Gå til innhold

Er vist full forvirring her inne ang 1 og 2 trimester :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vist blitt praktisert at 12+1 var 2 tri før mens det nå er endret til 13+1

Jeg er i dag 12+0 og lurte på når tid jeg kan flytte over hit? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det nøye? Det er snakk om en uke...

Skrevet

Bryr meg ikke i forhold til termin for den er satt ved ultralyd :)

Man må bare vite når man skal skifte forum skjønner du :)

Skrevet

Jeg trodde det var uke 12 jeg :-) da flyttet jeg over :-) hopp over du :-) :-) du er jo over de "værste" ukene nå :-) :-)

Skrevet

Det sies at det er 13+3 som er starten på 2.trimester :))

Skrevet

Ja det er over 13+ som er 2 tri. :)

Skrevet

Blir lett litt forvirring når det opereres med 2 ulike tidspunkter i samme liste.

1. Trimester

1. fullgått måned: 4 uker + 3 dager

2. Fullgåtte måneder: 8 uker + 6 dager

3. fullgåtte måneder: 13 uker + 2 dager

Litt lenger ned på siden:

1. Trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11 + 6. osv.

2. Trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på den trettende uke med 12 + 1 til 27 + 6. osv.

Skrevet

Hadde hoppet over hit nå. Jeg gikk over til 2 trimester da jeg var 12+1 for det var det jeg gjorde da jeg ventet gullet i 2010/11.

Skjønner ikke helt vitsen med det kaoset de har for seg nå. Og liker IKKE at terminen nå er 40+3, med gullet var det 40+2. 40+3 er overtid for min del, og det frykter jeg engang til. Var bare flaks det gikk bra med gullet, og at jeg var hysterisk gravid og fikk ekstra ul.

Skrevet

velkommen skal du være :)

Skrevet

Hadde hoppet over hit nå. Jeg gikk over til 2 trimester da jeg var 12+1 for det var det jeg gjorde da jeg ventet gullet i 2010/11.

Skjønner ikke helt vitsen med det kaoset de har for seg nå. Og liker IKKE at terminen nå er 40+3, med gullet var det 40+2. 40+3 er overtid for min del, og det frykter jeg engang til. Var bare flaks det gikk bra med gullet, og at jeg var hysterisk gravid og fikk ekstra ul.

Det er 40+3 pga at det er skuddår og en ekstra dag i året...

Skrevet

Blir uansett overtid :/

Gjest Shanti ♥
Skrevet

Hoppet over til 2.trimester 12+0. Det som kalles svangerskapets 13. uke/uke 13 er jo 12+0 til 12+6. Ved 12+0 er man 12 fullgåtte uker.

Og fullgåtte MåNEDER som nevnes over her har da ingenting med TRIMESTER å gjøre.

Skrevet

Bare synes det er så rart at det bare er her inne man tror man er i uke 13 i uke 12...

Man er i uke 12 når man er i uke 12+0-6, man er riktig nok i den trettende uken, men likevel i uke 12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...