Gå til innhold

Til dere pølseelskere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle veit da hva MUK er og litt MUK ekke farlig :D

Hilsen Pølse-Dorrit

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Det er da ikke noe farlig i dette. Det ser kanskje ikke så delikat ut, men det er vel det værste med det og. Vi spiser blodpølser også vi ;-) Og enn det, lever er jo "stuerent" som mat, enda den eneste oppgaven til organet er å skille ut giftstoffer.

Nei, dette skremmer meg ikke det grann, og jeg forstår ikke hva det er å ta på vei for. Så jeg sier meg hjertens enig med ernæringsekspertene litt lenger ned i artikkelen, jeg.

Skrevet

Spiser ikke kyllingpølser...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ja, det visste vel de fleste. Jeg vet også hva som er i leverpostei, og hvordan dyrene jeg spiser har hatt det før jeg får de servert på tallerkenen.

Skrevet

Ja, da kan man nesten ikke kalle muk-spisere annet enn griser, bokstavelig talt

Skrevet

takk for den du!! da er vel både jeg og resten av familien min griser, å vi trives med det ;) hehehe

Gjest Heartbroken
Skrevet

Nå sier jo ernæringsprofessoren i samme artikkel at det ikke er noe galt i å spise MUK, da det har samme næringsinnhold som annet kjøtt.

Hva noen matsnobber anbefaler er jo en annen ting - alle vet at rent kjøtt er best, men at en pølse dann og vann ikke skader noen.

Alt med måte ;)

Skrevet

Det positive er jo at det blir mindre mat som kastes:) Så miljømessig er det jo positivt at det brukes. Ser ikke delikat ut da!

Skrevet

Og om man har beinrester og slintrer hjemme etter f.eks å ha utbeinet kjøtt, ja da bruker man det til å koke kraft på. Ingen grunn til å la fullt spisbare deler av dyr gå til spille. Er de først tatt livet av for å gi mat kan man like gjerne utnytte dem maksimalt synes nå jeg.

Skrevet

Jeg spiser ikke noen av de pølsene på lista, så .. Hei hei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...