Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 nå som sykt barn dagene er brukt opp, er det feriedager eller ulønnet perm som gjelder. det er greit nok det, men sjefen er sint fordi jeg har vært hjemme hele uken med sykt barn. Mannen tok forrige uke, så det må fordeles noen lunde likt. Men føler jeg ikke møter forståelse på jobb og fikk beskjed om at dette må vi ta ett oppgjør på når jeg kommer tilbake på mandag... Er veldig lei meg og frustrert...
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Ta med deg legeerklæring på at barnet ditt har vært syk. Om du har vært hos legen da. (eller dra til legen nå om du kan bevise at barnet er syk) Då har ikke sjefen din så mye å stille opp med.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Har fortalt sjefen at vi har vært til legen to ganger på to uker, og fått pencilin kur så nå går det vel lysere tid i møte.. HUn ville jeg skulle komme fredag, og svarte at det kunne jeg sikkert. Men så hadde jeg misforstått mannen min ang noe møter, sånn at da har jeg prøvd å få barnevakt. Men mislykkes der og måtte ringe i dag tidlig for å gi beskjed om at jeg ikke kommer fredag heller:( Forstår jo at sjefen ble sur da, men det er null forståelse og vi må ta et oppgjør fikk jeg høre.. Ble redd jeg nå
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Fra fjerde dagen sammenhengende kan arbeidsgiver kreve legeerklæring på at barnet er sykt, så det bør du skaffe uansett. Ellers så har du ikke ubegrensa rett på velferdspermisjon eller ulønnet permisjon heller. Kanskje det hadde vært enklere for sjefen/jobben din om du og far tok annenhver dag istedenfor å være hjemme hele uker?
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 Jeg er første anonym. Ring legekontoret, og si at du treng å få et skriv der det står at barnet er syk og treng å vær hjemme. Fordi du har en sjef som vil sette deg på kammerset. Jeg hadde gjort det. Min sjef tok fra meg ansvar som jeg hadde på jobb, fordi jeg oppererte ei tå, og jeg kunne ikke gå på jobb på 8 dager, og hun mente jeg skulle kommet, fordi jeg kunne gjort noe annet. Jeg gjekk på sterk medisin, og kunne ikke kjør bil engang, stinga som gjekk tversgjennom tåa va vonde. Dere fordeler sykebarn dager slik dere vil. Lykke til. vær forberedt og ta med legeerklæring.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 det er det vi har gjort, men denne gangen gikk det dessverre ikke sånn Og da kan ikke jeg gjøre noe med det heller.. Har virkelig prøvd å skaffe barnevakt, men alle som kjenner jenta vår er jo i full jobb selv og besteforeldrene bor ikke i nærheten. Skikkelig lei meg for at det er sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå