Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Vi skal lage ny samværsavtale og er uenige om sommerferieavvikling. Bf ønsker å dele ferien i to - 1mnd hos han og 1mnd hos meg. Jeg vil dele den i 4 deler da jeg synes 1mnd er for lenge barnet er borte. H*n sier nå etter 5 dager hos far at det er for lenge og har lengtet veldig. Barnet begynner på skolen til høsten. Jeg tenker at sommerferien evt kan deles i to når barnet blir en del eldre. Hva er vanlig? Synspunkter?
FrøkenSprøken Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes ikke at det er forsvarlig at et barn på 5-6 år skal være borte fra hovedomsorgspersonen sin i en mnd av gangen. Ikke fra noen av hovedomsorgspersonene, egentlig. Regner med at dere har 50/50 deling, sier det er snakk om å dele ferien på dette viset? Jeg er enig med deg om at 2 uker hos hver er mer enn lenge nok i mange år framover. Eventuelle unntak må vel være hvis man skal reise bort på ferie, men dere er kanskje så gode venner at dere klarer å bli enige om slike untakstilstander? Anbefaler familievernkontoret, og lykke til!
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Enig med deg. To uker i slengen får holde. Det er lenge for en liten tass å være en måned borte fra mamma/pappa. Må man så må man, dere må jo tydeligvis ikke, så da ser jeg ingen grunn til å gjøre det heller.
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Rart at far i det hele tatt foreslår noe sånt når barnet syns 5 dager er i det lengste laget!!! Hører han ikke på barnet sitt?? Tenker han KUN på seg selv og sine behov?? Barnet er så stort at jeg ville spurt hva barnet ønsker og tatt det derifra!! 2 uker i borte om gangen burde være Max!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå