Gå til innhold

Hva er egentlig kjemisk gravid?


sologsommer

Anbefalte innlegg

Når og hvordan Finder man ut av at det er kjemisk?

 

Hvor går grensen på kjemisk og tidlig abort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usababy

Kjemisk er når egget kun streifer borti, sånn at det slår litt ut på hcg-nivå. Men egget fester seg aldri. Ved tiddlig abort så har egget festet seg, men faller bort igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Men hvor " sent" kan man bli kjemisk gravid? Forstår dere hva jeg mener?

 

Hvis jeg tester positiv på rugedag 14, kan den da være kjemisk?

 

Hvis jeg feks. Tester første gang på rugedag 20 og den er positiv, kan den da være kjemisk?

 

Mye man skal lure på

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest usababy

Jeg tror at kjemisk isåfall er før rugedag 13/14.

Hvis du ikke tester før rugedag 20 så er det nok uansett ikke kjemisk.

Jeg er ikke 100% sikker på dette, men det er sånn jeg har forstått det fra andre ihvertfall.

Kanskje noen andre vet sikkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tester positivt på rugedag 20 er det nok ikke kjemisk nei :)

 

Sånn som jeg har forstått det, så har man gjerne hatt kjemisk graviditet hvis man tester positivt på IKM (eller litt før), og så kommer TR like etter positiv test.

 

Men nå er ikke jeg noen ekspert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt på rugedag 14, tok blodprøve samme dag og ei til 2 dager seinere. Blodprøvene var 69 og 29. Dei sa at dette var kjemisk.

Så, ja teoretisk sett er det veldig ofte kjemisk ved ivf/icsi. Og folk bare skriver/sier at dei har en SA. Det er ikke akurrat det samme.

Jeg har hatt begge deler. Når jeg hadde sa, så hadde blobprøver på 149 og 447. Og mistet mellom uke 5 og 6. Hadde forferdelig vondt i over 1 døgn i korsryggen, magen. Jeg kjente at det rives løs på en måte, hvis man kan si det. Mens ved kjemisk graviditet, kan jo også mensen komme seinere siden den slår ut positivt og kroppen tror at man er gravid, men mensen var ikke noe særlig annerledes enn vanlig. Hadde ikke de smertene jeg hadde ved SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg testet positivt på Rugedag 25, for HCG nivået mitt hadde steget såppass mye. Og Det trenger ikke å være ut av kroppen på lang tid. De på st.olavs sa jeg kunne teste positivt i 1 mnd etter blødning !:-)

Men de ser det på blodprøvene.. Om den synker så er det kjemisk :-) Det er likest å ta blodprøve uannsett, for en graviditets test kan slå ut positivt uannsett og over lengre tid.!!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

jeg har testet positiv på graviditetstester i en uke nå. men på de digitale testene så er de negative. Jeg har VELDIG vondt i puppene, og masse hodepine. Jeg hadde en liten blødning i dag, ca tre dager etter forventet mens. Kan dette være en kjemisk graviditet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ren spekulasjon...

 

Men en ting kan jeg si - jeg stoler på de digitale testene! Det kan være tøft å få - ikke gravid, men så veit man det istedenfor å tolke de vanlige testene og håpe at kanskje det er en til strek der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har hørt flere som har fått 1-2 uker på digital test men allikevel hatt kjemisk. Men når det ikke slår ut i heletatt på den digitale så er ikke mine erfaringer positive, dessverre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det stemmer, har hatt selv utslag på den digitale ved kjemisk to ganger, men hun som spørte om skreiv at dei vanlige testene var positive mens digitale var negativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, det stemmer, har hatt selv utslag på den digitale ved kjemisk to ganger, men hun som spørte om skreiv at dei vanlige testene var positive mens digitale var negativ

Ja, og som jeg skrev over så har jeg opplevd det flere ganger, og for meg har det da alltid vært en kjemisk... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eine gangen slo testen ut i nesten ei uke men ingen var super sterke å sist slo testen ikke ut på morningen men på ettermiddagen så negativ dagen etter på blodprøve. Stoler på blodprøvene eg:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...