Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Vil gjerne ha svar fra noen som vet dette, ikke bare tror, hehe. :-) Jeg trenger 25000 kr cash i dag, og skulle ha dratt i banken og tatt ut. Blir det trøbbel? Melder de inn til noen eller noe? Og nei, ingen narkotika eller skumle ting, men er da muligens en privatsak? Eller?
Gjest Heartbroken Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Det må nok mye større summer til for at banken bryr seg. 25 000 kr er ikke så "stor" sum for de som jobber i bank, så bare ta ut med god samvittighet du. Men pass godt på pengene
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Sant det, er bare mye for meg. :-) takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Etter den såkalte "hvitvaskingsparagrafen" så kan bankene rapportere inn alle kontantinnskudd og kontantuttak over 10 000,- Om bankene gjør dette er en annen sak
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg tok ut 30 000 for å kjøpe bil en gang. Hørte ikke noe om at det ble reagert på det.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har bare fått beskjed om at store innskudd med jevne mellomrom og over lenger tid vil bli sjekket opp.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Tror ikke de spør når du tar ut, kan jo være til så mangt..depositum f.eks. Men de spør når du setter inn, i allefall gjorde de det når vi satt inn penger som vi hadde fått til bryllupet vårt.
mamma_til_gutt Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Det rapportere ihht hvitvaskingsloven. Men det skal mye til å bli sjekket derfra. Et uttak som er såpass lavt tross alt er ikke nok til å bli flagget. Gjør det, og ikke tenk på det!
Kamomille Skrevet 29. mars 2012 #10 Skrevet 29. mars 2012 Det skal rapporteres i hht hvitvaskingsloven. Men hvis du ikke skal bruke de til noe "skummelt" så spiller det vel egentlig ingen rolle for deg om det evt blir sjekket opp??
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #11 Skrevet 29. mars 2012 Jeg jobber på en matbutikk som har såkalt "post i butikk", altså Postbanken-skranke der folk kn utføre banktjenester. Vi har fått beskjed om at alt av uttak og innskudd over 10 000 skal rapporteres, så vi gjør dette hver gang. Dette er fordi det skal være enklere å oppdage hvitvasking. Men jeg tror Post i butikk er strengere på dette det er nok enklere for noen som faktisk gjør noe ulovlig å gå i post i butikk, enn å gå i en "ordentlig" bank. Så hvis du går i en stor bank, tror jeg ikke de er så nøye på dette.
Gjest Husfrua Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har tatt ut store summer flere ganger over flere år,men har aldri fått problemer av det. Så lenge du ikke skal gjøre noe ulovlig ser jeg ikke helt problemet ved at det eventuelt blir rapportert inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå