Gå til innhold

Hvor mye kontakt har dere med mannen gjennom dagen?

Anbefalte innlegg

Gjest Miryks
Skrevet

Sender dere meldinger flere ganger om dagen, en melding eller to bare for å høre hvordan det går eller null kontakt fra dere sier hade på morgenen til han/du/begge kommer hjem fra jobb?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Når vi begge jobber, så kommuniserer vi eventuelt på mail. Det gjelder stort sett bare hvis noen av oss blir forsinket eller det er andre viktige beskjeder.

Nå er jeg hjemme i permisjon, og den eneste kontakten vi har er når mannen er på vei hjem fra jobb. Da ringer han stort sett hver dag for å høre om han skal handle og hente storesøster eller om jeg allerede har gjort det.

Tror nesten jeg hadde synes det ville blit masete hvis han skulle sendt meg en eller to meldinger hver dag mens jeg er på jobb. Spesielt hvis det bare var for å spørre hvordan det går. Det har vel egentlig verken han eller jeg tid til ;)

Skrevet

Sender dere meldinger flere ganger om dagen, en melding eller to bare for å høre hvordan det går eller null kontakt fra dere sier hade på morgenen til han/du/begge kommer hjem fra jobb?

Snakkes ikke om ikke det er noe spesielt.. Jeg synes absolutt ikke det er nødvendig å ringe/sende meldinger hele tiden. Vi stoler på hverandre, vet vi er glad i hverandre (og sier det etter jobb) og har nok av andre ting å tenke på i løpet av arbeidsdagen.. Så får man tid til å savne ham litt også :)

Skrevet

Om jeg er på jobb på dagen, så sender jeg som regel ikke sms eller ringer han. Da må det være viktig. Ringer alltid etter jobb for å høe om han skal jobbe overtid, og hvem som skal handle. Slike praktiske ting.

Er jeg bare hjemme, så hender det at jeg sender en sms eller ringer bare for prat. Samme gjør han. Han kjører ofte lange strekninger i jobben, eller har ventetid, så hender han kjeder seg. Så sender jeg ofte handleliste på sms, for den husker han aldri om jeg bare sier hva han skal ha. :P

Men vi ringer ikke hverandre hele tiden. Er mest i stille perioder.

Skrevet

Jeg ringer han kun i arb.tiden om det er noe viktig. Er vi fra hverandre flere dager i strekk eller helg, så ringer jeg som regel. Sjelden han ringer om det ikke er noe veldig viktig ;P

Men han sender meld, og det gjør jeg også. Det trenger ikke være noe viktig ;)

Vi sender alltid god morgen og god natt melding om en av oss er vekk, men det er ikke alltid vi snakkes i løpet av dagen. Selvom som oftets det blir noen meldinger.

Skrevet

Hverken han eller jeg har tid til å sitte og dille med snuskeruskemeldinger og telefoner hele dagen, så det blir lite av det- kun ved nødvendighet.

Kan hende man sender en liten sms en sjelden gang med en koselig beskjed, men vi sitter ikke akkurat og skravler i timevis daglig.

Hvorfor skulle vi det?

Jeg har en kollega som ringer hjem til dama minst 5-6 ganger om dagen, og snakker om alt mulig fjoll. Og så sitter de og nusser og susser og koser og moser på telefonen så det ikke er måte på.

Ikke bare er det småpinlig å være vitne til, jeg lurer jo først og fremst på om de i det hele tatt har noe å snakke om når de kommer hjem.. For ikke å snakke om hvor uproft det virker overfor kolleger og kunder. :S

Skrevet

Vi snakkes mange ganger om dagen, både på telefon, sms og mail.

Akkurat nå er jeg i perm, men vi har egentlig alltid gjort det. Bare helt kjapt liksom. Han sitter ved PC'en eller i møter dagen lang og jeg jobber med radio og TV. Det sier seg selv at vi ikke ringer hverandre når jeg er på sending, men sånn ellers skjer det både titt og ofte.

Vi har tre barn, har vært sammen i 11 år og gift i 8 og har egentlig aldri vært fra hverandre heller mer enn et par netter her og der i jobbsammenheng.

Jeg høres jo helt avhengig ut:-D

Skrevet

Vi snakker ikke sammen når jeg er på jobb hvertfall. Er sykepleier, så det passer seg ikke at jeg har mobilen i lomma.Har igrunn ikke tid til å snakke med noen utenfor når jeg er på jobb uansett. Mannen er vekter, så det samme gjelder igrunn når han er på jobb, det passer seg ikke å gå og snakke i mobilen eller sende sms når han er på jobb.

Skrevet

Vi snakker med hverandre om morgenen før vi går hver til vårt og så vanligvis ikke før i 6-7 tiden om kvelden når vi begge kommer hjem. Vi ringer selvfølgelig om det er noe spessielt, som at han skal kjøpe en ekstra melk på vei hjem eller at noen er forsinket på jobb, men det skjer ikke ukentlig.

Hvis en av oss er bortreist, med jobben eller på privat tu snakkes vi på telefon ca hver annen eller tredje dag.

Skrevet

Når jeg er på jobb foretrekker jeg å konsentrere meg om jobben, og det gjør mannen også.

Så her er kun hvis det er noe nødvendig som skal avklares, og da tas det kjapt.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi snakkes/meldes som regel et par ganger iløpet av dagen når jeg er på jobb og han er hjemme.

Når han er i Nordsjøen ringer han hjem hver dag. Når han er så lenge borte er det greit å få en oppdatering om hva som skjer hjemme. Om jeg skal få tak i han på plattformen, er det mye styr, så derfor passer det best at han ringer hjem.

Koselig å småsnakke litt iløpet av dagen.

Vi har forresten vært sammen i 20 år :)

Gjest Miryks
Skrevet

Vi meldes av og til. Bare for å høre hvordan det går osv.

Jeg er hjemmeværende, og kjeder meg til tider..

Skrevet

Det er sjelden vi sender sms på dagtid hvis det ikke er noe spesielt. Jeg føler ikke jeg har tid til å drive å sende sms, og kan heler ikke de hva det skulle stå i de, hehe..

Skrevet

Mannen sender innimellom meldinger til meg når han er på jobb for å høre hvordan det går. Det syns jeg er koselig :) Jeg sender som regel bare mld til han om det er noe han må kjøpe på butikken eller dersom jeg ikke finner noe som han vet hvor er osv. ;) Jeg er en rotekopp, mens han har mer orden og vet hvor jeg skal lete. Jeg er fulltidsstudent med to små barn hjemme. Selv om jeg har mye å gjøre så har jeg tid til å sende meldinger innimellom ;)

Skrevet

I løpet av dagen har vi ingen kontakt med mindre det er beskjeder (på hverdager). Vi snakkes selvsagt når vi er hjemme. Den som kommer sist hjem, gir beskjed om når man reiser fra jobben så den andre kan lage middag. Er en av oss bortreist, snakkes vi som regel daglig.

Skrevet

Bare om det er viktig. Er vi på jobb så jobber vi.

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Nå jobber ikke min om dagen (dagpenger) men er ute å farter likevel, i dag er han med en venn å reparerer traktoren sin, han pleier å være i skogen og hugge ved osv. Han sier hade om morgenen når han drar ut, om jeg hører fra han før han kommer hjem igjen på efta/kveld så er det spm om vi har planer for bestemte dager eller om vi trenger noe på butikken. Om jeg kontakter han iløpet av de dagene han er borte, så er det om det er hendt noe med ungene, om vi er bedt bort på noe noen bestemte dager eller om vi trenger noe på butikken. Så iløpet av en dag kan vi ha alt fra null kontakt til kontakt hele dagen, alt ettersom. Når han var i jobb før dagpengene, så hadde vi lite/null kontakt iløpet av arb.dagen, av og til var han borte en uke i strekk, og da snakket vi så vidt sammen iløpet av uka, jeg sendte oppdateringer om ungen om det var noe (første tann, første skritt, første ord ol) ellers snakket vi ikke fra han dro til han kom hjem.

Skrevet

Jeg har en kontorjobb, og er pålogget facebook mer eller mindre konstant. Vil tippe vi chatter ca. en time in snitt per dag? Altså, ikke at vi bruker en hel time av arbeidsdagen på å skrive, men at vi er i dialog, he he. Snakkes om alt mulig - møter vi har hatt på jobb, sender ham linker til nyhetssaker han har interesse av å lese, og selvfølgelig blir det en del klissklass ;) Han er faktisk verre enn meg der. Skriver ting som: "åååh, jenta mi, jeg savner deg, eneste jeg vil er å komme meg hjem med deg og være nær deg". Det er lov å bli kvalm, he he.

Skrevet

Vi prater sammen ca én til to ganger per dag, gjerne på skype/facetime nå som jeg er i permisjon så han får sett lillesnupp <3

Sender gjerne noen meldinger eller emails også. Syntes det er koselig med litt kontakt gjennom dagen; vi er begge interessert i hva den andre holder på med ift jobb så har alltid mye å prate om :)

Skrevet

Har aldri skjønt greia med å ringe hverandre på jobb, bare for å prate. Hva er poenget? å gi hverandre beskjeder er en ting, men bare for å kjase..??

Man treffes jo etter jobb.

Skrevet

Vi prater sammen ca én til to ganger per dag, gjerne på skype/facetime nå som jeg er i permisjon så han får sett lillesnupp <3

Sender gjerne noen meldinger eller emails også. Syntes det er koselig med litt kontakt gjennom dagen; vi er begge interessert i hva den andre holder på med ift jobb så har alltid mye å prate om smile.png

Akkurat samme her. Synes den litt regelmessige kontakten gjennom dagen er en fin ting, og for oss veldig naturlig. Har absolutt ingen problemer med travle dager hvor kontakt ikke er mulig, men merker at jeg tripper enda litt ekstra etter å komme meg hjem til han om vi ikke har snakket i løpet av dagen.

Skrevet

jepp vi både meldes og ringes, aner ikke hva vi snakker om men vi har alltid noe å si! hehe. Nå er jeg hjemme i permisjon da, når jeg jobbet ble det en melding eller tlf på slutten/begynnelsen av matpausen som regel og noen sms i løpet av dagen, nå er vi kanskje i overkant skravlete begge to så snakker om alt mulig, men sitter ikke i tlf hele dagen likevel, sender kjapt en melding i ny og ne, og selvfølgelig ikke foran andre kollegaer/kunder.

Skrevet

Vi har egentlig ikke lov å ha mobil på jobb, så ringe for å ringe gjør vi ikke. Jeg har mobil på jobb, men jeg får lov siden sjefen bruker den til å få tak i meg, noen få på jobb som får lov å ha mobilen på seg.

Men skravle med mannen gjør jeg når jeg kommer hjem. Viktige beskjeder sender vi på sms, men det er sjeldent.

Skrevet

Vi både meldes og ringes flere ganger hver dag når vi er på jobb, eller vi ikke er på samme sted. Koselig det da, og det skjer jo alltids noe en vil dele med den andre. Ville følt det veldig rart om vi ikke hadde noen kontakt i løpet av dagen. Synes det er helt naturlig jeg nå som det er så lett å ha kontakt.

Skrevet

Snakker med mannen min inn i mellom på dagen på tlf eller msn. Kun om vi trenger det, ikke noe koseprat lissom. Det er det lenge siden vi sluttet med, er ikke helt nyforelsket lengre lissom :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...