Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Er nå 31+4 og er ikke i form om dagen:( Har vært så innmari mye slapp, sliten og svimmel. Gubben hadde vært og kjøpt blodtrykksapparat her for tre uker siden etter at jeg begynte å ikke bli i form. Blodtrykket ligger genrelt lavt mellom 88/58-107/69. (De høyeste målingene er vel ikke så ille men ligger oftest rundt 90/60 Innimellom bare hamrer hjertebanken og tror jeg må ha veldig høy puls for tiden. Hvilepuls mellom 93-109. Vet det er vanlig å ha noe høyere puls i svangerskapet, men så mye da? Til vanlig da jeg ikke er gravid har jeg hvilepuls på ca 50-60. Her i starten på uka skulle jeg lese noe høyt og jeg ble skikkelig andpusten, aldri opplevd noe lignende. Ble skikkelig andpusten, hjertet hamret og det var slik at det var "vanskelig å få ut ordene" Har i den siste tiden fått forferdelig vondt i korsryggen i tillegg til veldig mange kynnere.Vannet i kroppen kommer og går. Mandag så jeg ikke knoklene på anklene mine, innen onsdag så jeg bare at leggene var litt hovne. Gikk opp tre kg på to dager, for så å ha gått ned igjen to etter ytterligere to dager... Har også hatt litt spor av blod og proteiner i urinen. Prøvene ble sendt til dyrking men viste ikke noe galt etter dyrking. Prøver å ta det rimelig med ro om dagen siden formen er som den er. Fra midten av mars gikk jeg over til å bare jobbe to dager i uken, helt pumpa. Nå skal det sies at jeg har to små fra før, hatt mye å gjøre på jobb, pluss at vi driver å bygger på huset. Så har vel kanskje blitt mange små bekker likevel selv om jeg har vørt meget bevisst. Noen som har vært borti lignendene eller har noen formening om hva dette kan være? Blir litt halvbekymret siden det ikke går over... Men ungen spreller som bare det så regner med babyen har det bra;)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Oj, her var det mye bekymringer, stakkars... Blodtrykket og pulsen din er etter skoleboken, slik de fleste gravide har det. Pulsen din vil gå opp av flere grunner -Når BT går ned, går pulsen opp for å kompensere. (dette skjer når du ikke er gravid også) -Pulsen går opp i sv.sk. bl.a og pga økt blodvolum i kroppen. Pusten vil også bli litt "dårligere"... Klart pga dårligere lungekapasitet, men også når BT går ned vil respirasjonsfrekvensen din gå opp (og du føler du må "snappe litt" etter pusten). Kynnere,trøtthet og slapphet er noe jeg selv også er sterkt "plaget" med...og noen gravide er verre en andre. Ta med deg disse tankene dine, og snakk med din JM da vel -de har ofte tid til å gi gode, beroliggende svar...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå