Gå til innhold

Kan de gå i barnehagen likevel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde planlagt å dra på påskeferie igår kveld, men jeg har blitt skikkelig dårlig (omgangssyke). Jeg har egentlig gitt beskjed om at barna skal ha fri idag, men kan jeg ringe og høre om de kan komme idag likevel? Blir det dumt, eller går det fint, tror dere? Det er vanlig dag der idag, ikke påskeferiedager som vi har satt opp tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å gå bra, for de har neppe redusert bemanning i dag. Bare forklar dem som det er, alle forstår hvor tøft det er å være syk og samtidig ta seg av unger. God bedring, og god tur!

Skrevet

Jeg hadde nok ringt og spurt om jeg ikke hadde andre muligheter. Det koster ikke noe å spør :D

Lykke til :)

Skrevet

Det jeg jobber så er det flere som gir beskjed om at de skal ha fri, også hender det de dukker opp alikevel... (Ikke flertallet altså). Men, vi hadde ikke sagt nei om noen ringte å spurte, de har jo plassen og har betalt for den. Det er sikkert ikke redusert bemanning i dag.

Skrevet

...ingen som tenker på at disse barna nå kanskje drar med seg omganssyke smitte til de andre barna og ansatte i bhg rett før påske da?! :/

Hadde ikke blitt kjempefornøy om jeg ble smittet nå, og det kunne vært unngått...

Skrevet

...ingen som tenker på at disse barna nå kanskje drar med seg omganssyke smitte til de andre barna og ansatte i bhg rett før påske da?! :/

Hadde ikke blitt kjempefornøy om jeg ble smittet nå, og det kunne vært unngått...

Ungene kan jo ikke være hjemme fra barnehagen hver gang et søsken eller en forelder er syk? Da hadde det jo aldri vært et eneste barn i barnehagen.. Lar du være å sende dine barn i barnehagen hvis en annen i familien er syk? Det er jo ikke bare i påsken det er kjedelig å bli smittet.. Jeg er utrolig nøye på sykdom, forholder meg alltid til reglene og holder dem hjemme hvis jeg er usikker. Jeg har et kronisk sykt barn som blir lett syk, så jeg vet hvordan det er å bli smitta, men jeg synes det blir litt i overkant hvis de ikke kan gå i barnehagen hvis jeg er syk.. De er jo i super form begge to.

Uansett, jeg ringte og spurte. Det var greit at de kom. :) Takk for svar. HI.

Skrevet

Jeg har fire barn jeg, om alle skulle være hjemme hver gang en av de var syke ville det blitt mye fravær....

Selvfølgelig går resten av familien på skole, jobb og i barnehage selv om en person er syk!

Gjest Alimka
Skrevet

Jeg har ikke svart tidligere i tråden, men nei, her i huset er det den syke som skjermes - ikke resten av familien. Mener du at alle i familien skal være hjemme hver gang en i huset er syk, i tilfelle man kan være smittebærer? Gjør dere det sånn?

Skrevet

Ungene kan jo ikke være hjemme fra barnehagen hver gang et søsken eller en forelder er syk? Da hadde det jo aldri vært et eneste barn i barnehagen.. Lar du være å sende dine barn i barnehagen hvis en annen i familien er syk? Det er jo ikke bare i påsken det er kjedelig å bli smittet.. Jeg er utrolig nøye på sykdom, forholder meg alltid til reglene og holder dem hjemme hvis jeg er usikker. Jeg har et kronisk sykt barn som blir lett syk, så jeg vet hvordan det er å bli smitta, men jeg synes det blir litt i overkant hvis de ikke kan gå i barnehagen hvis jeg er syk.. De er jo i super form begge to.

Uansett, jeg ringte og spurte. Det var greit at de kom. :) Takk for svar. HI.

Helt ærlig så ville jeg kanskje tenkt litt ekstra på andre siste dagen før ferie, ja. Ville ikke utsatt vennene til guttene mine for omgangssyke rett før ferien.

Ellers i året praktiserer jeg, som deg, at det kun er den syke som skjermes, men noen ganger klarer jeg faktisk å ta litt ekstra hensyn til de rundt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...