Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Saken er at min mann har en sønn, som han har 100 % omsorg for. Mammaen er psykisk syk og er blitt fratatt foreldrerett. Sønnen bor da sammens med oss ( Min mann, meg og våre to døtre.) Men hva skjer med sønnen hvis noe skjer med mannen min? ( Hvis han dør, ol.) Med tanke på at mor er "ute av bildet" pga sykdom. -Mor er ikke under behandling og er ikke intr i behandling heller. Barnevernet har konkludert med at gutten ikke skal ha samvær med mor før mor evt begynner med behandling og resultat av behandlingen. Så hva skjer med gutten da? Han er 15 år.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Til mor kommer han ikke, det er helt sikkert. Siden gutten er 15 år, er det litt opp til dere om han kan bli boende der han er, dersom dette fungerer godt. Det ville da vært det beste for alle ungene i den situasjonen. :-)
Anonymor Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Ja, det er jo det man håper på i en slik situasjon. Han har en søster på 22 , ville henne vært aktuell? Nå er hennes bo situasjon i kollektiv osv. Altså man får da krysse fingre og tær for at pappaen holder seg på bena, men jeg begynte å spekulere i dette i går kveld.. Hva om, hvis, osv osv. Uff. Fæle tanker.
lille sprelle Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Hvis dette plager deg, så ville jeg snakket med din mann om dette og at dere ble enige om en løsning som han skriver ned og undertegner. Det vil uansett være barnevernet som kommer inn i en eventuell situasjon. Hva din mann ønsker vil helt sikkert telle. Jeg synes forøvrig det er klokt av deg å tenke disse tankene. Det betyr jo at du bryr deg om hans velferd og det er faktisk smart å tenke "hva hvis" både i forhold til sykdom ulykker og annet som kan gjøre barn foreldreløse eller at man mister inntekt. Har man tenkt på dette, så kan man jo faktisk sørge for å ordne seg slik at om det værste skulle skje, så har de enkelte familiemedlemmene ihvertfall en viss trygghet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå