Gå til innhold

Sjokolade og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man kan spise sjokolade under graviditet? Leser så mye forskjellig på internett at jeg ikke helt vet hva jeg skal tro. Jeg kjenner et enormt søtsug og har fryktelig lyst på sjokolade. Jeg tenker ikke i store og overdrevne mengder, men en sjokolade her og der...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man ikke kunne spise sjokolade når man er gravid??? Så lenge det ikke overdrives og erstatter vanlig sunn mat ville jeg kost meg med en sjokolade i ny og ne med god samvittighet :)

Skrevet

Ja ikke sant! Men leser her og der at det kan være skadelig under første trimester, mens andre steder står det helt motsatte!

Skrevet

Who gives a fucking shit? Dere som pugger alle ting man må eller ikke må gjøre under graviditeten trenger psykologisk hjelp. Helt seriøst: det er lov til å bruke sunn fornuft.

Jeg vet om ei jente som ei gang spiste en twistsjokolade, og vet du hva som skjedde med babyen hennes? Den var helt perfekt...!

Jeg har sluttet å drikke og røyke etter jeg ble gravid (og heroin bruker jeg bare i moderate mengder...), men jeg har opplevd å bli konfrontert av kvinner som bestemt mener jeg må la salamien vente... Whaaat? Hvis den salamien gjør at babyen ikke blir helt etter oppskrifta, så var det nok aldri meningen at den skulle bli det heller!!!

Skrevet

Kan vi jenter overleve 9 mnd uten sjokolade??

Svaret er NEI. Så spis, spis SPIS! :)

Tror du kan spise d meste vanlige mens du er gravid. Ikke spekemat og rare oster har jeg fått med meg.. Men kos deg nå, for når/hvis du skal amme så er d flere ting du burde holde deg unna. T.o.m. noen kremer kan man ikke bruke mens man ammer... Så jeg ville heller brukt tiden min på å lese, eller SPØR JORDMORA, om hva du må holde deg unna :)

Skrevet

Unnskyld, jeg mener virkelig ikke å være ufin her, men er dette innlegget seriøst?

Hvis det så skulle ikke noen av mine unger være riktig navla ihvertfall...

Skrevet

eneste grunn jeg kan komme på at du ikke burde spise det er fordi det er sukker, o sukker kan gi svangerskaps diabetes... men det er ikke akkurat store sjanser for det:) jeg spiser sjokolade hver dag:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...