Pjuskesnusken Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg har søkt på en jobb i kommunen jeg har VELDIG lyst på. Noen som har tips eller forslag på hva jeg kan gjøre for komme nærmere stillingen, er nok mange søkere, og kommune ansatte blir jo prioritert... JEG VIL HA DENNE JOBBEN. Jeg har kvalifikasjonene, men skiller meg nok ikke så ut.. Burde man ringe arbeidsgiver eller noe annet?
elskerlivet Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 HVA slags jobb er det da? Uansett burde du ringe for å vise interesse, si at du har søkt og at du lurer på om de har motatt søknaden din, samt hør om når det blir intervjuer... Da viser du interesse og pågangsmot. Frem til intervjuer setter du deg GODT inn i bedriften, les på hjemmesier o.l. Viktig å vise at man kjenner bedriften men det har du forhåpentligvis vist til allerede i søknaden din slik at den havner i aktuell-bunken og ikke i uaktuell-bunken... om det er mange søkere er jo søknaden alt de har å skille folk fra hverandre på..
Pjuskesnusken Skrevet 28. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2012 Det er en første sekretær stilling på en skole. Takk for tips. Jeg har allerede mailet med ansvarlig for stillingen, så kan jo håpe hun kjenner meg igjen i søknadsbunken. Den har de fått for man søker inne på kommunens nettsider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå