Anonym bruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er i uke 35+0 og er førstegangsfødende. Jeg er ganske beskymret og vil derfor følge med alle svar dere skriver. Forrige uke fra torsdag til lørdag hadde jeg mye nedpress, føltes som om det var en fotball i magen som presset nedover og deretter fikk jeg vondt i sjeden. Fra mandag kl.18.00 har jeg hatt vondt i nederste del av ryggen (som enda fortsetter). Siden mandagen til tirsdagen har jeg følt meg veldig kvalm. Siden søndagen har jeg hatt litt løsere mage enn det jeg har hatt til vanlig men i går natt (tirsdag) har jeg hatt mye løs mage der jeg måtte dra på do 2-3 ganger innen 2-3 timer (unntatt de gangene jeg er på do for å tisse, unskyld for detaljer : Men det har gått over idag, har bare mye luft i magen idag. På tirsdagen var jeg såpass sliten og trøtt at jeg bare la meg hele dagen, idag er jeg fortsatt sliten men hadde ikke behov for å sove like mye som igår (tirsdag). Jeg har i hele svangerskapet slitet med kynnere (hard mage) men har aldri hatt hard mage+vondt i ryggen. De "smertene" jeg har i ryggen minner meg mye på de smertene jeg har hatt 2-3 dager før jeg hadde mensen. Jeg har time hos svangerskapspoliklinikken i morgen men stresser mye idag, og vil derfor vente på svar fra dere. Takk til alle som svarer
tonesnupp Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 er førstegangs selv, men straming i magen pluss vondt tror jeg er begynende rier. kansje modning på gang? lykke til
Leirha Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 Det er ganske vanlig med slikt nedpress og smerter "der nede" mot slutten. Husker veldig godt da jeg ventet min førstefødte, plutselig føltes det som om jeg hadde en svær fotball mellom beina, veldig ubehagelig. Det var hodet til babyen som glede ned i bekkenet og festet seg. Og det kjennes. Magen synker ned og presset blir større på blære og endetarm, gjerne derfor du har gått oftere på do. Menssmerter er også normalt på slutten. Kroppen gjør seg klar til å føde Skal se at krabaten har glidd ned når du kommer på kontroll i morgen, og gjerne festet seg? Lykke til!
førstegangs-gravid Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 er førstegangs selv, men straming i magen pluss vondt tror jeg er begynende rier. kansje modning på gang? lykke til Det kan godt hende, det er egentlig det jeg også har kommet på, fordi det blir verre og verre og det tyder jo bare på at fødselen er på gjære tror jeg da men vet jo ikke og derfor er jeg ganske interesert i alle svar jeg får Men tusen hjertelig takk
førstegangs-gravid Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 (endret) Det er ganske vanlig med slikt nedpress og smerter "der nede" mot slutten. Husker veldig godt da jeg ventet min førstefødte, plutselig føltes det som om jeg hadde en svær fotball mellom beina, veldig ubehagelig. Det var hodet til babyen som glede ned i bekkenet og festet seg. Og det kjennes. Magen synker ned og presset blir større på blære og endetarm, gjerne derfor du har gått oftere på do. Menssmerter er også normalt på slutten. Kroppen gjør seg klar til å føde Skal se at krabaten har glidd ned når du kommer på kontroll i morgen, og gjerne festet seg? Lykke til! Hodet har fastlegen min bekreftet at den er festet for 2 uker siden og magen har sunket siden ca. 2 måneder siden, nedpress ble jeg ikke så beskymret for men tenkte bare at babyen begynte å gå mye mer nede i bekkenet. Men akkurat de kynnere+smertene i ryggen er ikke noe jeg har tenkt kan være normalt. Men du kan jo godt ha rett men jeg vil nevne det at både moren min har født tidlig barn og søsteren min har premature barn så kansje derfor jeg er så beskymret. Takk for svar Endret 28. mars 2012 av førstegangs-gravid
lille-my-april Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Jeg hadde også knallhard mage som ikke slapp taket, mye nedpress og tak i ryggen. Vond følelse i magen osv. Var inne på kontroll når det var på 3. dagen. Men alt var helt normalt. Eneste de oppdaget var at jeg var øm og at livmoren var strammere enn vanlig. De oppdaget også at jeg hadde mer fostervann enn vanlig og at han i magen var 10% større enn han skulle være. Jeg får derfor ekstra oppfølging nå. Viss det er noe mer på gang vil du jo kjenne det. Så foreløbig tror jeg du kan ta det helt med ro. Men heller noen ganger på føden for mye enn for lite. Greit å få det bekreftet at alt er ok
førstegangs-gravid Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Nå kommer jeg fra sykehuset, fikk snakket med legen og ganske mye med jordmor. Urinen slo ut 2+ av blod, vet ikke helt hva dette vil si da men fikk beskjed om å ta ny urin prøve og lever til fastlegen min. Livmorhalsen var ikke åpen den var lang og fin, men alle de plagene jeg hadde var selvsagt tegn på noe. Ifølge jordmor vil jeg ikke gå til termin dato men heller ikke føde den uken her, men hun mente at jeg kunnne føde i uke 41 samtidig som jeg kunne føde nå i helgen men alle de plagene jeg har og at hodet er festet så tidlig mener hun er tidlig for en førstegangsfødende og peker bare mot fødsel snart ! Hun mente det kunne være modningsrier, kynnere eller noe annet som de ikke kunne riktig peke på (var ganske usikkre på hva det kunne være). Jeg fikk time for ultralyd av fosteret slik at de får se om alt er normalt der, har time onsdag så får vent å se Endret 29. mars 2012 av førstegangs-gravid
tonesnupp Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 er førstegangs selv, men straming i magen pluss vondt tror jeg er begynende rier. kansje modning på gang? lykke til Det kan godt hende, det er egentlig det jeg også har kommet på, fordi det blir verre og verre og det tyder jo bare på at fødselen er på gjære tror jeg da men vet jo ikke og derfor er jeg ganske interesert i alle svar jeg får Men tusen hjertelig takk lykke til da klems
mrsrogaland. Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Det trenger ikke bety fødsel. Det er mulig at det er fødsel rundt hjørnet men er mest sansynlig bare siste del av svg.skapet som er slik. De siste ukene blir du lurt trill rundt flere ganger, og tror noe er på gang. Kanskje fordi vi panisk leter etter tegn? Jeg fødte min første gutt for to måneder siden og hadde nedpress, menssmerter og vonde kynnere i 4-5-6 uker før jeg fødte, og han kom bare 6 dager før termin. Kroppen forbereder seg på fødsel, og det er det du kjenner, men betyr ikke at du skal føde snart. Slimproppen min gikk 7 uker før jeg fødte.. Slapp av, kos deg, og du blir tidsnok mamma, og da kommer du kanskje til å savne deler av svg.skapet og spenningen. Men gud så flott å ha babyen her
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Det trenger ikke bety fødsel. Det er mulig at det er fødsel rundt hjørnet men er mest sansynlig bare siste del av svg.skapet som er slik. De siste ukene blir du lurt trill rundt flere ganger, og tror noe er på gang. Kanskje fordi vi panisk leter etter tegn? Jeg fødte min første gutt for to måneder siden og hadde nedpress, menssmerter og vonde kynnere i 4-5-6 uker før jeg fødte, og han kom bare 6 dager før termin. Kroppen forbereder seg på fødsel, og det er det du kjenner, men betyr ikke at du skal føde snart. Slimproppen min gikk 7 uker før jeg fødte.. Slapp av, kos deg, og du blir tidsnok mamma, og da kommer du kanskje til å savne deler av svg.skapet og spenningen. Men gud så flott å ha babyen her Slimproppen min har gått for 2-3 uker siden, det går litt og litt da. Men idag føler jeg at magen er ekstra hard, og mye vondt i korsryggen. Jeg klarer ikke å gå :S Jeg kan over hodet ikke si at det er psykisk jeg tenker slik, jeg har virkelig vondt. Du har jo født tidligere og selvsagt vet du mer enn meg, men alle kvinner er jo forskjellige så jeg vet egentlig ikke om hva jeg skal tenke eller tro på. Det eneste jeg vet er at jeg har virkelig vondt
Leirha Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Jeg hadde ringt føden nå hvis jeg var deg. Så kan de avgjørde om de skal ta deg inn til en sjekk. Ihvertfall så tror jeg det hadde vært godt for deg, å høre hva de har å si. Jeg vet du var inne til kontroll igår, men mye kan ha hendt siden i går Lykke til!
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Ut i fra det du skriver så tror jeg det er normalt og fremdeles bare en "ny ting" som har dukket opp. Jeg var et prakteksempel på å ha uforklarlige vondter og ting jeg kjente fysisk som var vondt og ut og inn av sjekk på sykehuset. Hadde null bekkenløsning men vondt i korsrygg og merkelig vondt i magen. Som du sier, så er alle forskjellige, og jeg vet ikke mere enn deg, fødte en gutt for første gang for et par mnd siden, men det jeg vet er at den siste mnd før jeg fødte er utfordrende, unger vokser og kroppen jobber på spreng. Da skjer det mye rart.. Hos meg fikk jeg ikke noe svar på hvorfor jeg hadde vondt her og der, så slo meg til ro med at det skulle være slik og ut kom det en frisk og rask unge. Kanskje du kan ta deg en sjekk på sykehuset eller en tlf til fødeavdelingen? Evt. ta kontakt med legen din, så slipper du å bekymre deg og kanskje ihvertfall få svar på hvorfor du har så vondt i korsryggen.. At magen er ekstra hard er vanlig når fødsel er rundt hjørnet men trenger ikke bety noe... Kan babyen ha snudd seg kanskje, og det er derfor korsryggen din gjør ekstra vondt pga anderledes belastning? ... Nei, ikke godt å si... Men personlig så tror jeg det er normalt og ingenting i veien Forresten, den siste uka før jeg fødte så hadde jeg vondt i mage og rygg.. Svie/hard/stram mage, og vondt i korsrygg.. Etter en sjekk på sykehuset på kvelden, så startet riene mine.. Det jeg hadde kjent var en begynnende fødsel i mange dager. Og plutselig tok det seg ordentlig opp, kom regemessig og neste mårra fødte jeg. Håper du blir bedre og finner ut av det
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Jeg slet også mye med kynnere og jeg kjenner meg veldig igjen i innlegget ditt forresten. Jeg også hadde plutselig vondt i både mage og korsrygg de siste ukene. Og nedpresset ble vondere og vondere og slitsomt å gå ute. Jeg ble også kvalm de 3-4 siste ukene, og det er visst normalt.. Jeg tror altså at alt er normalt, og at det desverre bare er prisen vi må betale og noe vi må igjennom.. Men ta den en tlf eller tur på føden så kan de få sjekket deg, så kanskje du får svar på hvorfor du har så vondt..
Leirha Skrevet 30. mars 2012 #14 Skrevet 30. mars 2012 Det er jo sant som mrsrogaland sier, de siste ukene før fødsel, har en mye vondter. Det er tungt, det belaster mye mer både her og der, korsryggen, symfysen, hodet til barnet gnikker mellom bekkenet og kan gjøre virkelig vondt og skape strålinger opp og ned. En av grunnen til at jeg syns det har vært så vondt å gå såpass lenge over tiden, fordi det er så tungt og vondt på slutten. Det er andre smerter enn en har hatt tidligere i svangerskapet. Mye menssmerter og vonde kynnere kan man ha. Til og med maserier kan komme og gå (mest når en er flergangsfødende) MEN, et viktig men, vi her inne er ikke eksperter på svangerskap og fødsel, vi er knappt eksperter på våre egne svangerskap og fødsler. Så det er vanskelig å si om det du kjenner er normalt eller ikke, det letteste blir jo å sammenligne med oss selv, men det kan ofte bli feil det også..Så i beste fall kan vi bare dele vår erfaring, uten at det av den grunn er overførbart til andre. Og hva vet vi om akkurat den smerten du kjenner? Siden du er førstegang og ikke kjent dette før og siden du er bekymret så syns jeg virkelig at du skal ringe føden for å snakke med dem, de kan svare deg litt mer riktig enn gjerne vi kan. Du skal ikke gå å være bekymret, om det er første eller 10ende barnet.
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #15 Skrevet 30. mars 2012 (endret) De finner som sagt ikke noe svar på hvorfor jeg har så mye plager, men det peker litt på tidlig fødsel tror jeg men det kan godt gå over tid også. Jeg skal prøve å vente litt mer om vannet går eller om jeg får rier skal jeg ringe med engang men nå har jeg time for ultralyd av fosteret på onsdagen, og derfor har jeg tenkt å vente litt mer. Men, det som er merkelig er at plagene ikke går over men blir bare verre og verre ved at noe nytt dukker opp hver gang og derfor er jeg selvsagt beskymret. Jeg har slått ut blod i urinen (2+) vet ikke hva det vil si egentlig, den hadde jeg tatt når jeg var hos fastlegen min på tirsdagen men fikk ikke svar den dagen og fikk heller vite det på sykehuset (svangerskapspoliklinikken) i går, de sa at fastlegen har ringt etter at jeg har gått hjem, og da fikk beskjed om å levere ny urinprøve for å se om det slår ut mer blod, men jeg merket idag når jeg var på do da jeg sto opp at den var litt mørkere og den var ikke gul som den var til vanlig. Jeg har vondt eller "ubehag" i korsryggen og hard mage så vi får se. mrsrogaland : Når fødte du ? Og hvor lenge før hadde du disse plagene som er stort sett lik de jeg har ? Babyen har snudd seg for mange uker siden og hodet er festet for ca. 2 uker siden, men "smertene" i korsryggen har begynt omtrent siden mandagen. Jeg hadde vondt i korsryggen for ca.3 uker siden det varte bare en dag. Men nå har jeg vondt siden mandagen og det går ikke over, men hadde du konstant vondt eller kom det i "tak" ? Var det forresten jente eller gutt Leirha med nr3: Du har ganske rett med at dere ikke vet om hvordan mine plager er og jeg vet heller ikke om hvordan dere følte, men jeg prøver som sagt å bare sammenligne det men det eneste som dukker opp er flere "spørsmål" i hodet mitt. Jeg venter litt mer for å akkurat ringe føden, de sender deg tilbake jo etter å ha tatt en CTG registrering de leter bare etter rier men klarer ikke å finne akkurat svar på plagene og vil heller at fastlegen skal finne ut det ved å henvise passienten til "den rette plassen". Jeg har tenkt å levere en urinprøve på mandagen og deretter har jeg ultralydprøve på onsdag, så tenker å vente å se egentlig og blir det verre får jeg ringe til føden i helga. Men, jeg hviler meg stort sett og jeg klarer ikke å gå noe mye får bare ekstremt hard mage og vondt at jeg ikke klarer å gå noe mye. Endret 30. mars 2012 av førstegangs-gravid
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #16 Skrevet 30. mars 2012 Det er litt sånn det er på slutten. Det dukker opp nye plager, og jeg husker at fra uke 35 til jeg fødte så skjedde det veldig mye. Ting jeg ikke hadde kjent før, nye vondter, osv.. Hørtes ikke bra ut med blod i urinen.. Når får du svar på det? Jeg fødte 11 Januar.. Men føles ut som jeg fødte i går, og som jeg var gravid i går.. Er ganske nybakt mamma. Vi fikk en gutt Jeg hadde de plagene i mindre grader som ble værre og værre jo nærmere fødsel jeg kom. Var vel i 2-3-4 uker før jeg fødte. Den siste uka var værst. Var innlagt på sykehuset to døgn pga mine plager og at livmorhalsen hadde kortet seg veldig fort 1.5 mnd før termin, men de fant ingenting, og jeg fortsatte som før, alt gikk bra, og fødsel gikk bra. Jeg hadde stort sett konstant vondt. Noen dager var bedre enn andre. De to siste døgnene før jeg fødte gikk disse smertene i mage og rygg over til å bli sterkere og mere regelmessige. De gikk fra å være DE smertene, til å forandre seg.. De utviklet seg rett og slett, og til slutt var det blitt regelmessige rier som førte til at jeg fødte mårran etter. Så det kom først i tak da, før det så hadde jeg vondt i noen få uker konstant før jeg fødte.. Jeg trodde fødsel var rett rundt hjørnet og ble smågal av å ha vondt. Men når jeg ser tilbake på mitt eget svangerskap og den siste tiden så tenker jeg at det var naturlig, og bare en del av hvordan siste fase skulle være.. Man blir litt surrete av alt man føler på kroppen og alle spørsmålene man har.. Førstegangs er jo veldig forvirrende.. Grue-gleder meg allerede til nestemann
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #17 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Det er litt sånn det er på slutten. Det dukker opp nye plager, og jeg husker at fra uke 35 til jeg fødte så skjedde det veldig mye. Ting jeg ikke hadde kjent før, nye vondter, osv.. Hørtes ikke bra ut med blod i urinen.. Når får du svar på det? Jeg fødte 11 Januar.. Men føles ut som jeg fødte i går, og som jeg var gravid i går.. Er ganske nybakt mamma. Vi fikk en gutt Jeg hadde de plagene i mindre grader som ble værre og værre jo nærmere fødsel jeg kom. Var vel i 2-3-4 uker før jeg fødte. Den siste uka var værst. Var innlagt på sykehuset to døgn pga mine plager og at livmorhalsen hadde kortet seg veldig fort 1.5 mnd før termin, men de fant ingenting, og jeg fortsatte som før, alt gikk bra, og fødsel gikk bra. Jeg hadde stort sett konstant vondt. Noen dager var bedre enn andre. De to siste døgnene før jeg fødte gikk disse smertene i mage og rygg over til å bli sterkere og mere regelmessige. De gikk fra å være DE smertene, til å forandre seg.. De utviklet seg rett og slett, og til slutt var det blitt regelmessige rier som førte til at jeg fødte mårran etter. Så det kom først i tak da, før det så hadde jeg vondt i noen få uker konstant før jeg fødte.. Jeg trodde fødsel var rett rundt hjørnet og ble smågal av å ha vondt. Men når jeg ser tilbake på mitt eget svangerskap og den siste tiden så tenker jeg at det var naturlig, og bare en del av hvordan siste fase skulle være.. Man blir litt surrete av alt man føler på kroppen og alle spørsmålene man har.. Førstegangs er jo veldig forvirrende.. Grue-gleder meg allerede til nestemann Hvor mange uker var du når du fødte ? Så flott at du har fått en gutt da hørtes ganske godt ut, jeg får ei jente Jeg hadde konstant vondt i ryggen på mandag og tirsdag, men de siste to dagene kommer det og blir borte, men etter en stund kjenner jeg det vondt igjen. Men, sammentrekningene/kynnere kommer i tak. Jeg tror ikke akkurat at jeg føder prematur barn, men som også jordmor sa til meg igår, tviler vi begge at jeg går til termin med såpass mye plager. Jeg kjenner meg igjen av de plagene du har skrevet men kynnere har jeg hatt siden 1-2 måneder siden og mye annet, men det har bare blitt verre etterhvert og nå tror jeg at en dag kommer det plutselig til å gå over til rier på "en" "to" "tre" men jeg tviler å gå til termin. Men som sagt, kan jo jeg godt mulig ta feil, ingen har jo et fasit svar på akkurat den delen :) Bare magefølelsen sier det når jeg "ser meg på speilet". Jeg tar en urinprøve på mandagen, jeg fikk beskjed om å levere urinprøve idag men klarte ikke å stå opp jeg hadde bare vondt og måtte bare sove, men jeg leverer det på mandagen og regner med å få svar samme dag men hvis det sendes til dyrkning kan det ta en ukes tid. Jeg vet ikke hva blod i urinen vil føre til egentlig blir bare redd av å spørre. Har du noe peiling på det egentlig ? Tidligere har jeg slått ut L3+ i urinen og de ble sendt til dyrkning flere ganger og det var ingen UVI. Og jeg har tatt "selexid" antibiotika 2 ganger men ingen forskjell. Så jeg tror ikke at det er UVI i hvert fall. Endret 30. mars 2012 av førstegangs-gravid
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #18 Skrevet 30. mars 2012 Jeg også var bombesikker på at jeg kom til å føde for tidlig. Jeg gjorde jo det, men bare 6 dager, og det hadde jeg aldri trodd. Min jordmor sa også at om hun skulle tippe, og ut i fra kroppen og plagene mine, så kom jeg kanskje til å føde litt før. Hun har 30 års erfaring som jordmor. Og hun sa også at hun liker ikke når gravide spør når hun tror de kommer til å føde, nettopp fordi hun aner ikke. Ingenting er så uforutsigbart som et svangerskap. Du kan føde i morgen, og du kan føde to uker etter termin sa hun. Jeg ble selv født to mnd for tidlig, min lillesøster 3 mnd for tidlig, min lillebror to mnd for tidlig og min storesøster to uker for tidlig.. Min mor ble selv født to mnd for tidlig, og hennes søsken noen uker for tidlig.. Så da tenkte jeg at det er ikke snakk om at jeg ikke føder prematurt og går til termin.. Men det gjorde jeg jo. Hadde termin 17 januar og fødte den 11 januar.. Slik du beskriver det høres det ut som meg de siste ukene.. Men tror ikke jeg hadde det så intenst rundt uke 35.. etter uke 36 ble det sånn som du beskriver.. Og fødte i uke 39. Blir helt revet med jeg. Om du føder i nermeste tid må du gi meg beskjed når du kan! hehe Mtp blod i urinen så kan en liten trøst være at om det hadde vært fare for babyen og deg, så hadde du vel blitt innlagt og nermere sjekket og ikke sendt hjem og vente på svar?
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #19 Skrevet 30. mars 2012 Og om du skulle føde nå så er det liten fare for babyen din. Jordmødrene og legene er så flinke og babyen din er sterk og frisk.. Men beste er jo om han holder seg inne lengst mulig.. Du burde belage deg på å føde til termin, og helst gå over, så slipper du å bli skuffa.. Jeg ble veldig lei de siste par ukene før jeg fødte fordi jeg hele tiden hadde trodd jeg skulle ha født for lenge siden. Var nær å bare avlyse hele fødselen
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #20 Skrevet 30. mars 2012 En liten ting til.. Jeg også dro til sykehuset pga det samme som deg, men du har rett, man blir jo bare sendt hjem igjen.. Lå lenge til CTG registrering og det eneste de leter etter er rier. Etter mitt fjerde sykehusbesøk sa det at de ikke kunne svare på hva det var, og jeg slo meg til ro med at det bare var sånn MIN kropp var i svangerskapet.. Alt gikk jo fint hos meg, og det tror jeg det gjør hos deg også.
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #21 Skrevet 30. mars 2012 Jeg også var bombesikker på at jeg kom til å føde for tidlig. Jeg gjorde jo det, men bare 6 dager, og det hadde jeg aldri trodd. Min jordmor sa også at om hun skulle tippe, og ut i fra kroppen og plagene mine, så kom jeg kanskje til å føde litt før. Hun har 30 års erfaring som jordmor. Og hun sa også at hun liker ikke når gravide spør når hun tror de kommer til å føde, nettopp fordi hun aner ikke. Ingenting er så uforutsigbart som et svangerskap. Du kan føde i morgen, og du kan føde to uker etter termin sa hun. Jeg ble selv født to mnd for tidlig, min lillesøster 3 mnd for tidlig, min lillebror to mnd for tidlig og min storesøster to uker for tidlig.. Min mor ble selv født to mnd for tidlig, og hennes søsken noen uker for tidlig.. Så da tenkte jeg at det er ikke snakk om at jeg ikke føder prematurt og går til termin.. Men det gjorde jeg jo. Hadde termin 17 januar og fødte den 11 januar.. Slik du beskriver det høres det ut som meg de siste ukene.. Men tror ikke jeg hadde det så intenst rundt uke 35.. etter uke 36 ble det sånn som du beskriver.. Og fødte i uke 39. Blir helt revet med jeg. Om du føder i nermeste tid må du gi meg beskjed når du kan! hehe Mtp blod i urinen så kan en liten trøst være at om det hadde vært fare for babyen og deg, så hadde du vel blitt innlagt og nermere sjekket og ikke sendt hjem og vente på svar? Oj, så du hadde opplevd de plagene i uke 36 da ? hehe, men det kan jo hende at jeg føder idag eller som du sier etter lengre tid så ingen fasit svar da, men bare logikken sier at det blir tidlig da i min familie er det også mange tidlig fødte, kansje det har noe å si med at vi opplever mye plager tidlig i svangerskapet. Jordmor sa til meg at etter hennes mening ut i fra at babyen snudde seg tidlig og at hodet ble festet tidlig + masse plager pekte på et fødsel rundt hjørnet men ikke akkurat at det skulle være før uke 37 da det kunne godt være uke 36-37-38 eller noe sånnt:) Når vi kommer til det med blod i urinen: Urinen min har alltid slått ut leukocytter først 1+ så 2+ så 3+, men nå den sist gang slo det ut 2+ Blod, og da mente jordmor at det kunne ha hendt bare en gang og derfor måtte jeg levere ny urinprøve og hvis det skulle slå ut blod igjen burde jeg bli henvist til et eller annet sted som måtte undersøke dette fra fastlegen min. Så derfor ble jeg ikke inllagt på sykehuset kansje før det slår ut blod i gjen
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #22 Skrevet 30. mars 2012 Her har jeg funnet et svar fra lommelegen fra en gravid med blod i urinen: Dette ville jeg ta med ro! Det er ganske vanlig at gravide anledningsvis får påvist blod i urinen uten at det betyr sykdom eller komplikasjon. Det skjer et øket trykk mot blære, og overfladiske små blodårer kan briste og lekke. I tillegg kan det skje en forurensning av sekret fra vagina til urinprøven. I så fall slår det ofte ut i positiv blodtest. Håper dette beroliger! Lykke til videre!
mrsrogaland. Skrevet 30. mars 2012 #23 Skrevet 30. mars 2012 Ja, jeg opplevde alt det der fra uke 36 av. Er jo det jeg har prøvd å sagt!! hehe
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #24 Skrevet 30. mars 2012 (endret) Og om du skulle føde nå så er det liten fare for babyen din. Jordmødrene og legene er så flinke og babyen din er sterk og frisk.. Men beste er jo om han holder seg inne lengst mulig.. Du burde belage deg på å føde til termin, og helst gå over, så slipper du å bli skuffa.. Jeg ble veldig lei de siste par ukene før jeg fødte fordi jeg hele tiden hadde trodd jeg skulle ha født for lenge siden. Var nær å bare avlyse hele fødselen Hehe, jeg er ganske klar for å føde tidlig nå egentlig siden man bare tenker slik av så mye plager, men skal gi deg beskjed med engang jeg har kommet fra sykehuset da, nå har jeg født skal jeg si Endret 30. mars 2012 av førstegangs-gravid
førstegangs-gravid Skrevet 30. mars 2012 #25 Skrevet 30. mars 2012 Her har jeg funnet et svar fra lommelegen fra en gravid med blod i urinen: Dette ville jeg ta med ro! Det er ganske vanlig at gravide anledningsvis får påvist blod i urinen uten at det betyr sykdom eller komplikasjon. Det skjer et øket trykk mot blære, og overfladiske små blodårer kan briste og lekke. I tillegg kan det skje en forurensning av sekret fra vagina til urinprøven. I så fall slår det ofte ut i positiv blodtest. Håper dette beroliger! Lykke til videre! Dette hadde jeg også lest men det sir også at hvis det slår ut bakterier som Leukocytter itillegg vil det ha en helt annen betydning enn å roe seg. Og jeg vet ikke om jeg har slått ut Leukocytter akkurat den gangen sammen med blodet men har til hver gang slått ut leukocytter. Takk for at du undersøkte da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå