MarshOfDecay Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Jeg fyller 36 i år, og prøver på nummer én. Jeg fjernet kobberspiralen i august, og vi har vært aktive prøvere siden. Har brukt eggløsningstester, passet på å ha sex til de rette tidene og slikt. Ble gravid på 3. forsøk, men det endte dessverre i en SA 9+0. Etter det har vi ikke lykkes igjen... Jeg gikk til gynekolog akkurat på EL for et par måneder siden, og da fikk jeg beskjed om at det så ut som om jeg ikke slapp noe egg den måneden. Hun sa også at i min alder kunne det hende at jeg bare slapp egg 2-4 i året. Jeg ble temmelig skuffet, for jeg syns ikke jeg har veeeldig god til på meg. Heldigvis sa hun at jeg så ut til å ha mange egg, så det er jo bra! Spørsmålet er: Hvor lenge må jeg egentlig vente før samboer og jeg kan be om å få en utredning? Er så redd for at jeg ikke skal klare å bli gravid igjen..
Rosepus™ Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Ville bedt om hjelp med en gang jeg! Det verste du kan få er nei. Håper det ordner seg for dere!
MarshOfDecay Skrevet 30. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. mars 2012 Ville bedt om hjelp med en gang jeg! Det verste du kan få er nei. Håper det ordner seg for dere! Takk for det! Jeg spurte fastlegen min da jeg var innom forleden dag, og da sa han bare at "du kan jo fortsette med å gå privat, så tar hun sikkert de prøvene som trengs". Så ikke særlig villig til å henvise nå, akkurat. Og om vi skal gjøre alt dette privat, ser jeg for meg at det kommer til å koste temmelig mye. Jeg får vente noen måneder til, og så prøve meg igjen..
Lapskaus Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Hei, har god erfaring med bytte av fastlege...... Er 36 selv og jobber med å få nr 1. Byttet førte til forståelse og utredelse, og ikke minst skapte det håp.
Kommodeskuff Skrevet 9. april 2012 #5 Skrevet 9. april 2012 Når du er over 35 kan du få utredning etter et halvt år i stedet for ett år. Det er ikke sikkert legen din er oppdatert på dette. Prøv igjen
Hedda39 Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Jeg er 35 og for lengst i gang med ivf. Vi er på 2. året og har ikke lykkes enda. Vi startet utredning da det hadde gått to år uten og lykkes,.. men angrer nå for at jeg ikke startet tidligere!! Lykke til. Og krev utredning. Den kan også ta litt tid, samt det tar tid før du vil komme i gang på en eventuell klinikk,.. er som regel ventetid på 6 mnd. Jeg maste og kom inn mye fortere.... så¨man må stå på !!!!!
Hedda39 Skrevet 10. april 2012 #7 Skrevet 10. april 2012 Så nå at du bare har prøvd siden august,.... men start utredning , så skal du se den sitter... da slapper du litt av vettu;)
MarshOfDecay Skrevet 14. april 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2012 HI her! I ettertid tror jeg kanskje fastlegen min ikke tok det som et spørsmål om han kunne henvise meg nå, men mer som en generell undring. Han har vært strålende når det gjelder andre ting jeg har oppsøkt ham for, så jeg er lite lysten til å skifte fastlege. Men, nå tror jeg jammen ikke jeg trenger å vurdere å skifte, heller: Tok en graviditestest i dag (12 DPO), og den er svaaaakt positiv Har hatt murringer i underlivet i ca. 1 uke, så jeg håper virkelig at den streken blir kraftigere og kraftigere
trollunger Skrevet 14. april 2012 #9 Skrevet 14. april 2012 Gratulerer Minbari, så hærlig. Positiv er positiv, og du skal se at det bare blir sterkere og sterkere. Lykke til. Selv er jeg 36 år, blir 37 snart (mai) og prøver på nr. 3. Jeg har en veldig god følelse denne måneden :-).
MarshOfDecay Skrevet 15. april 2012 Forfatter #10 Skrevet 15. april 2012 Tusen takk, trollunger og Rosepus Tok en ny billigtest i dag (svakt positivt) og så en CL-test, og der stod det "Gravid". Vi er så glade nå. Denne gangen skal det gå bra Ps. Lykke til med testingen, trollunger! Krysser fingrene for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå