Gå til innhold

Den første hårklippen..... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket på 15 mnd trenger nok en hårklipp nå, det innser jeg. Hun er halvt afrikansk halvt norsk, og har masse krøllete hår som står rett opp og til alle kanter. Tenkte å stusse øverst på toppen det det er lengst.

Noen med erfaring og gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men bor du feks i Oslo er det bare å gå til en litt hipp/ordentelig frisør, de kan afrohår. Alternativt en afrosalong, hvis du ikke kjenner noen privat som kan afrohår. Skal du bare klippe tuppene kan du vel gjøre det selv? Bare gre håret godt ut m olje først?

Skrevet

Min sønn har krøllete hår. Norsk krøllete hår, så det er jo ikke akkurat det samme, men fordelen med krøller, er at det ikke synes så godt om det ikke klippes rett. Her har vi derfor klippet ham selv og han er nå 3 år. Jeg har nemlig også litt angst for å ta ham med til frisøren, for han HATER å klippe håret. Her holder da en av oss ham i ånde med noen leker, og så klipper vi. Nå har han blitt så stor at han kan forklares at det snart er over osv, men før så hadde det vært en umulighet å få ham til å sitte i en frisørstol.

Hvis du bare skal klippe vekk "ulla" i tuppene, så ville jeg gjort det selv ;-)

Skrevet

Frisør er ikke dumt :)

Jobbet som frisør selv, og husker hvor viktig det var at de fikk en god "1. opplevelse" med hårklipp... da ble det lettere senere :)

Prøver nå å klippe min nevø (han er 4år nå, og jeg har klippet han siden dag 1.) -Men det er nesten umulig, fordi han kjenner meg for godt... ;)

(og da "kløøøør det!" eller så "gjør det vondt" -han er den eneste jeg vet om som har nerver i håret ;) hehe)

Barn som kom til salongen, var som regel engler -fordi du som frisør er nøytral for de.

Mammaen må gjerne ha med bestikkelser ifrom av rosiner, "gump" eller annet snop eller leker barnet liker... ;)

Vi hadde tv i salongen, hvor vi satt på dvd imens barna ble klippet -genialt! ;)

Skrevet

Jeg ville definitivt gått til en salong med våre nye landsmenn, de er kjempeflinke og ikke minst superhjelpsomme. Har en bekjent som har adoptert en gutt med afrohår og hun skryter uhemmet av hjelpen, tipsene til produkter å ha i håret og hvordan det skal stelles som hun har fått i en slik salong.

Jeg har selv en sønn med skikkelig krøller og det er som tidligere nevnt her den fordelen at det synes ikke så godt om det er klippet litt skeivt, men det er stor forskjell på norske krøller og afrokrøller.

Skrevet

Takk for hjelpsomme svar:-) da tror jeg vi bestiller time hos frisør ja! er så redd for å ødelegge den fine "manken" og mors halvnervøse skjelvende hender er kanskje ikke beste utgangspunkt for å få det pent:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...