Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Hei, jeg har vært hos ammehjelper for å få hjelp med diverse. Jeg hadde 1 telefonsamtale på ca 15 min, der vi bla avtale møtet, og så et møte på 45 min. Dette har jeg nå fått regning i posten på, på 650 kroner... Bare jeg som synes dette var dyrt?? Hun ville ikke anbefale ammehjelpen.no da disse ikke var utdanna i dette, bare var frivillige. Sto ingenting om prisene på nettsiden hennes...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Hvis ikke pris var opplyst om på forhånd så er det drøyt at vedkommende sender en regning på 650 ja. Og når hun i tillegg fraråder ammehjelpen.no så høres hun ikke særlig seriøs ut. Fikk du hjelp da, "visste" hun hva hun drev med?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Nei, fikk ikke hjelp i den forstand. Men om jeg ville kunne jeg få leie hennes doble medelapumpe for 50 kr døgnet. Dette har ikke jeg råd til:( Jeg måtte bare kutte ammingen det gikk ikke, på grunn av smerter, sopp og svært dårlig puppetak fra jenta mi sin side. Hun har jo egen hjemmeside, og jobber på barselavdeligen på det lokale sykehuset. Der skrøt de av henne..
lille sprelle Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Hjelp i forhold til ammeproblemer kan du få fra helsestasjon og sykehus. At noen tar betalt for det som man kan få gratis er helt vilt. Er det ikke avtalt noen pris og du ikke var klar over at dette var betalt, så skal du ikke betale. Jeg var i kontakt med ammehjelpen en gang og fikk veldig god hjelp fra en erfaren jordmor. Sendte en mail og de ringte tilbake. Svært skeptisk til etikken i at en sykehusansatt har en slik tjeneste ved siden av (dette er jo noe hun skal gjøre i jobben) og at sykehuset så anbefaler vedkommende. brystpumpe kan man leie på apoteket.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg har betalt regningen...og har lært... Men synes det er dårlig gjort! Helsestasjonen her har mange som kjenner denne dama...så de anbefalte meg også å ta kontakt med denne damen.. HI
Pjuskesnusken Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Jøss, spesielt. Var jo ikke den "vanlige" ammehjelpen da, de er jo gratis. Jeg var hos ammehjelpen da mini var født, hun tok selvfølgelig ingenting for det.
2 hjertegull :) Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Kan du legge ut en link til hjemmesiden hennes? Hadde vært interessant å ta en titt der! Da jeg hadde kommet meg gjennom de værste ammeproblemene med vesla for 4 år siden, så vurderte jeg å bli ammehjelper. Men det koster penger å bli det, så valgte å la være. Det vil si at de som er på ammehjelpen.no, de har virkelig noe å bidra med (tror jeg).. Uansett er det jo litt seint å tenke på det nå da, siden du ga opp, men husk det til neste gang
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 http://www.ammestua.no/veiledning.htm HI
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 Jeg ville gitt beskjed både til damen du var hos, sykehuset og helsestasjonen at du syns det er dårlig at de henviser til en som tar så mye penger for det når det er en hjelp du skal kunne få gratis på sykehus og helsestasjon. Jeg syns det er etisk galt at de henviser til en privat som tar penger for noe de skal gjøre gratis uten engang å opplyse om at hun tar penger for det. Spesielt syns jeg det er feil når hun i tillegg jobber på sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Jeg ville gitt beskjed både til damen du var hos, sykehuset og helsestasjonen at du syns det er dårlig at de henviser til en som tar så mye penger for det når det er en hjelp du skal kunne få gratis på sykehus og helsestasjon. Jeg syns det er etisk galt at de henviser til en privat som tar penger for noe de skal gjøre gratis uten engang å opplyse om at hun tar penger for det. Spesielt syns jeg det er feil når hun i tillegg jobber på sykehuset. Jeg er nok ikke tøff nok til det:/ Og hva om jeg må på sykehuset for å føde en gang til, Bor nord for Levanger, så Trondheim er ikke aktuelt som sykehus...
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Nå vet jeg ikke hvor stort sykehuset der er og hvor mange fødsler de har, men tviler på at de husker deg som "hun som sa fra om ammehjelpen". Si hvertfall fra på helsestasjon hvor hun ikke jobber.
2 hjertegull :) Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 http://www.ammestua.no/veiledning.htm HI Okei, dersom hun ikke har opplyst prisen sin til deg på telefon når dere avtalte møte, så har hun ingen som helst slags rett til å kreve betalt! Der står jo ikke en eneste plass at dette koster penger! Ser jo du skriver at du har betalt, så om du ikke har tenkt å kreve pengene tilbake, så kan du i allefall gi henne en skyllebøtte Jeg hadde krevd pengene tilbake (eller ikke betalt i utgangspunktet), men jeg er tøff sånn sett, og litt bitch.. Skjønner at ikke akkurat det kommer like lett for alle..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2012 #14 Skrevet 1. april 2012 http://www.ammestua.no/veiledning.htm HI Okei, dersom hun ikke har opplyst prisen sin til deg på telefon når dere avtalte møte, så har hun ingen som helst slags rett til å kreve betalt! Der står jo ikke en eneste plass at dette koster penger! Ser jo du skriver at du har betalt, så om du ikke har tenkt å kreve pengene tilbake, så kan du i allefall gi henne en skyllebøtte Jeg hadde krevd pengene tilbake (eller ikke betalt i utgangspunktet), men jeg er tøff sånn sett, og litt bitch.. Skjønner at ikke akkurat det kommer like lett for alle.. Men hva skal jeg si da? guri, jeg er dårlig på dette!
2 hjertegull :) Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 http://www.ammestua.no/veiledning.htm HI Okei, dersom hun ikke har opplyst prisen sin til deg på telefon når dere avtalte møte, så har hun ingen som helst slags rett til å kreve betalt! Der står jo ikke en eneste plass at dette koster penger! Ser jo du skriver at du har betalt, så om du ikke har tenkt å kreve pengene tilbake, så kan du i allefall gi henne en skyllebøtte Jeg hadde krevd pengene tilbake (eller ikke betalt i utgangspunktet), men jeg er tøff sånn sett, og litt bitch.. Skjønner at ikke akkurat det kommer like lett for alle.. Men hva skal jeg si da? guri, jeg er dårlig på dette! Hehe Det er en fordel å forberede seg på forhånd. Skrive opp noen argumenter og manne deg opp til å "krangle".. - Du har ikke opplyst om noen pris. - Jeg regnet med at disse tjenestene var gratis, ettersom det ikke sto noe om pris på hjemmesiden, og du heller ikke opplyste om det. - Jeg ble så forfjamsa da regninga kom, at jeg bare betalte den før jeg fikk tenkt meg om. - Nå ønsker jeg de pengene tilbake, så får du skrive noe om dette på hjemmesiden din. - Neivel, du har ikke tenkt å betale tilbake nei, da kommer jeg til å kontakte forbrukerrådet, så kan vi jo ta det derfra?! -(Man kan også "true" med media, men kanskje best om du har guts til å gjennomføre det da)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #16 Skrevet 17. juni 2015 Noen som vet hvordan prisene hennes er nå? Og til dere som har hatt ammehjelp, hvor mye koster det? Anonymous poster hash: 7aa1b...3dc
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2015 #17 Skrevet 17. juni 2015 Om ikke du tør si fra selv, så send et brev til avd.jordmor og helsesøstersjef!! La vær og signer om du synes det er ekkelt! Det viktigeste er at de får vite at hun krever penger - hvilket er helt greit DERSOM det var opplyst om det!! Anonymous poster hash: 4220b...db2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå