Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har 2 uker pålagt ferie i juli i følge kontrakt(kontoret har sommerstengt). Ellers sier kontrakten ferie i juni-august. Utenom det har jeg 2 uker ferie tilgode. Har nå et ønske om å ta disse i juni. Grunnen er at jeg føler det blir for slitsomt å reise til Syden i juli, vil da være nesten 7,5 måned på vei. Har en vrang sjef som jeg er redd prøver å være vanskelig med de to resterende ukene og vil jeg skal legge disse til juli pga lav aktivitet. Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter som gravid der? Arbeidsgiver skal vel tilrettelegge også på sånn ting?
MrsMilla Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 De har nok ingen plikt til å tilrettelegg mtp ferie nei, spesielt ikke om det står i kontrakten din at du skal ha to uker i juli. Spørs om du desverre heller må tenke på å tilrettelegge ferien din til graviditet istedet. Mulig det stiller seg annerledes om du er sykemeldt - men det er jo fordi man ikke får benyttet seg av ferietid fordi man er syk.
turbooglykkelig Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Spør pent, du det er nok letteste vei til målet!
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Du må jo bare spørre, og begrunne hvorfor... Men tror heller ikke at du har noen rettigheter iforhold til når ferien taes ut, sånn sett. Om du ikke får endret ferie, så finnes jo muligheter utover syden. Som gravid kan cruise være meget behagelig -og koster omtrent det samme som en sydentur. Man slipper å ta fly (Går avganger ifra bl.a Oslo) , all mat er "trygg" og godt laget, man kan oppleve mye fint på båten samtidig som sengen din er nær og man kan selv velge hvor mye man vil oppleve i div havner. Har selv forsøkt det en gang (i middelhavet) og var særs skeptisk mtp pensjonister..hehe. Men de var det faktisk veldig få av... flere barnefamilier og folk i 30-45årene se f.eks Royal Carabien.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå