Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Det sjokkerende er ikke at der finnes og benyttes, men at mange tydeligvis har trodd at pølser, kjøttboller osv er laget av rent kjøtt??
Serepta Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Det er jeg faktisk enig med deg i. Så ikke noe oppsiktsvekkende med VG sin "sjokkreportasje" i går. Dette er jo ikke akkurat noen nyhet.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes det er urovekkende at folk synes det er ok å kaste fullt brukbare deler av et dyr, bare fordi det ikke er indrefileten. Det er ikke noe fra et ernæringsmessig ståsted som sier at næringsinnholdet i dette er noe dårligere enn de andre delene av dyret. Så om det kan brukes til å lage pølser, eller koke kraft på må jo det være midt i blinken. Makan til sløsing som dagens samfunn legger opp til altså. Nei, jeg kan forstå at det reageres på kunstige tilsetningsstoffer o.l. som kan være farlig for en, men at mat som har samme næringskvalitet som filetene og som ellers ikke inneholder noen skadelige stoffer skal kastes, det synes jeg er ille.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Når det gjelder storfe, sau og geit kan man ikke bruke denne metoden pg av faren for å overføre Creutfelt Jacobs fra dyret til mennesker, men for andre dyr er jo ikke det noe problem. Nå fant vel heller ikke inspektørene særlig mange produkter som inneholdt MUK.
bitthen Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Og så er det ikke slik at muk er muk, det er forskjell på ei pølse med 70% muk og ei med 2% muk Synes det er greit med litt muk, bestemor bruker også muk, vi har vel egentlig alltid brukt muk, til hjemmelagde pølser, farsemat, kraft osv... Men nå er ikke jeg Hellstrøm da...
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Er det så rart at man tror det når det står KJØTT på pakkene?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Er det så rart at man tror det når det står KJØTT på pakkene? Ærlig talt, det er da velkjent at pØlser og farsemat ikke akkurat er laget av indrefilet? Trodde det var allmennkunnskap at dette lages av leftovers.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Er det så rart at man tror det når det står KJØTT på pakkene? Nei, ikke rart hvis du har vokst opp under en stein. Ellers trodde jeg alle visste det ikke var rent kjøtt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå