Gå til innhold

Pynter dere til påske ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har jeg ikke pynta - vi pleier ikke det. Bare med litt lys og løpere. Har lyst på noen kyllinger men gubben sier at de IKKE skal i hus fordi det er stygt :((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks. Gidder ikke. Skal forresten på hytta og det blir ikke pyntet der heller.

Skrevet

Har ikke gjort det før, men nå som vi har flyttet har jeg lyst til å begynne med det. Er jo så mye nydelig påskepynt. Trenger nødvendigvis ikke være signalgult.

Også er det jo koselig for barna også, skape litt tradisjoner rundt påske med påskeegg, påskeeggmaling o.l :)

Skrevet

Ungene kommer jo hjem med alt fra papirkyllinger til malte isoporegg fra barnehagen og skolen så det får selvfølgelig stå fremme, også kjøper jeg blomster. Synes det blir vår i stua med noen påskeliljer, gule potteplanter o.l.

Mer enn det pynter jeg ikke.

Skrevet

Ja, det gjør jeg, men ikke like mye som til jul.

Jeg har et stort bjørkeris med påskeegg som ungene og jeg har malt, gule duker og lys, Mange påskeegg som ligger lukket frem til påskeaften når de åpnes og vi nyter innholdet, vi har kyllinger og påskeharer (noen hjemmelagde og noen kjøpte) og kors som ungene har dekorert. På skjærtorsdag spiser vi til og med et spessielt dekorert brød til minne om nattverden.

Skrevet

Ja, men ikke like mye som til jul.

Har gule duker, gule lys, gårunger med blåste og malte egg fra ungen. Er vel egentlig plast da, lagd i barnehagen. Har et par påskefigurer som får stå fremme. Syns det er litt gøy å pynte, og påskekyllinger er jo så søte. :) Litt gøy å ta frem hjemmelagd pynt. Er jo en sjarm.

Skrevet

ungene her er ikke så store at de har rekt å lage så masse påskepynt - men vi har litt :))

Skrevet

Vi pynter med barnas kreasjoner, men ikke mer :) Og gule lys.

Gjest Miryks
Skrevet

Blir vel å kjøpe en gul duk og et lys. Også skal vi lage litt pynt med ungene :)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Barnas påskekunst og muligens en påskelilje på bordet... Det burde vel holde ;)

Skrevet

Akkurat nå er det en "duk" ungene har laget og en kylling som ligger strødd ett eller annet sted her. Det har ungene laget, og jeg har ikek fått rydda og vaska huset den siste uka så det har bare blitt liggende i rotet. Men store planer om å få ryddet og vasket her i helga, og vurderer om jeg skal finne frem litt påskepynt. Så det var noe påskepynt på loftet når vi ryddet det for en stund siden, tror det bare er ting som ungene har laget der.

Vet ikke om vi blir så mye hjemme i påska heller, så det er vel igrunn ikke så mye vits. Er ikke vant med ett påskepyntet hus heller, tror aldri jeg så en eneste påskepynt i huset som ikke vi laget på skolen når jeg var liten, og når vi dro på hytta ble den med dit og ble der. Så nesteår hadde vi ikke påskepynt igjen om vi ikke laget noe på skolen. Vi pynter alltid hytta til påske, ikke mye men litt. Alltid den samme gamle påskepynten som må frem, mange av kyllingene er fra hytta ble bygd i 1940 så det har sin sjarm.

Har ikke kjøpt en eneste påskeblomst heller, kan ikke ha noe inne pga en mann som er allergisk men vurderer om jeg skal kjøpe noe til å ha ute. Men vi får se hvordan det ender...... Blåveis, hvitveis og hestehov har vi på bordet nå ser jeg. Ungene har funnet.

Skrevet

Nope, jeg pynter ikke til høytider. Men mannen og barna må gjerne gjøre det, hvis de har behov for det.

Skrevet

Her er huset pyntet. Elsker og pynte og styre, og nå er de gule dukene på plass, samt de lilla gardinene og noen kyllinger her og der :)

Skrevet

Egentlig ikke, men småtrolla har kommet hjem med noen ting som de gjerne vil pynte med.

Skrevet

Har en sånn vrihassel stående i en glassvase, og på den henger alle kyllingene og eggene ungene har malt.

Det er kjempekoselig.

Men pynter ikke noe utover det.

Vi ksla også på hytta, og der har min mor en del påskepynt hun setter frem.

Skrevet

feirer ikke påske så pynter heller ikke, men lar kunstverket til poden fra barnehagen stå fremme

Skrevet

Nei. reiser alltid bort i påska, så jeg eier faktisk ikke en eneste påskepynt (bortsett fra det ungene lager)

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

jeg tar fram det ungene har laget hvert år. Begynner å få en fin samling med gul kunst! Det står på utstilling i påsken! Ellers pynter jeg ikke nei

Skrevet

Hvis jeg er i form til det blir det husarbeid og litt pynting imorgen :)

Vi pleier alltid å pynte litt, men som flere andre sier, ikke så masse som til jul. Det står jo bare fremme litt over 1 uke også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...