nederland f.eks.. Hvor tror du OPPRINNELIG alle vognene blir laget da? Vertfall ikke i Norge!

 

 

Gressenka, som sakt, jeg forteller dere bare hva jeg har blitt fortalt fra en barnebutikk her i fr.stad.. Selvfølgelig vet jeg vogner blir produsert i utlandet.. men dem blir registret her i norge..

Du kan tro hva du vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparte 4500 kr på å kjøpe vogn fra utlandet så det bryr jeg meg ikke om! Tror nok at de på butikken du var på lurte deg litt fordi at de vil selge deg vogn. Man behøver ikke serienummer for å få kjøpt enkelt deler. Mulig hvis den må sendes inn på reparasjon, men ikke ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har venniner som kjøpte vogn i Sverige og de har ikke hatt noen problem. Bestiller alle delene og mottar de i posten.

 

Men mann kan jo være max uheldig da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk, som skal bite hode av folk som prøver å være behjelpelig for oss andre? Det er en ting å gi sine egne erfaringer men det går an å skrive på en ordentlig måte.

Jeg takker for tipset hvertfall, for uansett om det er riktig eller ei så er det hvertfall noe jeg vil forsikre meg om dersom jeg vurderer å kjøpe vogn i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier de kun for å tjene penger, og dere biter på:) de taper penger på at folk handler i utlandet, og det er de irriterte over. Derfor prøver de med sånn skremselspropaganda;) funker på noen tydeligvis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med folk, som skal bite hode av folk som prøver å være behjelpelig for oss andre? Det er en ting å gi sine egne erfaringer men det går an å skrive på en ordentlig måte.

Jeg takker for tipset hvertfall, for uansett om det er riktig eller ei så er det hvertfall noe jeg vil forsikre meg om dersom jeg vurderer å kjøpe vogn i utlandet.

 

Helt enig med deg. Synes det er veldig greit å få denne informasjonen, i tilfelle det skulle bli aktuelt å vurdere utenlandskjøp.

 

Norske butikker kan da ikke hjelpe for at de må betale moms og toll på de varene de kjøper inn til landet. Jeg skjønner godt at de ønsker å prioritere de som handler vogner i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også folk var veldig negative her inne?

 

Er det ikke fint at folk deler erfaringer med hverandre. Betyr ikke at det er slik for alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...