Gå til innhold

Hvem har termin i mai og hvordan står det til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 15.mai. Venter nr. 3 som har hemmelig kjønn. Gleder meg til å møte h*n, er veldig spent på hvem som gjemmer seg der inne! Og gleder meg til babykos! Men jeg er i fin form og har det absolutt ikke travelt! Nyter våren med barna mine på snart 2 og snart 4 år. Litt tungt begynner det å bli da, særlig å bøye seg 100 x om dagen... Som jeg føler jeg gjør!

Tenkte jeg skulle handle inn siste av det jeg trenger også snart, har bestilt ny vogn og :-)

Hvordan er det m andre mai-mammane?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Vi venter første med termin 20 mai :) Vet ikke kjønnet her heller så vi gleder oss max! Formen min har vert helt grei frem til nå, men nå kjenner jeg det veldig mye i bekkenet og ryggen! Er helt pyton å stå for lenge, noe jeg gjør på jobb.. Mye vann i beina etter hvert også. Men, hva gjør man ikke ;) lykke til!

Skrevet

Skal ha mitt første barn 2 mai. Vært fult sykemeldt et par uker, pga fysisk krevende jobb. Formen er såder.. Kjenner det i ryggen og bekken når jeg går/står mye, men jeg har ingen barn, en mann som gjør det jeg ber om, så det går veldig bra. ;) Har muligens fått carpal tunnel i høyre hånd, har smerter ved visse bevegelser, det verste er å tørke seg der bak.. :P

Ellers har jeg det i grunn veldig bra. Det er selvsagt tungt nå mot slutten, men det må man jo regne med. Både gleder meg og gruer meg til det nye livet. Gleder meg til å treffe babyen og til det som blir kos, men gruer meg litt for evt problemer med amming, nattevåk, tidlige morgner osv.

Skrevet

Hei, hei :) Jeg har termin 14 mai med gutt nr 3. Gleder meg stort til å hilse på lille prinsen, men må si jeg gruer meg litt også. De andre to guttene mine blir 4 og 6 i sommer - så de er STORE ;)

Formen er så som så - har vært sykemeldt i 2 mnd grunnet masse kynnere og trøblete bekken.

Koser meg med å stelle i stand til gutten kommer, har handlet inn nye klær i de minste str - ettersom jeg hadde gitt bort alt fra sist. Har ellers alt av utstyr, men fikk selgedilla her i helgen og solgte to vogner og en lekegrind :) Ny vogn er på vei med mannen fra USA, og guttene og jeg skal ut å handle ny lekegrind og ny uro til lillegutt - det er stas å få bli med på slikt :)

Skrevet

Jeg har termin 16. Mai og venter førstemann. Formen er forsåvidt fin, men har vært plaget med bekkenløsning siden uke 15, og nå har jeg jobbet min siste dag i går. Det ble for tungt å gå så mye som jeg gjør på jobb. Har det meste klart til lillegutt kommer og koser meg med småpusling som å vaske babyklær/ting, strikke og ta det med ro :) Skal nå nyte ei deilig påskeuke på hytta og satser på at det ikke blir noe dramatikk ;) Lykke til resten av Mai-mammaer!!

Skrevet

Jeg har termin 1 Mai og venter nr 2. Formen har ikke helt på topp i det siste. Masse vann i beina, og blitt skikkelig trøtt. Vært sykemeldt litt over 1 mnd nå pga nedpress og masse kynnere. (Hode er "nesten" festet) som legen sa.

Har en tung jobb derfor jeg ble sykemeldt.

Har alt klart til lille gutten kommer, gleder meg bare til og kose og holde han nå :)

Lykke til av resten av svangerskapet alle sammen :)

Skrevet

Heihei, termin 8 mai her :-)

Jobber heftig med å holde fokus og innstilling på topp - og klarer det forbausende bra. 35 uker i morgen! Hurra. ikke lenge igjen!

Har allerede vært innlagt et par ganger med heftige magesmerter,hatt hyperemesis og vært sykemeldt og helt ute siden uke 9. Veldig forberedt på at det skulle bli sånn, dette er nr3.

Riktig kosthold, godt med søvn og litt bevegelse innimellom står på tapeten her i gården - og så tar vi en dag av gangen.

Gjelder å finne de små gleder - som arvebabytøy, små spark, søsken som gleder seg til å bli størst, fint vær eller artig musikk innimellom - og ellers la tiden fly her på bim når man uansett ikke kommer seg noen plass :-)

Skrevet (endret)

Jeg har termin 11 mai med en liten prinsesse <3 vi er et kjempeungt par på snart 19 og 20 år. men tror vi kommer til å klare oss kjempefint!!

Jeg har vært sykemeldt i mange måneder pga av ryggen, og fordi jeg har en veldig fysisk og psykisk tung jobb.

Nå har vi nesten alt klart til snuppa kommer. skal hente babyseng i dag :-)

hodet er festet, slimproppen er gått og jeg har masse kynnere osv så kanskje hun kommer litt før! :-D formen min er heldigvis kjempefint og jeg er ikke utålmodig i det hele tatt.

Endret av LilleTrille92+maispire
Skrevet

termin 4. mai og nå er formen egentlig veldig bra. 3. gangs gravid. Vært mye syk i vinter med forkjølelse og denslags, men med sola kom formen:) 35 uker nå og jobber 70%. Skal bli godt med litt påskeferie og så begynner jo permisjonen snart....

Skrevet

Termin 25.mai, venter mitt første barn som jeg ikke vet kjønnet på, så det blir veldig spennende :) Formen er ganske fin, litt mer tungpusta om dagen + litt småkranglete bekken, men kan vel egentlig ikke klage :)

Skrevet

Har termin 28. mai og venter en gutt. Har hatt en bra svangerskap til nå...ikke mye å klage over. Kun kløe, "knekking" i bekkenet, halsbrann og søvnproblemer i det siste. Og det er jo ting som er overkommelig.

Men merker at jeg begynner å tenke på fødselen. Klarer liksom ikke å planlegge lenger enn dit ennå.

Skrevet

Har ul termin 25 mai og menstermin 13 mai. jordmor mener jeg kan forvente fødsel i begynnelsen av mai da lillesøster ligger godt ned i bekkenet med hodet. så satser på at menstermin stemmer:) formen er ok. Litt sliten, en del dårlig i magen , nedpress og våkner tidlig om morgenen.har slitt en del med kvalme og bekkenløsning så skal bli godt å bli ferdig. kjenner jeg begynner å bli klar for å komme i mål nå:) har fra før en gutt på 3 år:)

Skrevet

Jeg venter nr 3 med termin 6.mai.har to gutter og får nå ei jente:-)har vært sykmldt siden uke 29 for da ble jeg lagt inn med premature rier.formen er litt opp og ned.vært mye på ul pga hunr er så lita så blir fulgt opp,men jeg er optimistisk og håper alt går bra:-)ellers en del kynnere,men sånn er det vel mot slutten:-)

Skrevet

Så hyggelig med flere mai-babyer!

Jeg har termin 22.mai. Vet ikke om vi får gutt eller jente. Uansett har vi ingen fra før, så det spiller ingen rolle hva det blir. Bare ekstra spenning. ( Om man liksom skulle trenge enda mer i denne perioden) Har egentlig vært veldig fin i formen hele veien. Jobber nå 50%. Merker at buksene strammer og at alt begynner å bli endel tyngere.

Har gått opp 10 kg nå.

Har endel kynnere, men ellers lite problemer. Jo, forresten så sover jeg ganske dårlig, men det har jeg liksom skjønt er endel av kroppens tilvenning til det som kommer etter fødsel.

Har egentlig ikke kommet så langt som å grue meg til fødsel, men selvfølgelig tenker man kanskje litt mer på det nå enn tidligere.

Kjenner jeg nesten er mer spent i forhold til å ikke vite NåR den vil ut, enn selve fødselen. Liker liksom å planlegge og vite alt, men det kan jeg jo bare glemme i dette tifellet.

Skal prøve å få pakket føde-bagen denne uka eller rett over påske. Greit å ha den klar da:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...