Gå til innhold

Feire bursdag med barnehagebarna?? 2 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere å invitere barna i barnehagen hjem? Og hvor mange inviterte dere. Vi lurer på om det er greit å bare invitere alle sammen som er på hennes avdeling(14 stk). Eller om det er mer vanlig å bare invitere begge avdelingene, men da kun invitere de som er like gamle som henne.

Takk for innspill fra erfarne mammaer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kommer ikke til å invitere alle ungene på avdelingen til 2 års dag. Kanskje når hun blir 4, som er vanlig her å begynne med barnehagebursdag, men i år blir det noen venner fra nabolaget og familie.

Skrevet

startet da gutten min fylte 4 år jeg. Før det hadde vi bare med venner/familie :)

Hos oss er det slik at man inviterer en "grupp". Enten alle på avd, alle guttene, alle jentene, alle 3åringene osv.

Skrevet

V har snart en 2åring, og jeg gidder ikke å ha barnehagebarna der. Han er fortsatt liten, så vil heller ha et par av barna til venninner. Rolig og greit. Ingen av de andre guttene på avd har hatt barnehagebursdag heller så.

Leste i et blad en gang at man skulle plusse 2stk på barnets alder, for å finne et greit antall gjester.. Så er ungen 2 år, kan man invitere 4 stk. Grei tommelfingerregel da. :)

Skrevet

Jeg ville ventet til 4 års-dagen. Før den alderen må du beregne at alle de voksne også kommer i bursdagen. Har du plass til det?

To-åringer skjønner ikke noe særlig av bursdager, det er mest for de voksne, så jeg ville kuttet det ut.

Skrevet

Her venter de aller fleste til 4 års dagen. Vi venter til de er 5 år med å invitere bhg barna.

Skrevet

Vi har invitert til bursdag fra 2 år med alle sammen. Men har lånt barnehagen på kveldstid da. Ungene er mye tryggere der enn hjemme hos venner. De storkoser seg og barna er jo vant til å være sammen daglig..

Skrevet

Men når dokke inviterer 14 stykk hjem, kommer jo foreldra også, sant? Det blir jo vanvittig mange folk!!!

Skrevet

Takk for gode tips!! Haha, måtte le litt av meg selv. Jeg hadde faktisk ikke tenkt på at alle foreldrene til de event. 14 barna hadde måtte bli med. Det har nok med at bursdagen enda er noen måneder unna, og selve planleggingen har ikke akkurat begynt.

Synd jeg kjenner så få med små barn. Vil jo gjerne at lillegull skal få feire bursdag med noen lekekamerater også. Og vil helst ikke velge ut bare noen få av de jeg vet hun leker mest med i barnehagen. Det er så vondt for barn og ikke minst foreldre hvis noen barn blir utelukket.

Tror nok jeg kommer til å lande på å vente litt med bursdagfeiring med barnehagebarna. Og når mini blir tre velger jeg nok å ha det på et eller annet lekeland.

Hvis noen vil komme med flere erfaringer så er det bare bra :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...