Gå til innhold

NY TRÅD ca 6 MND (fra gamle 4 mnd februar)


Leelo

Anbefalte innlegg

haha... her tvinger jeg puppen på lillejenta med håp om noen minutter til. Hun bare ligger der og gliser, og spreller som bare det. I det siste har jeg vært ute og trillet kl. 06.30. Folk må jo tro jeg er gal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja...høres i alle fall ut som en alder hvor mange babyer er ustabile eller trøbler litt med søvn...hører samme historier fra barselgruppen min....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror du har rett i det Leelo ;) Vi får vel bare bite tennene våre sammen og satse på at det gir seg etterhvert (snarest)!!!

 

Tror min har fått seperasjonstangst! Griner og sutrer når jeg går forbi og hun ikke ser meg mer. Og hun vil ikke ligge så lenge på matten sin med lekene sine uten å sutre fordi hun vil til meg. Er generelt blitt mye mer sutring etter hun var syk :( Slitsomt! Igår når hun våknet til sutten første gang etter legging gikk pappaen inn får å gi smokken, og da nektet hun. Roet seg ikke før jeg kom inn å holdt henne litt. Da sovnet hun med en gang!

 

Og jeg som skal ut med venner imorgen kveld, det kan jo bli en gøy kveld for min søster som skal passe tidlig på kvelden og pappaen som skal passe på natten! :-/ huff!

Men jeg mååå ut av huset og ha det litt kjekt med venner, har nesten vært hjemme nå i to uker med en syk baby som virkelig har krevd sitt av mammaen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror du har rett i det Leelo ;) Vi får vel bare bite tennene våre sammen og satse på at det gir seg etterhvert (snarest)!!!

 

Tror min har fått seperasjonstangst! Griner og sutrer når jeg går forbi og hun ikke ser meg mer. Og hun vil ikke ligge så lenge på matten sin med lekene sine uten å sutre fordi hun vil til meg. Er generelt blitt mye mer sutring etter hun var syk :( Slitsomt! Igår når hun våknet til sutten første gang etter legging gikk pappaen inn får å gi smokken, og da nektet hun. Roet seg ikke før jeg kom inn å holdt henne litt. Da sovnet hun med en gang!

 

Og jeg som skal ut med venner imorgen kveld, det kan jo bli en gøy kveld for min søster som skal passe tidlig på kvelden og pappaen som skal passe på natten! :-/ huff!

Men jeg mååå ut av huset og ha det litt kjekt med venner, har nesten vært hjemme nå i to uker med en syk baby som virkelig har krevd sitt av mammaen sin!

Ja, gå ut og kos deg kjære deg!!! Håper du ikke tenker for mye på "hjemme", selv om jeg vet at det ikke er så enkelt!

 

Har for øvrig bestemt meg for å vente litt med avvenning, orker rett og slett ikke nå. Får heller være fornøyd med at jeg har fått noen timer igjen med egentid på kvelden:) Men nå køyer jeg...gjeesp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror du har rett i det Leelo ;) Vi får vel bare bite tennene våre sammen og satse på at det gir seg etterhvert (snarest)!!!

 

Tror min har fått seperasjonstangst! Griner og sutrer når jeg går forbi og hun ikke ser meg mer. Og hun vil ikke ligge så lenge på matten sin med lekene sine uten å sutre fordi hun vil til meg. Er generelt blitt mye mer sutring etter hun var syk :( Slitsomt! Igår når hun våknet til sutten første gang etter legging gikk pappaen inn får å gi smokken, og da nektet hun. Roet seg ikke før jeg kom inn å holdt henne litt. Da sovnet hun med en gang!

 

Og jeg som skal ut med venner imorgen kveld, det kan jo bli en gøy kveld for min søster som skal passe tidlig på kvelden og pappaen som skal passe på natten! :-/ huff!

Men jeg mååå ut av huset og ha det litt kjekt med venner, har nesten vært hjemme nå i to uker med en syk baby som virkelig har krevd sitt av mammaen sin!

Ja, gå ut og kos deg kjære deg!!! Håper du ikke tenker for mye på "hjemme", selv om jeg vet at det ikke er så enkelt!

 

Har for øvrig bestemt meg for å vente litt med avvenning, orker rett og slett ikke nå. Får heller være fornøyd med at jeg har fått noen timer igjen med egentid på kvelden:) Men nå køyer jeg...gjeesp:)

Ja, jeg må bare legge fra meg bekymringene hjemme før jeg går ut :) Satser på det går greit. Jeg må jo også nattavenne igjen, tar det til uken hvis jeg føler meg opplagt til det. Er ikke bare bare.. Alt til sin tid. Man må jo ikke nattavenne før mor selv er klar for det :) Og ikke minst OPPLAGT til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det Min engel???

 

Her var det våken og amming annenhver time fra kl 23 i går:( Vet at jeg burde holde ut, men er så trøtt for tiden at jeg bare gjør det...puh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gikk fint både på fest og på byn for min del..hehe..Verre for tanten og pappaen som måtte tåle en meget våken baby som slettes ikke skulle sove ;) Herregud for en unge azzå! Hun vet å utnytte situasjonen ;) hehe

 

Ikke bare våknet hun klokken fire på natten, men holdt det gående til syv før hun sovnet. Pappaen ble lettere irritert ja. Der kan han se hvor slitsomt det er med lite søvn!!! ;)

 

Hun styrer på natten min også, våknet som din annenhver time. Og var våken fra fire til halv seks! Liker ikke trenden!

 

Så inatt blir det nattavenning, nå begynner jeg å bli desperat etter søvn igjen. Så får ta noen dager å bruke opp mine siste krefter og håpe nattavenningen går like greit denne gangen, TVILER sterkt på akkurat det. Hun virker veldig utspekulert etter hun var syk, fikk jo viljen sin hele tiden da vettu ;) Men at 7 mnd gamle babyer kunne være så viljebevisst hadde jeg aldri trodd!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en natt uten baby i helga. Det hadde gått veldig bra. Sov bedre hos besteforeldrene enn det hun gjøre hjemme. Helt sikkert fordi hun ikke kunne lukte eller se meg.

 

Jenta mi reiste seg opp på to langs sofaen i dag. Syns det er helt sprøtt, hun er ikke 7mnd engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en natt uten baby i helga. Det hadde gått veldig bra. Sov bedre hos besteforeldrene enn det hun gjøre hjemme. Helt sikkert fordi hun ikke kunne lukte eller se meg.

 

Jenta mi reiste seg opp på to langs sofaen i dag. Syns det er helt sprøtt, hun er ikke 7mnd engang.

Seriøst!? Min ligger fremdeles og hopper fallskjerm ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, første natt med nattavenning igjen. Og det vil jeg si at gikk ganske så bra! La snuppa til syv og hun våknet og ville ha mat 23.50. Nektet og roe seg! Men jeg gav henne litt vann og var egentlig ganske bestemt. Tok henne opp to ganger når gråten eskalerte, men var kjapp med å legge henne ned igjen. Hun sovnet igjen etter ca 30 min :) Tok meg en lur fra 19.00-21.00 så jeg skulle være "opplagt" til natten, hehe..Hun sov faktisk til nesten halv fem før hun våknet. Da var det ikke like mye grining, heller mer sutring. Også sovnet hun ikke. Men når klokken var kvart over fem så gav jeg meg. Jeg får heller strekke litt på tiden etterhvert. Men er suuper fornøyd med kun 2 oppvåkninger. Akkurat som om snuppa visste at mor hadde bestemt seg, så det nyttet liksom ikke protestere lengre ;) hehe.

 

Hvordan går det med dere andre på natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre "min engel", at det gikk såpass bra! Som du så på det andre innlegget mitt så gikk det ok for oss også, selv om hun våknet ofte. Lurt å sove litt tidligere på kvelden! (jeg hadde ikke rukket det i går, for hun våknet jo mange ganger etter legging:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig kjekt når de små "samarbeider" litt ;) Men er slettes ikke sikkert denne natten går like greit. Krysser fingrene for både deg og meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med lange flyreiser? Eller å være i USA med småbarn? Reiser til San Fransisco via Amsterdam på lørdag, spent på hvordan det går... Småen er for stor til å få flyseng for spedbarn, kan bli lange timer å ha han på fanget! Lurer på hvordan det er å amme i USA, i Norge kan man jo slenge fram puppen hvor som helst..

 

Fant noen tips på reismedbarn.no, god nettside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har blitt skikkelig sår i rumpa.. Stakkar! Virker som om bæsjen plutselig har blitt etsende!

Kan dette være et tegn på tenner?

Noen som har gode råd?

Tenkte jeg skulle fyre godt i morra sånn at han kan kravle litt rundt uten bleie på seg inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen har blitt skikkelig sår i rumpa.. Stakkar! Virker som om bæsjen plutselig har blitt etsende!

Kan dette være et tegn på tenner?

Noen som har gode råd?

Tenkte jeg skulle fyre godt i morra sånn at han kan kravle litt rundt uten bleie på seg inne..

 

Vi hadde en sånn periode for en stund siden, jeg trodde det var tenner, men det var det ikke. Viste seg å være et vanlig magevirus som gikk blant de små. Var veldig etsende, ble sår med en gang, så vi prøvde ulike salver med sink, men det eneste som hjalp mot væskende områder var masse potetmel! (dette binder jo fuktigheten). Hun ble helt fin igjen etterpå.

Prøvde å gi blåbærprodukter ol for å stoppe det, men måtte bare gå sin gang, varte ca 1 uke, og ingen tenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettene??? Gjeeeesp...kjenner at kroppen min virkelig er "ute av drift" pga all nattevåken...de siste nettene har vært pyton, trodde det skulle bedre seg for noen netter siden da det gikk ok med få oppvåkninger, men neida...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettene her har gått helt til h.. I natt våkna han første gang kvart over elleve.. og så holdt han det gående utover. Stakkar'n har hatt masse inntrykk de siste dagene, har blitt snørrete, har sår i rumpa si.. ikke så lett å være liten. Han sovna og sov i grunnen greit da han av en eller anna grunn havna liggende mot magen min, rygg mot mage, føttene i senga mi. Kanskje ble han duva i søvn? Passelig kaldt til mamman, som lå der uten særlig dyne på. Men men, hva gjør man vel ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har endelig nettene roet seg litt igjen :)

(MERK: Nattavenningen denne gangen har virkelig vært mer krevende og langvarig, men jeg holdt ut. Den ene natten skrek hun i over 3!!! timer, da var det rett før jeg gav opp)

 

Inatt la vi henne litt etter syv og hun sov til seks før hun fikk mat. Sov videre til åtte :) Våknet til smokken to ganger før vi la oss da. Men hun våkner liksom ikke skikkelig heller. Våkner på en måte i søvne. Lurer på når hun egentlig gidder å finne smokken selv, tror vi har 4 smokker liggende i sengen ;) hehe..

 

Har fått sove lenge to morgener da pappaen har stått opp med henne. Det har virkelig hjulpet meg. De sto opp og jeg tok "sov i ro" i ørene og fikk noen timer ekstra i drømmeland. ANBEFALES ;)

 

Hva skal dere i sommer da jenter?

 

Vi skal to uker til tyrkia (Side) i juli (Ja, vet det blir varmt. Men tenker vi kan gå inn de varmeste timene, og snuppa skal uansett ligge i skyggen heeele dagen). Lurer litt på hvordan vi skal gjøre det med mat iom at vi skal bo på hotell og ikke leilighetshotell denne gangen..Skal bo på ett 5`stjernes all-inclusive hotell. Håper det blir bra! Noen som vet om bleier er dyre i Tyrkia? I Tenerife var det kjempe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet "Min engel"; 3 timer føles jo sikkert som 6 timer...sånn føler i alle fall jeg det. Men godt dere kanskje er i mål:))å sove 11 timer uten mat...drømme drømme...

Jeg har vært helt uttafor i det siste pga lite søvn, men fikk sove litt på morgenen i dag, og det hjalp:) Så i kveld har vi begynt med ingen pupp- erstatte med smokk(hun har ikke brukt smokk før...). Er spent på natten. Hun ble illsint da hun ikke fikk pupp da hun våknet etter 45 min...men med synging, smokking og byssing gikk det en halv time. Så vi får se...sitter og "venter" på at babycallen skal blinke...

 

SJetnejenta; hvordan har de siste nettene vært??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slitsomt med lite søvn! Håper snuppa di ikke bruker lang tid på å forstå at det ikke blir pupp på natten. Blir nok noen harde netter, men er jo så verdt det når det endelig løser seg :) Er spent på å få høre imorgen hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hei hei... La seg 19.30. Mange ganger våken og frustrert da hun kun fikk smokk og ikke pupp... Gav henne pupp kl 03, tenker at vi tar en myk overgang, da hun har spist minst annenhver time på natt den siste uken...:(

Ble mye smokking...problemet er ikke at hun ikke vil ha smokken, men at hun tar den ut med hendene, og så sutrer hun fordi hun ikke har den i munnen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går nettene så mye bedre enn de gjorde før. Var en periode hun våknet hver time/annenhver time i flere uker! Jeg ble mer bestemt med henne og sluttet med samsoving. nå ammer jeg bare 1gang om natten. Det er som regel i 2-3tiden. Legger henne kl 19 og hun sover til 06-07 (utenom den ene ammingen). Det er deilig.

 

Men-hun har mistet interessen for amming om dagene. 2-3ganger om dager. Merker melkeproduksjonen har blitt liten. Vanskelig å få i henne vann også. Men hun spise jo grøt morgen og kveld pluss et halv middagsglass. Men jeg føler likevel at dette er litt lite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med det samme, Maybeline.. Han driver og jafser på drikketingen sin, mesteparten renner ut, men nå og da ser jeg at han svelger. Haha, da ser han passelig forbausa ut!

 

Joda.. her går nettene! Guttungen legges sju, det er sjelden noe problem. I tillegg til merkelige vaner fra hans side ble han i tillegg forkjøla her om dagen, og det er jo ikke no særlig stas. Natt til i dag våkna han i halv-to-tia, og havna oppi med meg, og jeg sovna selvfølgelig. Neste gang jeg våkna var rundt fire, og da hadde han bestemt seg for at det var morgen! VåååKEN!!

 

Han styra rundt, bli som ei sol, i en times tid, til vi ikke orka mer og la han ned og lot han skrike seg sliten. Stakkarn var jo kjempetrøtt men sliter litt med å finne søvnen sjøl.

 

I dag har jeg trilla tur til jysk, og kjøpt persienner. Nå skal han få eget rom, og da blir det nok vanskeligere for mamman å sovne under amming! Forhåpentligvis letter dette oss litt i forhold til nattavvenning og.. Fingers crossed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hei hei... La seg 19.30. Mange ganger våken og frustrert da hun kun fikk smokk og ikke pupp... Gav henne pupp kl 03, tenker at vi tar en myk overgang, da hun har spist minst annenhver time på natt den siste uken... :(

Ble mye smokking...problemet er ikke at hun ikke vil ha smokken, men at hun tar den ut med hendene, og så sutrer hun fordi hun ikke har den i munnen....

Stakkars, er ikke bare bare å ikke vite om en vil ha smokken eller ei ;-P Thihi..Sånn var min også tidligere, gikk heldigvis over det også. Og nå må de jo begynne å bli så stor etterhvert at de klarer å "fiske" opp smokken selv ;)

 

Bra med en myk overgang, så blir det ikke tap av så mye på en gang :) Håper denne natten blir bedre, at hun ikke våkner så mye før nattmåltidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...