Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 pga traumatisk opplevelse ved forrige fødsel har jeg vært til fødsel samtale med GAIA jordmor på ULLevål. Ut fra erfaring fra forrige fødsel rådet hun meg til at vi setter i gang neste fødsel til termin( hvis moden nok) med ekstra oppfølging og en fødsel som skal overvåkes nøye, dette i stedet for alternativt keisersnitt- hvordan er det å bli satt igang. selvfølgelig da hvis man er moden nok???
Vogndilla Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Er du moden og har åpning tar de som regel bare vannet dit. Er det ikke åpning setter de vel inn en modningsballong som skal hjelpe til å åpne opp litt. Noen får også modningstabletter eller gele. Jeg har blitt satt igang med at de har tatt vannet mitt med begge mine, fikk veer etter ca 15min med begge. Første fødsel varte i tolv tmer og andre i seks timer.
MrsMilla Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Fikk tabletter i uke 39 sist grunnet stor baby og heftig førstefødsel. Gikk veldig greit. Riene kom kjappere og var mer virkningsfulle, så det gikk fort og greit faktisk. Håper på å bli satt igang denne runden også. Strippingen kan være litt ekkel og vond, men er over på kort tid - så det går faktisk temmelig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå