itb Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 ikke personlig, men kusinen min har hatt det... gikk ned kjempe mye, men så begynte hun å slite med magesår som en konsekvens av opperasjonen... det endte med at hun måtte gjerne HELE magesekken.... i dag har hun ikke noe magesekk så tarmene gjør den jobben den skulle gjort.. har det fint og er tynn, men må følge en enormt streng diett og gå på sterke medisiner resten av livet.....Hadde aldri tort å gjøre noe slik! Den første opperasjonen hadde hun i 2007.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 noen her som har tatt det? erfaringer? Jeg har tatt den operasjonen. Har ikke hatt noen komplikasjone. Er i dag normalvektig og aktiv. Har holdt vekten i 2 år etter operasjon. Livet er topp!! Fått et nytt liv etter operasjon, vektnedgang og masse trening.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har også tatt det. Har gått opp litt igjen i forhold til bunnvekten etter operasjonen, men ikke mye. Er sunn og aktiv og nå gravid, og det går helt fint Har ikke hatt noen komplikasjoner, bortsett fra en periode etter operasjonen der jeg hadde veldig vanskelig med å få i meg nok mat og ble veldig sliten. Men det har gått seg til
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Mamma skal operereres nå. Er så bekymret for henne, 2 uker til operasjon. Lurer på hvordan en dag ser ut for dere i forhold til måltider? Må dere spise mye oftere, eller kan dere spise som før, eks 4 måltider på en dag? Og mengde, hvor mye kan dere spise for hvert måltid før dere blir mett eller uvel? Kan dere f eks spise en hel brødskive? Middag? Plass til både grønnsaker og fisk, kjøtt e.l. Teite spørsmål, men er redd for at hun ikke skal greie å spise veldig lite,veldig ofte.... Migrenen hennes tåler ikke at hun går seg tom...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Jeg har og tatt denne operasjonen for ett år siden. har gått kjempe fint, har ingen problemer. Tåler vedig dårlig ting med sukker, kan spise litt men ikke mye Men deeet gjør igrunn ingenting Jeg kan spise som vanlig, 1 skive, 1-2 knekkebrød, middag er som regel en potet, en kjøttkake,fiskekake e.l. pluss grønnsaker. Jeg spiser stort sett det alle andre spiser, bare i mindre mengder Noen dager kan jeg spise 3-4 måltider, mens andre opptil 8. det er så forskjellig, men spiser når jeg er sulten
På'n_igjen! Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 jeg ville aldri gjort det igjen.... listen over komplikasjoner har vært for lang rett og slett... er normalvektig, men er blitt ufør av dette. jeg kan spise ganske normalt, i forhold til måltider, men mengden er jo mye mindre. kan spise 4 måltider om dagen, men det blir automatisk 6-7, med mindre jeg er dårlig. ang gastic bypass er det veldig individuelt. for noen går det på skinner, mens andre får så mye problemer at de blir uføre å må lever på smertestillende resten av livet - slik som meg. måltidene hadde jeg ikke tenkt på. de er fille ting. de blir automatikk, og noe som blir like naturlig for henne som å gå på do lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå