Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Har en gutt som har slått ut en tann,og knekt og løsna to andre tenner,verandaleppe så det holder med mye kutt inni,tørr ikke pusse tennene hans de første dagene nå...fordi han har mye vondt,er redd tannlegen blir sint for det.men vil ikke at han skal ha mer vondt enn han allerede har.så har bestemt meg for og vente et par dager,så det kan roe seg litt.ville dere gjort det samme?
lille sprelle Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Jeg hadde kommet meg til tannlegevakten jeg! OM du ikke pusser, så gi ham i hvertfall fluor.
Panterjenta85 Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Du har vel vært hos tannlegen med han? Hva sa de der?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 tror nok ikke det er det værste som skjer om du dropper tannpussen en dag. Jeg slo meg også sånn en gang og det var veldig vondt, det er ikke denne ene gangen han får hull av. Men som de andre sier, har du vært hos tannlegen med han?
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #6 Skrevet 31. mars 2012 Skal man ikke skylle munnen med salt da? da jeg var liten og måtte operere bort leppebåndet mitt så måtte jeg skylde med saltvann og ikke pusse tenner. men jeg var såpass stor at jeg skjønte at jeg måtte spytte ut da, og ikke svelge. Kanksje gutten din er for liten for det=
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Så klart har jeg vært hos tannlege!!de sa ikke no ang tannpuss,renser sår og sånn med sånn rense middel...
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #8 Skrevet 31. mars 2012 Hadde også droppa tannpussen de første dagene. Gi ham en ekstra fluortablett... Som noen oppi her skriver, han får ikke hun av å hoppe over to dager, du er jo nøye ellers! God bedring til gutten din! HUff huff
Honningmelon Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Hadde droppet tannpussen noen dager. Det er ingen krise.
Krisa71 Skrevet 31. mars 2012 #10 Skrevet 31. mars 2012 Gjør ingenting å droppe tannpuss noen dager, karies kommer ikke så fort når du har vært nøye ellers. God bedring til gutten din :-)
Sanchin Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Har en gutt som har slått ut en tann,og knekt og løsna to andre tenner,verandaleppe så det holder med mye kutt inni,tørr ikke pusse tennene hans de første dagene nå...fordi han har mye vondt,er redd tannlegen blir sint for det.men vil ikke at han skal ha mer vondt enn han allerede har.så har bestemt meg for og vente et par dager,så det kan roe seg litt.ville dere gjort det samme? Hei, gutten min slo løs noen tenner tidligere i vinter og vi var hos tannlegen. De sa det ikke gjorde noe om vi ikke pusset tenner på 2-3 dager, men om det gikk lenger tid gikk det an å kjøpe noe han kunne skylle med eller noe. Husker ikke helt hva det var vi skulle bruke, for det gikk helt fint å pusse tenner. Men nå hadde han "bare" løse tenner og verandaleppe, så det var nok ikke like vondt som gutten din har det. God bedring til gutten din!
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #12 Skrevet 31. mars 2012 Synes det er rart de ikke nevnte noe om tannpuss, om du har hatt kontakt med tannlege... Hva med spising? Etterkontroller? Jeg har i snitt 10-12 tannlegevakter i året. Mange som slår seg, trist ja. Men går da bra. Myk kost første lille uka ihvertfall (dropp rå frukt/grønnsaker, knekkebrød, skorper etc). Kontroll m røntgen (hvis det går) ei uke etter skade, evt tidligere om smerter. Prøv å puss området der han ikke er sår. Hvor gammel er han? Fikk de gjort noe med den knekte tanna? Gjør vondt om den er knekt langt opp, sånn at nerven er blottlagt. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå