Gå til innhold

3 spørsmål om antibiotika og halsbetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde det gått an å vinne medaljer for mest sykdom på kortest mulig tid så tror jeg vi hadde vært finalister nå :P Denne gangen var det min tur. Høy feber og kraftig halsbetennese, antagelig med streptokokker. Jeg begynte på antibiotika (apocillin) på tirsdag, og finner ikke svar på disse spørsmålene i pakningsvedlegget:

1. Feberen er omsider over, og halsen verker nesten ikke lenger, men jeg føler fortsatt ubehag og at det er "klumper" nede i halsen. Når burde dette gi seg?

2. Nå som jeg er under behandling, er jeg smittefarlig? Vet at bakterier i utgangspunktet ikke smitter slik som virus, men fikk beskjed om at dette faktisk var smittsomt.

3. Kan jeg drikke (litt) alkohol når jeg går på antibiotika?

Vet at de fleste her inne verken er leger eller apotekteknikere, men vet også at mange sikkert har hatt det samme som meg og kanskje fått svar fra en lege, så gir det et forsøk å spørre her :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1: snart. det går over etterhvert.

2: mest sannsylig ikke.

3: ja.

Skrevet

1: snart. det går over etterhvert.

2: mest sannsylig ikke.

3: ja.

Takk :)

Gjest Filifjonka
Skrevet

Det er ikke farlig å drikke alkohol i små mengder når du går på antibiotika, men fordi alkohol er vanndrivende vil det føre til at antibiotikaen går fortere ut av systemet. Så om du ønsker at antibiotikaen skal ha maksimal effekt bør du la være.

Skrevet (endret)

Det er ikke farlig å drikke alkohol i små mengder når du går på antibiotika, men fordi alkohol er vanndrivende vil det føre til at antibiotikaen går fortere ut av systemet. Så om du ønsker at antibiotikaen skal ha maksimal effekt bør du la være.

Jeg ønsker helt klart å bli frisk fort! :) Men nå har det seg slik at vi kanskje muligens er barnefri fra lørdag til søndag, og da hadde det vært så utrolig deilig å kunne ta 1-2 glass med vin! Spesielt ett å ha med i boblebadet (vi kan aldri bruke boblebadet når ungene er hjemme), det er så kos ;) Og altså noe vi svært sjeldent får anledning til.

Endret av Alva♂♂♂♀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...