Gå til innhold

Hva gjør vi nå?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve en kortversjon, er utslitt.

Vi er begge utdannet innen helse og har endelig fått 100% stilling. Desverre er det veldig vanskelig å få dette for tiden. Vi skal kjøpe oss bolig, men har bare råd til noe som er 1 time unna med bil. Der er det også svært få sykepleierstillinger ledige og dagstillinger kan vi glemme. Har søkt på andre typer jobber også, men er enten overkvalifisert eller underkvalifisert.

. Datteren vår på 2 år, må gå 1 år til i den gamle barnehagen, fordi vi flytter etter fristen. Og selv om hun får overflyttet åpner ikke barnehagen der før kl 0730.

Jeg jobber natt og han jobber kveld og dag. Men han begynner 15 min før jeg slutter, altså kl 07. Og barnehagen som hun går i nå (som er 30 min unna det igjen) åpner ikke før kl 0730.

Har dere noen praktisk løsning på dette? Alternativet er å leie og håpe på jobb i området vi kanskje skal flytte. Men om vi ikke finner bolig der, så er vi like langt om vi får jobb der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får man søke avspasering uten lønn fra arbeidsgiver slik at hverdagen går opp.....

Skrevet

Hvordan gjør dere det nå da? Siden dere nå jobber allerede?

Skrevet

Hei dere.

Vi gjør det sånn at mine foreldre passer og leverer når det kræsjer, for de bor i nærheten av der vi leier. Men blir for drøyt å be de kjøre en time om morgenen hver vei for å levere barnebarn i barnehagen.....

Men kan vi få permisjon noen timer av hver vakt? Eller må vi ta permisjon en hel vakt?

HI

Skrevet

Har dere snakket med barnehagen om å få utvidet åpningstiden for dere? Kjenner til noen som har fått dette.

Skrevet

Tusen takk. Håper dette ordner seg. Det er nok lettere for ham å få begynne en time senere enn det er for meg å slutte kl 6 om morgenen (det går ingen busser ut dit da).

Synd det skal være så "umulig" å være vanlig sykepleier og mor

Skrevet

Tungvint at dere begge jobber i slike yrker. Kan en av dere bytte?

Skrevet

Har dere snakket med barnehagen om å få utvidet åpningstiden for dere? Kjenner til noen som har fått dette.

Desverre. Det er en kommunal barnehage og de har sine regler. Kan søke om en "leveringsvakt" privat, slik at hun blir levert. Men hvem orker å komme kl 6 om morgenen..............

HI

Skrevet

Tungvint at dere begge jobber i slike yrker. Kan en av dere bytte?

Vel, det har sine ulemper med utdanning også. For dermed er vi enten overkvalifisert eller underkvalifisert. Har søkt på alt fra butikk til lærerjobber, men den gang ei. Med tiden kan det være at det åpner seg stillinger der oppe, men det kan gå noen år med puslespill innen den tid.

Men skal høre om vi kan få noe redusert arbeidstid. I verste fall får vi ta henne ut av barnehagen og håpe på dagmamma.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...