Gå til innhold

Første tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk barnet ditt sin første tann? eller antydning til første tann? Lurer siden min baby på snart tre mnd sikler og spytter så mye og syntes at jeg ser konturene til en tann i munnen hennes, men det er vel litt for tidlig til å være det alt nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk sin første tann (fortann oppe) noen dager før hun ble 5mnd gammel.

Det fins jo de som er født med tenner (!) og det er unger som ikke får sin første tann før ved ettårsalderen :)

Skrevet

Begge mine(og flere med de) har begynt med sikling og biting på hånd/leker i 2-3 mnd alder.

Men tenner har de ikke fått før de var 7 mnd.

Det er altså ganske vanlig med sikling i denne alderen og i de færreste tilfeller skyldes det tenner.

Men for all del, noen får tenner tidlig og din baby kan være en av de også.

Skrevet

Det er faktisk en sjelden gang at barn blir født med tenner. Det er slett ikke umulig at det kan komme tannfrembrudd når som helst fra fødsel.

Skrevet

min sønn var 3 måneder da han fikk sin første tann. Som de andre sier her, blir enkelte barn også født med tenner.

Skrevet

Mine to siklet også mye fra 3md! Men tanna, (i nermunnen) kom ikke før ved 5 md likevell.

Skrevet

min fikk første tann da hun var 6 mnd. Merket ikke så mye til det på forhånd, ikke spesielt siklig eller uro. Verre da hun fikk jeksler, da var hun litt urolig. Det varierer ganske mye når de får første tann. Den ene venninna mi har en baby som fikk første tann ved 4 mnd alder, mens datteren til en annen venninne fikk ikke første tann før hun var 15 mnd (veldig sent, men ikke helt unormalt).

Skrevet

Siklingen begynte i 2-3 mnds alderen, og biting på alt mulig. Første tannen kom da de var henholdsvis 9 mnd, 1 år, 6 mnd og 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...