Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Her står det litt om hva barna deres får i seg http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10072537
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Alle veit da hva MUK er og litt MUK ekke farlig Hilsen Pølse-Dorrit
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Derfor holder vi oss til Solvinge. Her er forøvrig en annen artikkel på samme tema: http://www.vg.no/mat-og-drikke/artikkel.php?artid=10072540
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Det er da ikke noe farlig i dette. Det ser kanskje ikke så delikat ut, men det er vel det værste med det og. Vi spiser blodpølser også vi ;-) Og enn det, lever er jo "stuerent" som mat, enda den eneste oppgaven til organet er å skille ut giftstoffer. Nei, dette skremmer meg ikke det grann, og jeg forstår ikke hva det er å ta på vei for. Så jeg sier meg hjertens enig med ernæringsekspertene litt lenger ned i artikkelen, jeg.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Ja, det visste vel de fleste. Jeg vet også hva som er i leverpostei, og hvordan dyrene jeg spiser har hatt det før jeg får de servert på tallerkenen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Ja, da kan man nesten ikke kalle muk-spisere annet enn griser, bokstavelig talt
vurdere1til Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 takk for den du!! da er vel både jeg og resten av familien min griser, å vi trives med det hehehe
Gjest Heartbroken Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Nå sier jo ernæringsprofessoren i samme artikkel at det ikke er noe galt i å spise MUK, da det har samme næringsinnhold som annet kjøtt. Hva noen matsnobber anbefaler er jo en annen ting - alle vet at rent kjøtt er best, men at en pølse dann og vann ikke skader noen. Alt med måte
Rosepus™ Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Det positive er jo at det blir mindre mat som kastes:) Så miljømessig er det jo positivt at det brukes. Ser ikke delikat ut da!
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Og om man har beinrester og slintrer hjemme etter f.eks å ha utbeinet kjøtt, ja da bruker man det til å koke kraft på. Ingen grunn til å la fullt spisbare deler av dyr gå til spille. Er de først tatt livet av for å gi mat kan man like gjerne utnytte dem maksimalt synes nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Jeg spiser ikke noen av de pølsene på lista, så .. Hei hei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå