Gå til innhold

Når er det ok å ringe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er syk fra jobb. Syntes det er utrolig ille å ringe meg inn syk, HATER det. Jeg får så dårlig samvittighet fordi jeg er syk. Flere som har det slik? uansett... Jeg begynner på jobb kl 09.00 i morgen. Når bør jeg ringe å si at jeg er syk? Er det for tidlig nå? Eller bør jeg vente til i kveld å se ann formen? Er super tett, feber, vondt over alt så er vell noe influensa kanskje, tror ikke jeg blir "frisk" til i morgen...

Kan jo nevne at når jeg er syk må jobbene ringe rundt å få noen andre til å jobbe for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten vært hjemme fra jobb i dag.

hi.

Skrevet

Spesielt nå siden du har vært hjemme i dag også, synes jeg du fint kan ringe nå med en gang og si at du ikke kommer i morgen. Du kan feks si at du har blitt verre og det blir nok ikke å gå over til i morgen, det skjønner de andre også. Det gjør det enklere for arbeidsplassen din siden de kan ringe vikar allerede i dag, og det er enklere å skaffe vikar til i morgen nå, enn det vil være i morgen tidlig kl 7. Så ring bare med en gang du.

For øvrig er jeg enig i at det er utrolig ubehagelig å ringe seg inn syk.

Skrevet

Vet ikke hvordan det funker der du jobber, men der jeg jobber så er ikke sjefen tilstede på kvelden. Og jeg hater å bruke tid på å ringe etter folk når jeg har nok annet å gjøre, spesielt når den som er syk har vist det hele dagen... Ring nå du

Skrevet

Jobber man i bhg eller lignende så vil dei vite det rundt 14-tida så dei kan skaffe vikar i god tid.

Skrevet

Ringte meg inn syk nå. Går jo alltid bra å gjøre det, er bare at jeg ikke liker det. På min jobb er det oppe 24/7, så det er alltid noen som tar tlf, vi har ansvars tlf. Det er den som har den tlf som har ansvar med å skaffe folk om noen er syke. Heldigvis var de en ekstra på jobb i morgen, så da slapp de å ringe:)

Da er det bare å senke skuldrene å pleie basseluskene...

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...