Gå til innhold

Erfaring med stripping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått med modningsrier i to uker nå, og har fått time til stripping hos jordmor mandag morgen.

Har noen erfaringer å dele med meg? Hva skjedde etter stripping og hvordan ble fødselen?

På mandag er jeg 39 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang ble jeg strippet i uke 38, avflatet, myk og 2 cm åpning. Fikk rier etter 12 timer. Fødselen foreløp helt normalt, omtrent som med førstemann bare at da gikk vannet av seg selv først.

Ble strippet denne gangen nå på tirsdag, uke 39,0, avflatet, myk og 2 cm åpning igjen, men fortsatt ingen rier... Håper på å bli strippet igjen på kontroll nå på tirsdag, rimelig lei kan du si.. :-)

Noen synes det er forferdelig vondt å bli strippet, men det er ikke min erfaring. Mer ubehagelig syntes jeg.

Uansett, masse lykke til! Håper du har litt mer hell med strippingen enn det jeg hadde.

Skrevet

Takk for svar - og lykke til til deg også, Mita :) Håper det snart skjer noe!

Skrevet

Jeg ble strippet på en mandag. Det var veldig vondt, men ikke uutholdelig :) og man blør litt etterpå så man må få på seg bind. Så hadde jeg litt smårier på kvelden og ble strippet på sykehuset på kontroll. Da startet riene for fullt og jeg fødte neste mårra. Så det satte i gang med andre ord. Jeg hadde 1 cm åpning og nesten helt moden før jeg ble strippet.

Skrevet

Jeg ble strippet i mitt forrige svangerskap. Var da veldig moden og hadde 2 cm åpning. Legen mente at en fødsel allerede var i anmarsj. Ble strippet rundt kl 12 og riene begynte å komme rundt kl 20 om kvelden. Ca et døgn etterpå var babyen ute :)

Skrevet

Ble stripet tre dager på rad på ahus da jeg hadde 3cm åpning. Men hjalp dessverre lite. Ble satt igang med drypp 4 dag.

Skrevet

Nå har jeg vært til jordmor og blitt strippet, så blir det spennende å se om det har virkning. Hun sa at hun var litt "slem" mot meg, men det gjorde overhodet ikke vondt. Litt murringer nå, bare.

Krysser fingrene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...