Gå til innhold

Reagerer/reagerte deres babyer på brus (amming)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 11 dager, og innimellom får hun sånne typiske "krampetak" etter amming. Prøver å få rapet, det får hun innimellom, men ikke alltid.

Så nå prøver jeg å kartlegge hva det er jeg spiser, for jeg regner med at det er noe jeg har fått i meg som gjør at hun får luftsmerter? Og så tenker jeg på brus, er dette noe som babyer typisk reagerer på, selv om det ikke er de største mengdene?

Huff, har jo hatt baby før - men alt dette er jo totalt glemt :-/!

Noe annet babyene deres reagerte på, sånn i "daglig-kostholdet"?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært kjempe forsiktig. Har ikke drukket brus, ikke sjokolade, løk, nøtter eller sterk mat de første 4 mnd. Så barna har aldri hatt mage problemer, unntatt nr. 3. Hu var 5mnd og da drakk jeg masse brus første gang og da reagerte hu. Fikk beskjed av barnepleier med nr. 1 at babyen kunne få bobler i magen av brus... Men dette finner du lettest ut ved å teste forskjellig mat/drikke eller la alt være. Kan hende ingen av ungene hadde vært plaget om jeg drakk og spiste alt, det vet man jo aldri. Men ville ikke teste det ut pluss at gravid magen forsvant kjapt :-)))

Skrevet

Jeg ble frarådet å drikke brus på barsel, nettopp fordi babyen kan få vondt i magen. Men... Jeg drakk brus med både nr 1 og nr. 2 - ingen av de reagerte på det. Så du må rett og slett bare prøve deg frem og finne ut hva ditt barn reagerer / ikke reagerer på :) Lykke til!

Skrevet

Litt reaksjon i starten. Men etter et par mnd var det helt ok.

Skrevet

Tusen takk for svar :-)!

• 5 måneder senere...
Skrevet

her drikker jeg brus og spiser sjokolade, kanskje det ikke er så lurt..?

Skrevet

Nei.

I begynnelsen trodde jeg hun reagerte på løk, eple og chili. Men om det var innbilling eller om hun vokste det av seg i løpet av de første tre ukene vet jeg ikke. I alle fall har jeg spist akkurat det jeg har lyst på siden hun var 2-3 uker gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...