Gå til innhold

hva er sympt på blodpropp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på om jeg burde sjekket.

Men samtidig vil jeg ikke være hysterisk, eller dra til legen uten grunn.

Er gravid. Har så vondt i låret. det har vart i nesten et døgn. Høyre lår, spesielt ett punkt, men det stråler ned til kneet.

Har ikke sovet godt på ca 14 dager fordi begge låra "svir" om natten.

Snakket med jordmor før i dag. Hun sa det værst tenkelige er blodpropp.

Ellers kan det være en slags bekkenløsning som ståler ut i bena.

Jeg er veldig trøtt. Føler meg litt svak.

Isted hovnet tærne og de klødde. Men gjekk over på ca 10 min.

Nå klør det i fingrer og inn i handflaten.

Jeg tok fly i helga. ikke langt. (2 timer en veg)

Hi

Skrevet

Jeg fikk blodpropp øverst i høyre lår forrige svangerskap..jeg merket ingenting før jeg våknet en morgen og det kjentes ut som noen hadde kjørt en jernstang tvers gjennom foten!! Gikk dessverre tre dager med det hjemme før jeg dro til legen..jeg dro den kvelden jeg kjente at høyre fotblad ble klamt og ikke det venstre.. Tror ikke du har det,men skader ikke me en legesjekk ;)

Skrevet (endret)

Hvis du er usikker, kontakt legen, du får ikke ro på deg alikevel før du får det sjekket. Ring heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Og pass på å fortelle om kløen inni hendene. Kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, mener jeg å huske. Jeg hadde denne kløa og tok en gallesyreprøve(blodprøve) hos legen av den grunn.

Endret av Rosepus™
Skrevet

Høyre lår er liksom tyngre. Det kjennes ut som gangsperre. en prikke følelse eller veksesmerter.

Har lest litt på nett, og snakket med jordmor. Er sikkert en nerve som er i klem.

Men Når jeg hørte jeg måtte være obs på blodpropp, Så vet ikke jeg hva jeg skal se eller kjenne etter for å vite at nå må jeg ringe legevakt.

Hi

Skrevet

Høyre lår er liksom tyngre. Det kjennes ut som gangsperre. en prikke følelse eller veksesmerter.

Har lest litt på nett, og snakket med jordmor. Er sikkert en nerve som er i klem.

Men Når jeg hørte jeg måtte være obs på blodpropp, Så vet ikke jeg hva jeg skal se eller kjenne etter for å vite at nå må jeg ringe legevakt.

Hi

Du som er gravid skal ha lav terskel for å ringe lege. Kan jo være en nerve i klem, eller kan være blodpropp. Med tanke på flyturen ville jeg ha sjekket det ut.

Håper du finner ut av det! Og at det ikke er noe alvorlig.

Symptomer ved blodpropp i beina

Vanlige symptomer på blodpropp er ømhet, hevelse, spent hud, varme og rødhet. Symptomene ses som oftest i bare ett ben. Mange klager på smerter både når de går og når de ikke beveger seg. Smertene lindres ofte dersom benet heves høyt og holdes i ro. Symptomene vil variere fra person til person, og i starten kan de være vage.

Dette er limt inn fra apotek1 sine sider.

Skrevet

Ta frem målebånd og sjekk tykkelsen på beina. - er det ene tykkere enn det andre, så er de mulig blodpropp.

Ellers så er det vel egentlig bare å komme seg til legen for å få sjekket.

Skrevet

Låra er like :)

Føler ikke det er akutt. Det er bare litt merkelig.

Ringer legen imorgen om smertene i låret er der fortsatt.

Det er mest trolig en nerve i klem.

Er bare trøtt og sliten nå.

Det ha verket i ca 24 timer, Det stikker og er som en gangsperre.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...