Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Har alltid hatt litt småplager med ryggen, men ikke mer. Nå begynner jeg og få kjempevondt om jeg sitter stille eller ei. Burde jeg gå til legen med det? Går hjemme med barnet vårt som er et år. Prøver og løfte mer med bena enn med ryggen, og ja.. Tenker mye på hvordan jeg bruker ryggen på rett måte, men har bare fått mer vondt. Presser jeg i midten på ryggen får jeg kjempevondt. Og har vondt så og si konstant litt lenger ned. Når jeg gikk gravid, slet jeg litt med plager ved isijas (?) nerven og dette har jeg merket mer og mer til de siste dagene igjen. Som stråler ut i venstre rumpeball.. Har på en måte aldri gått til legen om det har feilet meg noe Og føler jeg bare kommer til og sitte der og syte! Hvordan går jeg fram? Hva kan egentlig legen gjøre?
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 gå til legen - få en henvisning til fysioterapeut.. eventuelt bestill time hos fysioterapeut.. Da får du en skikkelig undersøkelse og får vite hva du må gjøre videre. Vanskelig å gi deg råd uten undersøkelse
Gjest Sekretøsa Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Det beste du kan gjøre er å gå tur i skogen, det hjelpes mye uansett hvor mye eller lite vondt det er... Men ta en tur til legen så han kan undersøke deg og komme med noe gode råd:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Du burde nok ta deg en tur til legen før det blir for vondt, slik at du kanskje kan få ordnet dette før det blir for ille. Fysioterapaut kan nok hjelpe deg med å finne ut hva du må gjøre for å få ryggen din på siktig kjøl igjen. Og det kreves nok endel trening.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Jeg ville bestilt time hos en naprapat eller en kiropraktor, de har tusen ganger bedre kunnskap om vonde rygger enn en allmennpraktiserende lege. Om du går til en kiropraktor kan han henvise til videre undersøkelse på sykehuset (med rønken osv) om han mener det er nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Jeg støtter forslaget om en tur til kiropraktor eller naprapat, ellers er sansynligvis det beste du gjør å gå turer på mykt og variert underlag, som i skogen så ofte som mulig og trene styrke da spessielt mage og rygg. En vldig stor ndel av dem som har problemer med ryggen har det på grunn av at stabeliseringsmusklene er for svake. 15 minytter med de riktige øvelsene 3 ganger i uka løser ofte problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå