Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er i uke 29 nå, og jordmor/lege har aldri nevnt ordet til meg engang? Er det fordi magemålet er enten for stort eller lite liksom?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Det er visst magemålet avviker fra normalen ja.
TPK Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Tror også det er aktuelt ved sv.skapsdiabetes eller hvis du tidligere har født et unormalt stort/lite barn.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Jeg ble sendt til Vekstestimering fordi jeg var veldig stor. Det var flere jeg ikke kjenner som kommenterte at jeg ikke kunne ha lenge igjen, spm om det bare var dager til barnet kom ol. Da var jeg bare 6 måneder på vei! Det viste seg at det var veldig mye fostervann for barnet var ikke så stor som de hadde trodd. Til termin kom barnet og veide under 3000 g.
Kanutten83 Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg fikk vekstestimering pga storebrors fødselsvekt var en indikasjon at lillebror ville bli stor, rundt 4,5 kg ved termin, noe legen kom til på estimeringa også. Men lillebror kom i begynnelsen av uke 36 og veide hakket over 3 kg, så estimeringa stemte bra.
Blabb00 Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er på vekstkontroll rimelig hyppig ( 4 ultralyder hittil.. Og er i uke 16 nå ) fordi eldste jenta vår var liten under svangerskapet..
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har hatt en vekstestimering til nå, og skal på en til på termindatoen pga total ruptur under sist fødsel. Vekten til babyen ligger litt over gjennomsnittet i følge både ultralyd og symfysemål, og det skal derfor vurderes om jeg skal settes i gang på termin for å prøve å unngå en ny ruptur.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Jeg var en gang i måneden etter ordinær ul fordi jeg er vektoperert og dermed har redusert næringsopptak. Var hverken stor eller liten og baby var perfekt hele veien:)
Matrosen og Meg:) Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Jeg fikk vekstestimering pga storebrors fødselsvekt var en indikasjon at lillebror ville bli stor, rundt 4,5 kg ved termin, noe legen kom til på estimeringa også. Men lillebror kom i begynnelsen av uke 36 og veide hakket over 3 kg, så estimeringa stemte bra. Hei! jeg bare lurte på om dette var noe du kunne bestemme selv at du ville ha? Jeg fødte en gutt på 4,5kg. Mye å si om den fødselen uten å utype meg noe. Men jeg ønsker veldig å få en bedre oppfølging på vekt når jeg skal gå gravid igjen. så bare lurer:)
Kanutten83 Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Hei mamma til augustnurk2011:) Joda, bare sa til legen min at jeg ønsket en vekstestimering pga storebror, hun sendte henvisning uten spm, og sykehuset sa heller ingenting på det:)
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Jeg får vekstestemering for førstemann var veldig liten, og det er greit å sjekke hvor stor\liten nestemann blir og om han faktisk får næring der inne..
Plutselig_gravid Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Nr 1 fordi jordmor kunne kjenne at baby var stor og jeg er liten. I tillegg til sprengte sf-mål. Vekstestimering med nr 2 da det manglet en blodåre i navlestrengen. Var til ul ca hver 3 uke for å sjekke blodgjennomstrømming og at hun la på seg som hun skulle. Hadde i også en stor muskelknute i livmoren som de ville følge med på og som i værste fall kunne "stjele" næring fra babyen. Nr 3 fordi hun hadde leppespalte. Og fordi nr 1 og 2 var stor.
Koala *g07* Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Hadde det kun med nr 2, men fordi overlegen på sykehuset ønsket å se at tilveksten var god. Jeg har noe som heter Leiden.
Isola&Lille+julegave Skrevet 30. mars 2012 #14 Skrevet 30. mars 2012 Ble sendt fordi jeg hadde stor mage. Hun veide 4210g ved fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå