Gå til innhold

Over ni mnd siden fødsel og ingen mens...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er dette vanlig? Skal ikke ha flere barn, så jeg savner den ikke, men synes det var litt lenge. Har kobberspiral, så jeg tror jo ikke jeg er gravid! Jeg ammer en del fremdeles, også om natten, så kanskje dette er grunnen.

Sist fikk jeg den tilbake etter et halvt år, men da ammet jeg ikke like mye.

Hvor lenge skal jeg gå før jeg evt tar en test for å utelukke graviditet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke fått mensen tilbake før to uker etter at jeg sluttet å amme med alle mine tre barn (etter 9, 8 og 12 mnd).

Skrevet

Jeg fikk den ikke tilbake i det hele tatt, men ble gravid da første eggløsning kom ;)

Ble 21 mnd mellom jentene mine, så jeg ble gravid omtrent ett år etter forrige fødsel.

Jeg ammet i ca 11 mnd og ble gravid i måneden etterpå, omtrent.

Skrevet

Det er vel vanlig å ikke ha mensen når du ammer ? Tror ikke du trenger å bekymre deg i hvert fall ;) Men du kan jo ta en test om du er nervøs..

Selv fikk jeg mensen allerede 5 mnd etter fødsel, selv om jeg fullammet. Kjedelig :P

Skrevet

Jeg fikk ikke tilbake mensen før jeg kuttet til kun morgen og kveldsamming.

Skrevet

Med min første fikk jeg mensen tilbake etter 11 mnd. Med nr 2 fikk jeg den tilbake etter 13 mnd, så stoppet den opp igjen i 6 mnd, hadde mens 2 ganger og er nå gravid med nr 3...

Hvis jeg går like lenge uten mens med sistemann, så har jeg vel hatt mensen 3 ganger på 4 år. Savner det ikke :)

Skrevet

Fikk den ikke tilbake før etter ca 15 mnd med noen av barna.

Skrevet

Jeg fikk den tilbake etter 9 mnd, selv om jeg sluttet å amme etter 5 mnd. Synes bare det var fantastisk deilig å slippe! :-)

Skrevet

Ok, da skal jeg bare kose meg med at jeg slipper! Ble gravid mens jeg ammet nummer en, så jeg hadde liksom ingen tro på at ammingen stoppet opp eggløsningen... :-)

Gjest sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Med mine fire har jeg først fått tilbake mensen måneden etter jeg har ammet barnet for siste gang. Så for meg har det ihvertfall vært sånn ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...