Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Hvor lenge er det forsvarlig at baby på ca 8mnd har sommerferie hos far? Baby bor fast hos meg, og far kommer fortsatt på samvær her. Føler baby er for liten til å overnatte borte ennå. Til sommeren når far har ferie er baby ca 8mnd. Han mener han skal ha 2 uker. Det syns jeg er alt for lenge... :S Jeg tenker maks 3 dager sammenhengende, og kanskje 2-3 ganger fordelt på hans 4 uker... Han nekter... Hva er forsvarlig?
Koala *g07* Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Hvor mye samvær har han nå da? Jeg synes at det er for tidlig med så lang tid alene borte fra deg. Tror jeg selv ville satt en begrensning på en overnatting, bare for å se hvordan det gikk først. Deretter kanskje økt gradvis.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Ammer du fortsatt? Det spiller en rolle. Hvor mye samvær, og hvor ofte samvær, har far? Det spiller også en rolle. Utover det så mener jeg at en helg er toppen. 14 dager er ALT for lenge for en baby å være borte fra hovedomsorgsgiver. Dere kan prøve med en overnatting og se hvordan det går. Og ta en helg om den ene overnattingen går bra. Dette Må skje på barnets premisser, IKKE hva mor eller fra ønsker. Så her må du prente inn hos far at det er barnet som er viktig og ikke fars ønsker. Bestill time på familievernkontoret om far er vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Han har ikke samvær alene ennå, han kommer hjem til oss og er hos oss 3 timer 3 ganger i uka. HI
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Generelt er det vel ikke anbefalt at baby er borte fra mor paa overnatting foer de er ett aar? Jeg mener aa ha hoert den regelen. Er enig i at familievernkontoret kan vaere stedet aa gaa hvis far er vanskelig, alternativt faa en derfra til aa ringe far og opplyse om anbefalte samvaersrutiner for babyer.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Vi hadde to uker da vesla var litt over året. Hun var på overnatting hos far en gang i uka til vanlig og ellers noen ettermiddager hos han mens hun sov hos meg. Jeg hadde ikke veldig lyst til å gi etter, men følte jeg måtte, ettersom storebror skulle dit 14 dager også og far mente det ødela ferieplanene for han. Da ungene kom hjem etter de 14 dagene, så ble faktisk jenta mi stående og se på meg noen sekunder, før hun kom bort til meg, tok på ansiktet mitt og liksom spurte for seg selv - "mamma...?". Var akkurat som om hun ikke helt skjønte at det var meg, at jeg faktisk var der. DET var vondt, det! Får tårer i øynene nå, to år senere, når jeg tenker på det. To uker er for lenge når de er så små. Det er faktisk ikke noe å lure på. Skjønner at far vil se barnet sitt, men her må hensynet til barnet gå først. Ikke gi deg!
anonym91 Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 kan jo vere hos far noen timer på dag tid så komme hjem til deg og sove om dere bor i nærheten ?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 kan jo vere hos far noen timer på dag tid så komme hjem til deg og sove om dere bor i nærheten ? Han har planer om å ta med baby på ferie han se, og det er langt unna, så det går ikke å komme hjem på kvelden hver dag... Han er så vanskelig å samarbeide med.... Ser ikke frem til de neste 17 åra med samarbeiding med han i grunn... HI
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Ta det via familieværnkontoret. Hadde ikke gått med på noen overnatting enda ved 8 mnd. Kanskje en uke når ungen er nærmere 2 år. Neste sommer
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Nei, ærlig talt!!! Her tenker far KUN på seg selv!! Hva slags behov har en 8 mnd gammel baby for å være i Sverige en uke, uten mamman sin??? Hårreisende å i det hele tatt foreslå noe sånt!! IKKE la deg presse til å gjøre noe du syns er feil!!! I min mening må helgesamvær med overnatting være godt innarbeidet FØR det er snakk om en hel UKE!! Min datter er 15 mnd og har ikke hatt en eneste overnatting hos bf ennå. Bf har sett henne så lite at det er ikke snakk om det på en god stund heller. Hun kjenner han ikke igjen engang! Her skal hun være trygg på sin far og kjenne han godt før det i det hele tatt er snakk om en eneste overnatting!! Du vet hva som er best innerst inne. Vær voksen og tør å stå for det. Han får bare bli sur! Han skjønner nok mer av den beslutningen den dagen han deler hovedomsorgen, og er der fra begynnelsen av med et barn!! Ikke gjør noe du føler ikke er rett for barnet ditt!! Han får kalle deg inn til mekling om han ikke aksepterer det!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Nei, ærlig talt!!! Her tenker far KUN på seg selv!! Hva slags behov har en 8 mnd gammel baby for å være i Sverige en uke, uten mamman sin??? Hårreisende å i det hele tatt foreslå noe sånt!! IKKE la deg presse til å gjøre noe du syns er feil!!! I min mening må helgesamvær med overnatting være godt innarbeidet FøR det er snakk om en hel UKE!! Min datter er 15 mnd og har ikke hatt en eneste overnatting hos bf ennå. Bf har sett henne så lite at det er ikke snakk om det på en god stund heller. Hun kjenner han ikke igjen engang! Her skal hun være trygg på sin far og kjenne han godt før det i det hele tatt er snakk om en eneste overnatting!! Du vet hva som er best innerst inne. Vær voksen og tør å stå for det. Han får bare bli sur! Han skjønner nok mer av den beslutningen den dagen han deler hovedomsorgen, og er der fra begynnelsen av med et barn!! Ikke gjør noe du føler ikke er rett for barnet ditt!! Han får kalle deg inn til mekling om han ikke aksepterer det! Sverige? En uke? Han ville ha med babyen i 2 uker. Det syns jeg ikke er greit. Han får holde på vanlig samvær slik det er i dag enda en god stund og drar han bort på ferie må han trappe opp samværet igjen etter ferien sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå