Gå til innhold

Hvor lenge ser deres 4 åringer på TV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ser på barne TV fra 18 til 1830 hver dag, men har også begynt å ville se Super Quiss etterpå. Det varer i 20 minutter og jeg synes egentlig det er for lenge tilsammen!!!!

Hva gjør deres små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble helt tulleruske av TV titting her for et års tid tilbake. 4 - åringen gikk til stua og skrudde på tv-en i hytt og pine og da vi prøvde å si at barnetv var klokken 6 " forsvarte" h*n seg med at - nei det gikk jo hele tiden.. Det ble så mye styr og vi voksne så aldri på TV ...så vi kvittet oss med hele TV-en og vi (inkudert barna) elsker det!

I begynnelsen spurte de litt etter den.. "hvorfor har vi ikke TV" osv.. men da gjorde vi heller noe hyggelig sammen, som å spille familiespill og det er bare så befriende!!!

Ser ut som du har gjort en veldig god jobb med å holde det til en halvtime om dagen - Jeg vet om små babyer som sitter i vippestol og ser på nrk super.. Det synes jeg er trist..

Skrevet

Vår 4 åring får av og til se litt midt på dagen når lillebror hviler (ca 30 min en gang i uken). Så er det ca 45 min på kvelden, nrk super og litt disney junior til slutt. i helgene får hun lov til å se litt på morningen, men så er det av. Jeg blir gal av den kassen står og støyer hele dagen. Så har de også godt av å finne på andre ting som er mer aktive!

Skrevet

Min 3 åring ser på TV ca 1-1,5 time om dagen. Etter en lang dag i bhg bruker han å se på tv og slappe av mens jeg lager middag. Noen ganger hjelper han meg med middagen og andre ganger leker han. Ser ikke på det som noe problem, med tanke på at de har vært ute store deler av dagen og at han trenger å sitte å hvile litt - akkurat som oss.

Han bruker også å se på litt barnetv om mårran om vi har god tid etter frokost.

Skrevet

for øyeblikket er småen 2 1/2, men tror vi kommer til å fortsette som vi gjør framover også. Noen dager er det ikke TV i det hele tatt. om det blir mange timer inne, så ser han kanskje litt. Ikke barneTV, for det synes jeg ikke er no serlig, men film eller deler av en film. Serlig i helgene når vi ikke finner på no spesielt blir det gjerne en hel film.

kort oppsummert: på en normal dag etter barnehage, blir det kanskje 30-45 min med TV, om vi ikke går ut eller finner på noe annet. Kommer litt an på energinivået til mor også gitt..

Skrevet

Det kommer ann på om d er sommer eller vinter og om det er helg el ukedag.

Dattera mi blir snart fem. I vinter har hun sett ca 0,5-1 t på morgenen i helgene( rekker ikke noe tv på morgenen i ukedagene). Kanskje en time midt på dagen hvis vi ikke har vært på tur. Og så ca 45 min på ettermiddagen.

I ukedagene blir d ca 30 min mens jeg lager middag og deretter ca 45 min til barnetv.

Dette høres kanskje mye ut.

Men på sommeren er hun ute fra morgen til kveld og det blir nesten ikke noe tv-titting.

Skrevet

Hoho dere kommer til å steile av oss :D

Sønnen min er 3 år og 2 mnd og på vinterhalvåret ser han tv ca 1.5 til 2.5 timer pr dag...

Sommerhalvåret (alle dager hvor man er ute fra tidlig til sent pga pent vær) ser han kanskje 0.5timer på tv pr dag. Ofte ingenting.

Han trenger ofte å koble av/roe ned etter en lang dag i bhg, og tv tiden brukes til dette, pluss litt kos med mammen :)

Skrevet

Barnetv. 2 åringen ser på fantorangen, men går litt til og fra. Han er mest opptatt av musikken og danser med. Snart 4 åringen ser på barnetv fra 18. Max en time totalt på begge, men de er ikke så opptatt av tv. Barnetv har jo mange små tegnefilmer/filmer og noen liker de andre gidder de ikke se på. Hvis vi har godt m tid på morgenen og pappa'n har dratt på jobb tidlig får de se på Mikke klubb hus mens jeg er i dusjen før vi går til bhg. Det må jo være lov å gjøre det litt lettvint for seg selv?

Men tv'n får absolutt ikke stå på hele tiden, å ha tv'n som konstant bakgrunnsstøy er noe av det erste jeg vet! Hos svigermor står tv'n på HEEELE tiden, gjerne på MTV eller en eller annen slitsom amerikansk dokusåpe. Samtidig står radioen på på kjøkkenet og de har åpen kjøkkenløsning

Skrevet

Her surrer tv`n i mange timer hver dag,både morgen og kveld,særlig nå når jeg er gravid og ikke orker å finne på noe med dem...Men de regulerer det selv også,blir det for mye tv titting så går de å finner på noe anna ei stund!

Skrevet

Poden er 2 1/2 år. Han ser på Fantorangen og Barne-tv på kvelden. Om morgenen, når han står opp ca 0730 (som han har gjort i det siste), blir det gjerne litt tv-titting, barne-tv på NRK-super fram til 0830 da vi går til barnehagen. Så fort han begynner å leke med andre leker, så skrur jeg av tv-kassa. Jeg HATER nemlig at den står i bakgrunnen å "surrer"....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...